תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סימן ל': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "כמ"ש" ב־"כמו שכתוב")
שורה 1: שורה 1:
'''ל מודעת''' זאת מה שאמרו רז"ל כל הרגיל לבא לבית הכנסת ויום אחד לא בא [[הקב"ה]] שואל עליו שנאמר מי בכם ירא ה' וכו' וכן בכל ה[[מצוות|מצות]] ובפרט מצות ה[[צדקה]] ששקולה כנגד כל המצות הגם שהיא בלי נדר ח"ו אף על פי כן כל החיל אשר נגע [[יראת ה']] בלבם לא יאתה ל[[נפש]]ם האלקית לתת מגרעות בקדש מאשר כבר הורגלו מדי [[שנה]] להפריש ממאודם להחיות רוח שפלים ונדכאים דלית להון מגרמיהון היא בחי' סוכת [[דוד]] הנופלת וכו' לקומם ולרומם וכו' למהוי אחד באחד וכו' והכל לפי רוב ה[[מעשה]] וכו' ולפי החשבון, כמארז"ל כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול וכו' על דרך מאמר רז"ל אימתי גדול [[הויה]] כשהוא בעיר אלהינו וכו' היא בחינת ומקום החשבון כמ"ש עיניך ברכות בחשבון והמכוון כנודע כי ב[[אתערותא דלתתא]] המשכת חיים חן וחסד במעשה הצדקה ברצון הטוב וסבר פנים יפות [[אתערותא דלעילא]] יאר הויה פניו הוא הארת והמשכת חן וחסד ורצון עליון מחיי החיים אין סוף ב"ה אשר לגדולתו אין חקר והשגה כלל אל בחינת מלכותך מלכות כל עולמים, [[עלמא דאתגליא]] המחיה כל הברואים שבכל ההיכלות עליונים ותחתונים שהן בבחינת מספר וחשבון כמו שכתוב אלף אלפים ישמשוניה וזהו חשבון גדול שעל ידי רוב מעשה הצדקה שלום. כי פי' שלום הוא דבר המחבר ומתווך ב' קצוות הפכיים שהן קצה השמים לעילא בחי' ולגדולתו אין חקר וקצה השמים לתתא המתלבש ב[[בי"ע]] בחינת גבול ומספר וד"ל:
'''ל מודעת''' זאת מה שאמרו רז"ל כל הרגיל לבא לבית הכנסת ויום אחד לא בא [[הקב"ה]] שואל עליו שנאמר מי בכם ירא ה' וכו' וכן בכל ה[[מצוות|מצות]] ובפרט מצות ה[[צדקה]] ששקולה כנגד כל המצות הגם שהיא בלי נדר ח"ו אף על פי כן כל החיל אשר נגע [[יראת ה']] בלבם לא יאתה ל[[נפש]]ם האלקית לתת מגרעות בקדש מאשר כבר הורגלו מדי [[שנה]] להפריש ממאודם להחיות רוח שפלים ונדכאים דלית להון מגרמיהון היא בחי' סוכת [[דוד]] הנופלת וכו' לקומם ולרומם וכו' למהוי אחד באחד וכו' והכל לפי רוב ה[[מעשה]] וכו' ולפי החשבון, כמארז"ל כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול וכו' על דרך מאמר רז"ל אימתי גדול [[הויה]] כשהוא בעיר אלהינו וכו' היא בחינת ומקום החשבון כמו שכתוב עיניך ברכות בחשבון והמכוון כנודע כי ב[[אתערותא דלתתא]] המשכת חיים חן וחסד במעשה הצדקה ברצון הטוב וסבר פנים יפות [[אתערותא דלעילא]] יאר הויה פניו הוא הארת והמשכת חן וחסד ורצון עליון מחיי החיים אין סוף ב"ה אשר לגדולתו אין חקר והשגה כלל אל בחינת מלכותך מלכות כל עולמים, [[עלמא דאתגליא]] המחיה כל הברואים שבכל ההיכלות עליונים ותחתונים שהן בבחינת מספר וחשבון כמו שכתוב אלף אלפים ישמשוניה וזהו חשבון גדול שעל ידי רוב מעשה הצדקה שלום. כי פי' שלום הוא דבר המחבר ומתווך ב' קצוות הפכיים שהן קצה השמים לעילא בחי' ולגדולתו אין חקר וקצה השמים לתתא המתלבש ב[[בי"ע]] בחינת גבול ומספר וד"ל:
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|ד]]</noinclude>
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|ד]]</noinclude>

גרסה מ־09:01, 22 בספטמבר 2016

ל מודעת זאת מה שאמרו רז"ל כל הרגיל לבא לבית הכנסת ויום אחד לא בא הקב"ה שואל עליו שנאמר מי בכם ירא ה' וכו' וכן בכל המצות ובפרט מצות הצדקה ששקולה כנגד כל המצות הגם שהיא בלי נדר ח"ו אף על פי כן כל החיל אשר נגע יראת ה' בלבם לא יאתה לנפשם האלקית לתת מגרעות בקדש מאשר כבר הורגלו מדי שנה להפריש ממאודם להחיות רוח שפלים ונדכאים דלית להון מגרמיהון היא בחי' סוכת דוד הנופלת וכו' לקומם ולרומם וכו' למהוי אחד באחד וכו' והכל לפי רוב המעשה וכו' ולפי החשבון, כמארז"ל כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול וכו' על דרך מאמר רז"ל אימתי גדול הויה כשהוא בעיר אלהינו וכו' היא בחינת ומקום החשבון כמו שכתוב עיניך ברכות בחשבון והמכוון כנודע כי באתערותא דלתתא המשכת חיים חן וחסד במעשה הצדקה ברצון הטוב וסבר פנים יפות אתערותא דלעילא יאר הויה פניו הוא הארת והמשכת חן וחסד ורצון עליון מחיי החיים אין סוף ב"ה אשר לגדולתו אין חקר והשגה כלל אל בחינת מלכותך מלכות כל עולמים, עלמא דאתגליא המחיה כל הברואים שבכל ההיכלות עליונים ותחתונים שהן בבחינת מספר וחשבון כמו שכתוב אלף אלפים ישמשוניה וזהו חשבון גדול שעל ידי רוב מעשה הצדקה שלום. כי פי' שלום הוא דבר המחבר ומתווך ב' קצוות הפכיים שהן קצה השמים לעילא בחי' ולגדולתו אין חקר וקצה השמים לתתא המתלבש בבי"ע בחינת גבול ומספר וד"ל: