זהב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
'''זהב''' הוא מתכת בצבע הנוטה ל[[צהוב]] והנחשבת למתכת היקרה ביותר מבין שבעת סוגי המתכות. נמשלת כנגד החלק העליון שב[[מידת הגבורה]] שיתגלה לעתיד לבא בחינת [[אהבה כרשפי אש]].
'''זהב''' הוא מתכת בצבע הנוטה ל[[צהוב]] והנחשבת למתכת היקרה ביותר מבין שבעת סוגי המתכות. נמשלת כנגד החלק העליון שב[[מידת הגבורה]] שיתגלה לעתיד לבא בחינת [[אהבה כרשפי אש]].
 
==בחסידות==
הסיבה שהזהב יקר יותר מהכסף מוסבר בחסידות כי שורש ה[[גבורה]] גבוה יותר ממידת החסד, ואכן לעתיד לבא תהיה עיקר העבודה בלוים שהם בחינת [[זהב]], אך כעת בזמן הגלות יש לכלול את הגבורות בחסדים ולכן העבודה כעת היא הכהנים שהם כנגד החסד שנמשלת בכסף.
הסיבה שהזהב יקר יותר מהכסף מוסבר בחסידות כי שורש ה[[גבורה]] גבוה יותר ממידת החסד, ואכן לעתיד לבא תהיה עיקר העבודה בלוים שהם בחינת [[זהב]], אך כעת בזמן הגלות יש לכלול את הגבורות בחסדים ולכן העבודה כעת היא הכהנים שהם כנגד החסד שנמשלת בכסף.



גרסה מ־08:35, 16 בספטמבר 2016

זהב הוא מתכת בצבע הנוטה לצהוב והנחשבת למתכת היקרה ביותר מבין שבעת סוגי המתכות. נמשלת כנגד החלק העליון שבמידת הגבורה שיתגלה לעתיד לבא בחינת אהבה כרשפי אש.

בחסידות

הסיבה שהזהב יקר יותר מהכסף מוסבר בחסידות כי שורש הגבורה גבוה יותר ממידת החסד, ואכן לעתיד לבא תהיה עיקר העבודה בלוים שהם בחינת זהב, אך כעת בזמן הגלות יש לכלול את הגבורות בחסדים ולכן העבודה כעת היא הכהנים שהם כנגד החסד שנמשלת בכסף.

הבעל שם טוב מפרש את הפסוק "תורי זהב נעשה לך עם נקודות הכסף", שלמרות שעיקר העבודה ותחילתה הוא על ידי זהב שהוא יראה, מכל מקום הכסף דהיינו הכיסופין היא נקודת העבודה. והמשיל זאת למי שלמד מלאכת הנפחות, אך לא ידע כי כדי להתחיל את המלאכה יש להבעיר את הזהב באש כי אם לא עושה כן אין הזהב ניתך[1].

הזהב מושפע מן השמש בכח הסגולה שמקבל מלמעלה, ואמרו חז"ל "וזהב הארץ ההיא טוב" -, שלא נברא זהב אלא לבנין בית המקדש, וא"כ בהכרח שיש לזהב איזה סגולה רוחני יותר מן הכסף וכן לכסף יותר מהנחשת כי יש למעלה שרש מקורם[2].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==

  1. כתר שם טוב ע' רפו
  2. תרת שמואל תר"מ ח"ב