שיחה:שיטת החקירה: הבדלים בין גרסאות בדף
(←דברי הרבי: תגובה - סיפור מאדנ"ע) |
|||
שורה 12: | שורה 12: | ||
:::::::::: המקור שהביא לו"י אגרות קודש חלק ח' עמוד ע"ח חלק י"ב עמודים שו שז.[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 17:38, 16 באוגוסט 2016 (UTC) | :::::::::: המקור שהביא לו"י אגרות קודש חלק ח' עמוד ע"ח חלק י"ב עמודים שו שז.[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 17:38, 16 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
:::::::::::כמדומה שבעניין רחב כמו זה דרוש העמקה וחיפוש, ולא רק עיון בעלמא בלבד. וכמדומה עכ"פ במכתבים האמורים שעפ"י השקפת הרבי הסיבה שיצאו נגד ספרי חקירה הם מפני החשש שמא יכשלו וכו' מה שבדורנו אינו חשש כי אם ודאי ולכן יש ללמוד חסידות שבה ישנה גם האמונה וגם החקירה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:18, 16 באוגוסט 2016 (UTC) | :::::::::::כמדומה שבעניין רחב כמו זה דרוש העמקה וחיפוש, ולא רק עיון בעלמא בלבד. וכמדומה עכ"פ במכתבים האמורים שעפ"י השקפת הרבי הסיבה שיצאו נגד ספרי חקירה הם מפני החשש שמא יכשלו וכו' מה שבדורנו אינו חשש כי אם ודאי ולכן יש ללמוד חסידות שבה ישנה גם האמונה וגם החקירה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:18, 16 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
{{ציטוט|תוכן=באיגרות-קודש כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ (ח"ד עמ' קסו) מספר בשם אביו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב בשם אחיו הרז"א, שענה לאחד על השאלה מה בין השכלה של חקירה לבין תורת החסידות: "ההבדל הוא, כשלומדים חקירה, הנה, סוף-כל-סוף, פושטים הטלית-קטן והכובע, וכשלומדים דברי חסידות הנה, סוף-כל-סוף, לובשים חגורה ויארמילקע" - זאת לפי המקובל במדינות אירופה, שהכובע היה הכיסוי הרווח (גם אצל לא-יהודים), ואילו הכיפה שנוספה מתחתיו שימשה לשם קבלת-עול}}. | |||
למי שרוצה לדעת מה ההבדל בין לחקור לבין שיטת החקירה..[[מיוחד:תרומות/68.194.89.33|68.194.89.33]] 22:06, 16 באוגוסט 2016 (UTC) | |||
== השלמות == | == השלמות == |
גרסה מ־00:06, 17 באוגוסט 2016
חסרונות בערך
ערך זה קצר מאד, מה שתמוה מאד כאשר ישנם התייחסויות מהרבי לשיטת החקירה. אינו מכסה כראוי את יחסה של החסידות לעניין, ובפרט כאשר ישנו מכתב שממנו משמע דיש ללמוד חקירה. יתכן שבהמשך אנסה לכתוב ערך זה מחדש. לו"י - שיחה 20:26, 13 באוגוסט 2016 (UTC)
דברי הרבי
- תגובה כל ההבנה שהרבי מתכוון לשיטת החקירה בטעות יסודה הכוונה של הרבי היא להסביר את הצורך בלימוד חסידות חב"ד לעומת השיטה שאומרת (בעיקרה חסידות פולין) שכל ענין היהדות הוא אמונה פשוטה ותו לא ולכן אין ללמוד חסידות חב"ד כלפי דיעה זו אומר הרבי שצריך ואף ישנה חובה ללמוד חסידות חב"ד אף שענין חב"ד הוא הבנה ועיון באלוקות ועל זה בלבד מתכוון הרבי וכפשוט לא על שיטת החקירה שהרבי נגד לימודה ואדרבא אומר שהדרך היחידה להנצל ממנה הוא לימוד החסידות(וכיוצא מן הכלל זהו ספר החקירה של אדמו"ר הצמח צדק שמכיוון ורבי כתב אותו זהו א) מספרי רבותינו נשיאנו שחסידים אמורים ללומדו ב)לא חקירה נטו). 09:25, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- מה מלחמת העריכה הזאת? נייתי ספר ונחזי, אדם כותב משהו ומשקיע בה, למרות שחובת הבאת מקור מוטלת עליו, אין שום הצדקה לשחזר את הערך כי לך זה 'לא נראה'.. ועפיז אני משחזר את השחזור.--הנחה - שיחה 12:38, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- אין שום מלחמה וזה לא ש'לי זה לא נראה' זה ממש הבנת הנקרא אתה מוזמן ללמוד את המקור כמו שאכן עשיתי לפני שערכתי מחדש בכל אופן לי אין כח למלחמות ועכשיו הברירה בידך אם להחזיר לגירסה הנכונה או להיות שותף למבצע החדש שעושים בשם הרבי מבצע לימוד החקירה. דור השביעי - שיחה 15:01, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- היכן המקור? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באב ה'תשע"ו, למניינם 16:15, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני לא זוכר מ"מ מדויק, אבל הספורנו כותב שיש מצווה לחקור!! 68.194.89.33 17:15, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- המקור שהביא לו"י אגרות קודש חלק ח' עמוד ע"ח חלק י"ב עמודים שו שז.דור השביעי - שיחה 17:38, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני לא זוכר מ"מ מדויק, אבל הספורנו כותב שיש מצווה לחקור!! 68.194.89.33 17:15, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- היכן המקור? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באב ה'תשע"ו, למניינם 16:15, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- אין שום מלחמה וזה לא ש'לי זה לא נראה' זה ממש הבנת הנקרא אתה מוזמן ללמוד את המקור כמו שאכן עשיתי לפני שערכתי מחדש בכל אופן לי אין כח למלחמות ועכשיו הברירה בידך אם להחזיר לגירסה הנכונה או להיות שותף למבצע החדש שעושים בשם הרבי מבצע לימוד החקירה. דור השביעי - שיחה 15:01, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- מה מלחמת העריכה הזאת? נייתי ספר ונחזי, אדם כותב משהו ומשקיע בה, למרות שחובת הבאת מקור מוטלת עליו, אין שום הצדקה לשחזר את הערך כי לך זה 'לא נראה'.. ועפיז אני משחזר את השחזור.--הנחה - שיחה 12:38, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
- תגובה כל ההבנה שהרבי מתכוון לשיטת החקירה בטעות יסודה הכוונה של הרבי היא להסביר את הצורך בלימוד חסידות חב"ד לעומת השיטה שאומרת (בעיקרה חסידות פולין) שכל ענין היהדות הוא אמונה פשוטה ותו לא ולכן אין ללמוד חסידות חב"ד כלפי דיעה זו אומר הרבי שצריך ואף ישנה חובה ללמוד חסידות חב"ד אף שענין חב"ד הוא הבנה ועיון באלוקות ועל זה בלבד מתכוון הרבי וכפשוט לא על שיטת החקירה שהרבי נגד לימודה ואדרבא אומר שהדרך היחידה להנצל ממנה הוא לימוד החסידות(וכיוצא מן הכלל זהו ספר החקירה של אדמו"ר הצמח צדק שמכיוון ורבי כתב אותו זהו א) מספרי רבותינו נשיאנו שחסידים אמורים ללומדו ב)לא חקירה נטו). 09:25, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
באיגרות-קודש כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ (ח"ד עמ' קסו) מספר בשם אביו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב בשם אחיו הרז"א, שענה לאחד על השאלה מה בין השכלה של חקירה לבין תורת החסידות: "ההבדל הוא, כשלומדים חקירה, הנה, סוף-כל-סוף, פושטים הטלית-קטן והכובע, וכשלומדים דברי חסידות הנה, סוף-כל-סוף, לובשים חגורה ויארמילקע" - זאת לפי המקובל במדינות אירופה, שהכובע היה הכיסוי הרווח (גם אצל לא-יהודים), ואילו הכיפה שנוספה מתחתיו שימשה לשם קבלת-עול
.
למי שרוצה לדעת מה ההבדל בין לחקור לבין שיטת החקירה..68.194.89.33 22:06, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
השלמות
הוספתי את הרקע לתחילת דרך החקירה, מהרס"ג, ויש להאריך.
צריך להוסיף על החרם שעשו על לימוד הפילוסופיה עד גיל 25. וכו' וכו', שריפת ספר המדע, וכו'.
הערך חסר בשר... • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 06:29, 16 באוגוסט 2016 (UTC)