אדם (מין המדבר): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "נשמה " ב־"נשמה "
מ (החלפת טקסט – " נפש " ב־" נפש ")
מ (החלפת טקסט – "נשמה " ב־"נשמה ")
שורה 41: שורה 41:
על-פי זה משמע שכח הבחירה הוא נחלת האנושות כולה, שהרי לכל בני האדם יש דעת ורצון. ולכן כולם מצווים וחייבים במצות ה', ולפחות ב[[שבע מצוות בני נח]]. וכידוע שענין המצוות מותנה בבחירתו החפשית של מקיים המצוות.
על-פי זה משמע שכח הבחירה הוא נחלת האנושות כולה, שהרי לכל בני האדם יש דעת ורצון. ולכן כולם מצווים וחייבים במצות ה', ולפחות ב[[שבע מצוות בני נח]]. וכידוע שענין המצוות מותנה בבחירתו החפשית של מקיים המצוות.


אך עיקר הבחירה החופשית באמת, שייכת בישראל, משום שהם משוחררים וחופשיים מכל הגבלה, וזאת, מצד עצם נשמתם שהיא חלק א-לקה ממעל ממש, והא-לקה ממעל - הקב"ה - הריהו בבחינת [[בלי גבול]] באמת, ולכן הנשמה גם כן - בלי גבול, וחפשית בבחירתה.  
אך עיקר הבחירה החופשית באמת, שייכת בישראל, משום שהם משוחררים וחופשיים מכל הגבלה, וזאת, מצד עצם נשמתם שהיא חלק א-לקה ממעל ממש, והא-לקה ממעל - הקב"ה - הריהו בבחינת [[בלי גבול]] באמת, ולכן ה[[נשמה]] גם כן - בלי גבול, וחפשית בבחירתה.  


ומשום כך עיקר ענין קיום המצוות -הן בכמות והן באיכות- שייך רק בישראל.
ומשום כך עיקר ענין קיום המצוות -הן בכמות והן באיכות- שייך רק בישראל.
שורה 67: שורה 67:
אבל ביצירת האדם, הרי בתחילה היה גוש עפר מן האדמה, ואחר-כך נפח בו ה' נשמת חיים.
אבל ביצירת האדם, הרי בתחילה היה גוש עפר מן האדמה, ואחר-כך נפח בו ה' נשמת חיים.


והטעם לזה, משום ריחוק הערך - והניגוד הקיצוני שבין שני מרכיבי האדם - ה[[גוף]] וה[[נשמה]], כי הנשמה היא עליונה ביותר - "חלק אלקה ממעל", וה[[גוף]] לעומתו - "עפר מן האדמה", שאין תחתון ושפל הימנו, והאדם כלול משתי בחינות קיצוניות אלו, לכן לא נבראו ביחד.
והטעם לזה, משום ריחוק הערך - והניגוד הקיצוני שבין שני מרכיבי האדם - ה[[גוף]] וה[[נשמה]], כי ה[[נשמה]] היא עליונה ביותר - "חלק אלקה ממעל", וה[[גוף]] לעומתו - "עפר מן האדמה", שאין תחתון ושפל הימנו, והאדם כלול משתי בחינות קיצוניות אלו, לכן לא נבראו ביחד.


מסיבה זאת נתפס האדם לקיצוניות, שאם יתעלה לפסגות רוחניות - יוכל להגיע לדרגות העליונות ביותר, שאין שום בריה יכולה לעמוד בהן.
מסיבה זאת נתפס האדם לקיצוניות, שאם יתעלה לפסגות רוחניות - יוכל להגיע לדרגות העליונות ביותר, שאין שום בריה יכולה לעמוד בהן.
14,699

עריכות