שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח/ביטול המועדים לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
::דא"ג יש לכאורה מקום להתייחס גם לאיזה תקופה מדובר.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:51, 4 במרץ 2016 (UTC)
::דא"ג יש לכאורה מקום להתייחס גם לאיזה תקופה מדובר.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:51, 4 במרץ 2016 (UTC)
::: רציתי רק להעיר, שהביטול ע"פ חסידות, זה אמנם בגלל השמחה, אבל השמחה היא בשל הגילוי אלוקות שיהיה אז. וכמו שמבואר בוככה הגדול, שהשמחה במועדים היא בגלל שמתגלה בהם הארה מלעת"ל (הובא גם בארבעה ראשי שנים תשל"א). ולעתיד לבוא, יהיה כל הזמן גילוי אלוקות כזה ולכן זה לא יהיה ניכר. ועיין במאמרי חג הפורים (שמבארים למה הסיבה של שאר המועדים לא תקפה בפורים). <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 16:12, 4 במרץ 2016 (UTC)
::: רציתי רק להעיר, שהביטול ע"פ חסידות, זה אמנם בגלל השמחה, אבל השמחה היא בשל הגילוי אלוקות שיהיה אז. וכמו שמבואר בוככה הגדול, שהשמחה במועדים היא בגלל שמתגלה בהם הארה מלעת"ל (הובא גם בארבעה ראשי שנים תשל"א). ולעתיד לבוא, יהיה כל הזמן גילוי אלוקות כזה ולכן זה לא יהיה ניכר. ועיין במאמרי חג הפורים (שמבארים למה הסיבה של שאר המועדים לא תקפה בפורים). <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 16:12, 4 במרץ 2016 (UTC)
#מגילת אסתר ופורים שייך זה לזה, ראה תו"א יביאו לבוש מלכות (צא, א)
#הטעמים שהאור נעלה וגילוייו למטה (התהפכות החושך לאור) שייכים זה לזה כמבואר שם במאמר (ראה גם לקו"ש חלק ז צו שיחה ב' בסופו (?)
#לכאורה נושא הערך הוא 'נצחיות התורה' החילוק בין תורה לנבואה למצוות עם כל הפרטים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:50, 6 במרץ 2016 (UTC)

גרסה מ־15:50, 6 במרץ 2016

אע"פ שרק לטיפשים מראים חצי עבודה... - אני מזמין מי שיכול לראות, להעיר, להוסיף וכו'.

כמו"כ אשמח לשמוע את דעתכם בשאלה - האם זכאי לערך בפ"ע, או להכלל בערכים אחרים (ואם כן - איזה). וכן, האם הנושא של ביטול הנביאים והכתובים חוץ ממגילת אסתר והלכות - שייך לאותו ערך על ביטול המועדים (שכן הם מוזכרים בד"כ ביחד), או לא (ואז - לאיזה ערך כן). תודה מראש • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 11:25, 4 במרץ 2016 (UTC)

נושא רחב, וא"כ יש להתייחס כמו לכל נושא, אם יורחב וימצא את בגדול את הנושא יש לכתוב בערך בפ"ע, כפשוט.
לכאורה יסוד הדברים צריך לחקור בדרשות חז"ל (עפ"י נגלה) מה מקור כל אחד מהעניינים הנ"ל, רק לאחר מכן אפשר לבדוק אם בביאורי החסידות מבארים את אותו הדבר. לפעמים מובא גם עניין ההלכות בזה שגם הם לא בטלים.
דא"ג יש לכאורה מקום להתייחס גם לאיזה תקופה מדובר.--הנחה - שיחה 14:51, 4 במרץ 2016 (UTC)
רציתי רק להעיר, שהביטול ע"פ חסידות, זה אמנם בגלל השמחה, אבל השמחה היא בשל הגילוי אלוקות שיהיה אז. וכמו שמבואר בוככה הגדול, שהשמחה במועדים היא בגלל שמתגלה בהם הארה מלעת"ל (הובא גם בארבעה ראשי שנים תשל"א). ולעתיד לבוא, יהיה כל הזמן גילוי אלוקות כזה ולכן זה לא יהיה ניכר. ועיין במאמרי חג הפורים (שמבארים למה הסיבה של שאר המועדים לא תקפה בפורים).  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 16:12, 4 במרץ 2016 (UTC)
  1. מגילת אסתר ופורים שייך זה לזה, ראה תו"א יביאו לבוש מלכות (צא, א)
  2. הטעמים שהאור נעלה וגילוייו למטה (התהפכות החושך לאור) שייכים זה לזה כמבואר שם במאמר (ראה גם לקו"ש חלק ז צו שיחה ב' בסופו (?)
  3. לכאורה נושא הערך הוא 'נצחיות התורה' החילוק בין תורה לנבואה למצוות עם כל הפרטים.--הנחה - שיחה 13:50, 6 במרץ 2016 (UTC)