שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח/ביטול המועדים לעתיד לבוא

הוספת נושא
שיחות פעילות

אע"פ שרק לטיפשים מראים חצי עבודה... - אני מזמין מי שיכול לראות, להעיר, להוסיף וכו'.

כמו"כ אשמח לשמוע את דעתכם בשאלה - האם זכאי לערך בפ"ע, או להכלל בערכים אחרים (ואם כן - איזה). וכן, האם הנושא של ביטול הנביאים והכתובים חוץ ממגילת אסתר והלכות - שייך לאותו ערך על ביטול המועדים (שכן הם מוזכרים בד"כ ביחד), או לא (ואז - לאיזה ערך כן). תודה מראש • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 11:25, 4 במרץ 2016 (UTC)

נושא רחב, וא"כ יש להתייחס כמו לכל נושא, אם יורחב וימצא את בגדול את הנושא יש לכתוב בערך בפ"ע, כפשוט.
לכאורה יסוד הדברים צריך לחקור בדרשות חז"ל (עפ"י נגלה) מה מקור כל אחד מהעניינים הנ"ל, רק לאחר מכן אפשר לבדוק אם בביאורי החסידות מבארים את אותו הדבר. לפעמים מובא גם עניין ההלכות בזה שגם הם לא בטלים.
דא"ג יש לכאורה מקום להתייחס גם לאיזה תקופה מדובר.--הנחה - שיחה 14:51, 4 במרץ 2016 (UTC)
רציתי רק להעיר, שהביטול ע"פ חסידות, זה אמנם בגלל השמחה, אבל השמחה היא בשל הגילוי אלוקות שיהיה אז. וכמו שמבואר בוככה הגדול, שהשמחה במועדים היא בגלל שמתגלה בהם הארה מלעת"ל (הובא גם בארבעה ראשי שנים תשל"א). ולעתיד לבוא, יהיה כל הזמן גילוי אלוקות כזה ולכן זה לא יהיה ניכר. ועיין במאמרי חג הפורים (שמבארים למה הסיבה של שאר המועדים לא תקפה בפורים).  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 16:12, 4 במרץ 2016 (UTC)
  1. מגילת אסתר ופורים שייך זה לזה, ראה תו"א יביאו לבוש מלכות (צא, א)
  2. הטעמים שהאור נעלה וגילוייו למטה (התהפכות החושך לאור) שייכים זה לזה כמבואר שם במאמר (ראה גם לקו"ש חלק ז צו שיחה ב' בסופו (?)
  3. לכאורה נושא הערך הוא 'נצחיות התורה' החילוק בין תורה לנבואה למצוות עם כל הפרטים.--הנחה - שיחה 13:50, 6 במרץ 2016 (UTC)
  4. לא ראיתי שמצויין הירושלמי מגילה פ"א ה"ה.
  5. זמן הביטול: ממשמעות הקרבן העדה שם וכן מהרמב"ם הוא בעת שיבטלו הצרות ולכאורה הוא גם בתחילת ימות המשיח, ובחסידות בריבוי מקומות (ראה תחילת קונטרס מצוות בטלות לע"ל) כתוב בפשטות שהוא בתקופה הב' - תחיית המתים. וכפשטות הגמ' בנדה.
  6. כתבת שעפ"י חסידות לא יבטלו בקונטרס הנ"ל נראה שגם עפ"י חסי' ב' אופנים או כבתער"ב (הערה 35 (?)) שלא יבטלו אבל בקונטרס עצמו נקט כהתוס' בנדה שיבטלו ובאחד מהערות מבאר שגם בתער"ב אולי יש לפרש כן (כהתוס'!).
  7. אני מקווה שאני עוזר, ולא סתם טרדן..--הנחה - שיחה 14:02, 6 במרץ 2016 (UTC)

אתחיל מהסוף: יש שתי אפשרויות, או שאתה עוזר בכתיבת הערך, או שאתה עוזר בלימוד התורה לשמה; אך בטח שלא "סתם טרדן"...

  1. יישר כח לשניכם על ההערות המחכימות שאיעזר בהם בכתיבה תיכף, ואם אשגה אתם מוזמנים להעיר.
  2. נראה לי שבכללות לפחות, יש להבדיל בהחלט בין ביטול המועדים חוץ מפורים והלכות, לבין ביטול הנביאים והכתובים חוץ ממגילת אסתר והלכות. אמנם, מטעמי נוחיות וכיוון שהרבה פעמים מובא הביאור ביחד, חשבתי שיש להתייחס כאן גם למגילת אסתר (בהקשר של פורים), אך בוודאי שלא להלכות שלא ייבטלו (שזה נושא בפני עצמו ממש). אינני בטוח בזה.
  3. עפ"ז מובן שביטול המועדים אינו שייך ישירות (אף שיש קשר כמובן) ל"נצחיות התורה", וכן לכל הנושא של מצוות בטלות. שעליו יש לכתוב ערך בפני עצמו, ויש הרבה על מה, וכולם מוזמנים...
  4. וכן זמן ביטול המועדים שהוא בימות המשיח (כמפורש ברמב"ם, ולא רק משמע; ואת הקרבן העדה לא הצלחתי למצוא שם, אתה מוזמן להפנות אותי בדיוק יותר/לצטט) - לא סותר כלל לזמן ביטול המצוות, שהוא בתחיית המתים כפשוט. [אמנם כן יש להקשות, כיצד משווה הרבי בהדרן בין ביטול כל הנ"ך חוץ מההלכות שהוא בימות המשיח, לבין ביטול המצוות שהוא בתחה"מ. ויש לעיין... אולי תכתוב על זה הערה...]
  5. אכן ישנם הרבה פעמים בחסידות שאומרים שלא ייבטלו, ונראה שע"פ הביאור של הרבי ב"מצוות בטלות" - שיבטל הציווי לאדם ותשאר המצווה - אפשר להסביר שזו הכוונה בכל אותם ביאורים בחסידות. • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 03:57, 9 במרץ 2016 (UTC)
אמנם אני רואה כרגע שנושא זמן הביטול אינו חלק כ"כ, וציינתי בערך... • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 04:55, 9 במרץ 2016 (UTC)

מחיקהעריכה

בכוונה לא מחקת את הדף?--הנחה - שיחה 17:00, 15 באוגוסט 2016 (UTC)

חזרה לדף המשתמש של "קרייזי אבאוט משיח/ביטול המועדים לעתיד לבוא".