פורטל:חגים ומועדים/שבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "שמאל|ממוזער|150px|נרות שבת '''יום השבת''' הנו היום השביעי בשבוע, ביום זה מצו...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:


כמו כן מבואר שבימי החול עבודת האדם היא ב[[עבודת הבירורים]] וכן הוא גם בספירות ש[[ספירת המלכות]] יורדת לעולמות [[בי"ע]] לברר את הניצוצות, משאין כן יום השבת שאין עניינה בירורים אלא שבה מתעלים הניצוצות שהובררו בעבודת הבירורים בימות החול להיכלל באצילות עצמה.
כמו כן מבואר שבימי החול עבודת האדם היא ב[[עבודת הבירורים]] וכן הוא גם בספירות ש[[ספירת המלכות]] יורדת לעולמות [[בי"ע]] לברר את הניצוצות, משאין כן יום השבת שאין עניינה בירורים אלא שבה מתעלים הניצוצות שהובררו בעבודת הבירורים בימות החול להיכלל באצילות עצמה.
<br />
<div style="direction: ltr;">
'''[[שבת |לערך המלא]]'''
</div>

גרסה מ־14:50, 17 באוגוסט 2015

נרות שבת

יום השבת הנו היום השביעי בשבוע, ביום זה מצווים עם ישראל במצוות עשה לשבות ממלאכה, ובמצוות לא תעשה שלא לעשות בו מלאכה. מלאכות אלו האסורות למדו חז"ל בדרך הדרש שהם המלאכות שנעשו בעת בניית המשכן נוסף עליהם מלאכות מדרבנן כמוקצה וגזירות נוספות מחשש שיבוא לידי מלאכה דאורייתא. כמו כן ישנו מצווה לכבד את יום השבת בבגדים מכובדים ולענגו במאכל ומשתה כפי היכולת.

טעם המצווה הוא שבשעה שברא הקב"ה את העולם בראו בששה ימים וביום השביעי - "וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה", שלאחר ששת ימי הבריאה נח הקב"ה כביכול ממלאכתו. כמו כן נצטווינו אנו בתורה ש"וביום השביעי תשבות" וכן "לא תעשה כל מלאכה".

בקבלה ובחסידות מבואר כי אכן ביום השבת ישנה עליית העולמות שהאור והחיות שמחייה במשך השבוע את העולם מתעלה ביום השבת לשרשה ומקורה. ועל שם זה נקראת השבת בשם 'שבת' אותיות 'תשב', שענינה הוא שיבת האורות למקומם.

כמו כן מבואר שבימי החול עבודת האדם היא בעבודת הבירורים וכן הוא גם בספירות שספירת המלכות יורדת לעולמות בי"ע לברר את הניצוצות, משאין כן יום השבת שאין עניינה בירורים אלא שבה מתעלים הניצוצות שהובררו בעבודת הבירורים בימות החול להיכלל באצילות עצמה.

לערך המלא