שיחה:תשע"ה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (←שתוק ובלום) |
|||
שורה 39: | שורה 39: | ||
אם זה צורם לך אתה מוזמן, לעבור ולקרוא ערכים אחרים או לעבור לויקידפיה, כאן אתה לא תכניס את הרהורי הכפירה שלך בתוך הערכים, מילא בדף השיחה, עוד איך שהו סולחים לך, אבל לשנות ערך לפי התיסבוכים שלך...--[[מיוחד:תרומות/109.67.208.141|109.67.208.141]] 04:22, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | אם זה צורם לך אתה מוזמן, לעבור ולקרוא ערכים אחרים או לעבור לויקידפיה, כאן אתה לא תכניס את הרהורי הכפירה שלך בתוך הערכים, מילא בדף השיחה, עוד איך שהו סולחים לך, אבל לשנות ערך לפי התיסבוכים שלך...--[[מיוחד:תרומות/109.67.208.141|109.67.208.141]] 04:22, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | ||
::אין צורך להתבטאות כך....ולדבריו י"ל: כאמור הדבר נובע מחוסר הבנה (ועוד יותר הרגשה) מעניינו של משיח ומצב הגלות כי ההבנה שאין שום הסבר לגלות ובפרט בזממנו (וכנ"ל) מביאה להבנה הפוכה שזה ממש לא ריאלי לומר שמשיח יתעכב עוד רגע. (כידוע המשל על זה מאדם המוציא גורל מתוך קופסה עם גורלות שעל אחת מהם כתוב 'לא יבוא' ועל המאה האחרים כתוב 'יבוא' שההסתברות היא שיעלה בגורלו מה'יבוא' שהם הרוב המוחלט ואפי' שעלה בגורלו פעם אחת 'לא יבוא' זה לא משנה את ההסתברות המוחלטת לפעם הבאה שיוציא שיצא לו 'יבוא' ובנידון דידן הרי זה הרבה יותר שהרי מציאותה של הגלות מופרכת לגמרי! וד"ל). | ::אין צורך להתבטאות כך....ולדבריו י"ל: כאמור הדבר נובע מחוסר הבנה (ועוד יותר הרגשה) מעניינו של משיח ומצב הגלות כי ההבנה שאין שום הסבר לגלות ובפרט בזממנו (וכנ"ל) מביאה להבנה הפוכה שזה ממש לא ריאלי לומר שמשיח יתעכב עוד רגע. (כידוע המשל על זה מאדם המוציא גורל מתוך קופסה עם גורלות שעל אחת מהם כתוב 'לא יבוא' ועל המאה האחרים כתוב 'יבוא' שההסתברות היא שיעלה בגורלו מה'יבוא' שהם הרוב המוחלט ואפי' שעלה בגורלו פעם אחת 'לא יבוא' זה לא משנה את ההסתברות המוחלטת לפעם הבאה שיוציא שיצא לו 'יבוא' ובנידון דידן הרי זה הרבה יותר שהרי מציאותה של הגלות מופרכת לגמרי! וד"ל). | ||
::אלא שמכיוון ששקועים אנו בגלות (ובפרט בגלות פנימית - בשכלנו וברגשותינו) לכן לא 'מופרך' אצלנו מצב זה, אף שעל פי האמת מצב זה 'מופרך' אמנם אצל רבינו נרגש עניין הגאולה והעדר הגלות ולכן בשיחות עסק בזה ללא הרף.{{הערה|ראה שיחת [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16044&st=&pgnum=85 פרשת פנחס תשמ"ד] וראה שיחת כ"ח ניסן תשנ"א.}} | ::אלא שמכיוון ששקועים אנו בגלות (ובפרט בגלות פנימית - בשכלנו וברגשותינו) לכן לא 'מופרך' אצלנו מצב זה, אף שעל פי האמת מצב זה 'מופרך' אמנם אצל רבינו נרגש עניין הגאולה והעדר הגלות ולכן בשיחות עסק בזה ללא הרף.{{הערה|1=ראה שיחת [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16044&st=&pgnum=85 פרשת פנחס תשמ"ד] וראה שיחת כ"ח ניסן תשנ"א.}} | ||
::ובערך זה על אף שנכתב על ידי אנשים כמנו הנמצאים בגלות ולאו דווקא מרגישים את הכרח השכלי בביאת המשיח (וממילא יכול להתגנב במחשבתם שאולי זה לא ריאלי) מ"מ מאמינים אנו ובוטחים בדברי הרבי שהגיע זמן הגאולה! (אלא שבזה אני מסכים שלא צריך לערב עניינים את זהות המשיח עם ביטחון בביאתו ובפרט שבלשון הערך כלל לא כתוב על משיח וכנ"ל)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 07:09, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | ::ובערך זה על אף שנכתב על ידי אנשים כמנו הנמצאים בגלות ולאו דווקא מרגישים את הכרח השכלי בביאת המשיח (וממילא יכול להתגנב במחשבתם שאולי זה לא ריאלי) מ"מ מאמינים אנו ובוטחים בדברי הרבי שהגיע זמן הגאולה! (אלא שבזה אני מסכים שלא צריך לערב עניינים את זהות המשיח עם ביטחון בביאתו ובפרט שבלשון הערך כלל לא כתוב על משיח וכנ"ל)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 07:09, 17 באוגוסט 2015 (UTC) | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה מ־09:10, 17 באוגוסט 2015
שלום רב! ראיתי שבשנה זו כתוב תחת קטגוריית "אירועים" - שהרבי מליובאוויטש יתגלה לעין כל בגאולה האמתית והשלימה. רציתי לדעת אם מדובר בתחזית, נבואה, עובדה, משאלת לב, סברה, השערה ? כידוע לכם, אנו נמצאים כעת בכ"ה באב תשע"ה - חמישה שבועות לפני ראש השנה תשע"ו. אשמח לקבל הבהרה בעניין זה. 85.64.251.242 11:29, 10 באוגוסט 2015 (UTC)
- זוהי אמונה, כלשון הידוע ": אני מאמין באמונה שלמה וכו'" --שיע • שיחה כ"ה באב ה'תשע"ה 20:18, 10 באוגוסט 2015 (UTC)
האמונה בביאת המשיח היא בכל יום שיבוא ולאו דווקא בשנה כזו או אחרת - ובפרט - לאו דווקא בשנת תשע"ה, שאגב אוטוטו מסתיימת. לכן איני מבין מדוע כתוב דווקא על שנה זו שמשיח בן דוד יבוא ויתגלה לעיני כל ישראל בגאולה השלימה. ואם משיח לא יבוא השנה - תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? חוץ מזה שביאת המשיח היא לאו דווקא בגילוי מיידי לעיני כל ישראל ובגאולה שלמה ומיידית - אלא הדבר יכול לקרות גם בשלבים ובהדרגה... 85.64.251.242 23:18, 10 באוגוסט 2015 (UTC)
- צריך ליהות מונח אצל כל יהודי שכל רגע מה"מ נגלה ובוודאי הענין הראשוני והעיקרי וההכרחי הוא שהרבי יתגלה על מנת שיהיה גאולהעם כל השלבים שאחרי.-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- אין קשר בין הציפייה היומיומית לביאת מלך המשיח - משיח בן דוד - לבין התחזית\נבואה המצויינת כאן - שהיא לא אחראית ולא רצינית - מלבד זאת שעוד חודש כבר ראש השנה תשע"ו. ואם המשיח לא יבוא בשארית הזמן שנשארה מהשנה - אז תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? תכתבו את ה"הנבואה" הזו על כל שנה עד שיבוא מלך המשיח? זה מזכיר, להבדיל, את האגדה על הילד שצעק כל פעם "זאב, זאב" עד שלא האמינו לו יותר כשבא באמת הזאב.
- יתר על כן, משתמש כאן רשם שהגאולה כבר באה לעיני כל ישראל, והוא עושה כאן חוכא ואיטלולא מהתחזית\נבואה הזו, וזה גם לא ראוי לדבר כך על הרבי, למרות הביקורת המוצדקת על כך שלא צריך לכתוב זמנים ספציפיים כאילו זה קרה, אבל זה בהחלט לא ראוי העריכה האחרונה שמישהו רשם שזה כבר קרה על ידי הרבי. והאשם בכך הוא זה שרשם בחוסר כבוד כלפי הרבי את הדברים, ומי שרשם כאן את התחזית הלא אחראית כאילו זה כבר עובדה מוגמרת, וכל מי שגיבה "עובדה" לא אחראית זו.
- אז כדאי לעשות כאן בדק בית, אני חושב - כאשר רושמים כביכול עובדות עתידיות מאוד ספציפיות - שאין שום דרך לדעתן בוודאות85.64.251.242 15:51, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
- יש לענ"ד צדק בטענתך כשהאמונה נובעת מהחיוב להאמין בביאתו והאיסור לחשוב שנתאחר (פיה"מ להרמב"ם סנהדרין היסוד הי"ב) שטענתך לכאורה מוצדקת שסו"ס מנין הביטחון שיבוא "היום".
- אולם כפי המבואר בשיחות הרבי שנמצאים בזמן הגאולה שפירושו שנמצאים אנו בזמן שמצד עצמו הוא כבר זמן הגאולה עד שזה שהוא עדין לא הגיע הוא דבר שאין לו הסבר כלל שלכן הכריז הרבי הריי"צ 'לאלתר לגאולה' שכוונתו הייתה שמצד האמת הגאולה צריכה לבוא לאלתר וזה שלא הגיע הרי זה מופרח לגמרי (כלומר אין לזה מקום בשכל) ממילא נבואתו עדיין קיימת שכל רגע שהגאולה עדיין לא הגיעה היא אינה מובנת ומחזקת עוד יותר את ה'ביטחון והוודאות' שברגע שלאחריו יבוא. (ופשוט שאין זה דבר פשוט כ"כ לחיות כך ואיני מרמה את עצמי בזה אבל את האמת צריך לדעת)
אמנם כאן באים אלו אשר "תואנה הם מבקשים" וטוענים: הכרזה זו - "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", הייתה לפני כמה וכמה שנים ואף על פי כן עדיין לא בא. ואם כן, הפירוש ד"לאלתר לגאולה" אינו מוכרח להיות באופן דתיכף ומיד ממש.
ובכן טענה זו היא טענתו של ה"מלך זקן וכסיל", וכל אלו שטוענים טענה זו - הם שלוחיו של המלך זקן וכסיל המתלבש בדבריהם... ועל אחת כמה וכמה שטוענים זאת מתוך "געשמאק" רחמנא ליצלן - שאז ה"חורבן" של "עולם קטן זה האדם" הוא באופן חמור ביותר!
"לאלתר לגאולה" פירושו - תיכף ומיד ממש ופשיטא שזו הייתה כוונת נשיא דורנו בהכריזו בשעתו "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", אלא שבעוונותינו הרבים לא זכינו לכך...
— התועדויות תשמ"ה ח"ה ע' 2622
- וראה שם בהמשך הביאור בזה שהרי הכריז גם 'לאלתר לתשובה'
- אולם הסגנון מוטעה שהיה צריך לכתוב בשנה זו יבוא משיח ולא רק יתגלה הרבי שלא מובן בדיוק מהלשון מה המשמעות (והכי טוב היה להוסיף ש"עם ישראל "בוטח" שהגיע זמן הגאולה ובשנה זו יבוא המשיח - שהרי סו"ס אין זה עוד קץ או זמן מוגבל וכו' כמבואר בכ"מ)
אל לעם ישראל להיות בוטח שהגיע זמן הגאולה בשנה זו, מכיוון שאם לא יבוא - זה יביא לירידה באמונה - צריך לבטוח רק בהשם שהוא יגאל אותנו מתי שהוא יחליט לגאול אותנו, לפי חשבונות שמיים, המבוססים גם על מעשינו כאן בארץ, ולא לפי לוח זמנים ספציפי ולא מבוסס שאנו כביכול מכתיבים לו. שנת תשע"ה הנוכחית מסתיימת תוך 4 שבועות. זה לא ריאלי להיות בוטח שמשיח יתגלה לעיני כל ישראל בגאולה השלמה תוך 4 שבועות בלבד. מבלי להתייחס לזהות המשיח - שזה דבר שנוי במחלוקת.. ניתן לקוות ולצפות, אבל בטחון בטווחי זמן ספציפיים שבתוך האלף השישי - ובמיוחד בטווחי זמן כל כך קצרים זה מאוד לא ריאלי ולא סביר - למרות שהדבר אפשרי בהחלט. אך להפוך את האפשרי לוודאי זה חטא לאמת ולהגיון הבסיסי ובכלל. 85.64.251.242 00:06, 17 באוגוסט 2015 (UTC)
שתוק ובלום
- חמודי, לך תפתח ספר, תלמד קצת מה כתוב על האמונה במשיח, לא מה נראה לך... ואגב פה אתר חב"די שבשבילנו דברי הרבי הם מקור מספיק חזק שגם אם זה לא כתוב באברבאנאל או באריז"ל זה דברי אלוקים חיים.
אם זה צורם לך אתה מוזמן, לעבור ולקרוא ערכים אחרים או לעבור לויקידפיה, כאן אתה לא תכניס את הרהורי הכפירה שלך בתוך הערכים, מילא בדף השיחה, עוד איך שהו סולחים לך, אבל לשנות ערך לפי התיסבוכים שלך...--109.67.208.141 04:22, 17 באוגוסט 2015 (UTC)
- אין צורך להתבטאות כך....ולדבריו י"ל: כאמור הדבר נובע מחוסר הבנה (ועוד יותר הרגשה) מעניינו של משיח ומצב הגלות כי ההבנה שאין שום הסבר לגלות ובפרט בזממנו (וכנ"ל) מביאה להבנה הפוכה שזה ממש לא ריאלי לומר שמשיח יתעכב עוד רגע. (כידוע המשל על זה מאדם המוציא גורל מתוך קופסה עם גורלות שעל אחת מהם כתוב 'לא יבוא' ועל המאה האחרים כתוב 'יבוא' שההסתברות היא שיעלה בגורלו מה'יבוא' שהם הרוב המוחלט ואפי' שעלה בגורלו פעם אחת 'לא יבוא' זה לא משנה את ההסתברות המוחלטת לפעם הבאה שיוציא שיצא לו 'יבוא' ובנידון דידן הרי זה הרבה יותר שהרי מציאותה של הגלות מופרכת לגמרי! וד"ל).
- אלא שמכיוון ששקועים אנו בגלות (ובפרט בגלות פנימית - בשכלנו וברגשותינו) לכן לא 'מופרך' אצלנו מצב זה, אף שעל פי האמת מצב זה 'מופרך' אמנם אצל רבינו נרגש עניין הגאולה והעדר הגלות ולכן בשיחות עסק בזה ללא הרף.[1]
- ובערך זה על אף שנכתב על ידי אנשים כמנו הנמצאים בגלות ולאו דווקא מרגישים את הכרח השכלי בביאת המשיח (וממילא יכול להתגנב במחשבתם שאולי זה לא ריאלי) מ"מ מאמינים אנו ובוטחים בדברי הרבי שהגיע זמן הגאולה! (אלא שבזה אני מסכים שלא צריך לערב עניינים את זהות המשיח עם ביטחון בביאתו ובפרט שבלשון הערך כלל לא כתוב על משיח וכנ"ל)--הנחה - שיחה 07:09, 17 באוגוסט 2015 (UTC)
הערות שוליים
- ↑ ראה שיחת פרשת פנחס תשמ"ד וראה שיחת כ"ח ניסן תשנ"א.