שיחה:תשע"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:
ניתן לקוות ולצפות, אבל בטחון בטווחי זמן ספציפיים שבתוך האלף השישי - ובמיוחד בטווחי זמן כל כך קצרים זה מאוד לא ריאלי ולא סביר - למרות שהדבר אפשרי בהחלט.
ניתן לקוות ולצפות, אבל בטחון בטווחי זמן ספציפיים שבתוך האלף השישי - ובמיוחד בטווחי זמן כל כך קצרים זה מאוד לא ריאלי ולא סביר - למרות שהדבר אפשרי בהחלט.
אך להפוך את האפשרי לוודאי זה חטא לאמת ולהגיון הבסיסי ובכלל.
אך להפוך את האפשרי לוודאי זה חטא לאמת ולהגיון הבסיסי ובכלל.
[[מיוחד:תרומות/85.64.251.242|85.64.251.242]] 00:06, 17 באוגוסט 2015 (UTC)

גרסה מ־03:06, 17 באוגוסט 2015

שלום רב! ראיתי שבשנה זו כתוב תחת קטגוריית "אירועים" - שהרבי מליובאוויטש יתגלה לעין כל בגאולה האמתית והשלימה. רציתי לדעת אם מדובר בתחזית, נבואה, עובדה, משאלת לב, סברה, השערה ? כידוע לכם, אנו נמצאים כעת בכ"ה באב תשע"ה - חמישה שבועות לפני ראש השנה תשע"ו. אשמח לקבל הבהרה בעניין זה. 85.64.251.242 11:29, 10 באוגוסט 2015 (UTC)

זוהי אמונה, כלשון הידוע ": אני מאמין באמונה שלמה וכו'" --שיעשיחה כ"ה באב ה'תשע"ה 20:18, 10 באוגוסט 2015 (UTC)

האמונה בביאת המשיח היא בכל יום שיבוא ולאו דווקא בשנה כזו או אחרת - ובפרט - לאו דווקא בשנת תשע"ה, שאגב אוטוטו מסתיימת. לכן איני מבין מדוע כתוב דווקא על שנה זו שמשיח בן דוד יבוא ויתגלה לעיני כל ישראל בגאולה השלימה. ואם משיח לא יבוא השנה - תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? חוץ מזה שביאת המשיח היא לאו דווקא בגילוי מיידי לעיני כל ישראל ובגאולה שלמה ומיידית - אלא הדבר יכול לקרות גם בשלבים ובהדרגה... 85.64.251.242 23:18, 10 באוגוסט 2015 (UTC)

צריך ליהות מונח אצל כל יהודי שכל רגע מה"מ נגלה ובוודאי הענין הראשוני והעיקרי וההכרחי הוא שהרבי יתגלה על מנת שיהיה גאולהעם כל השלבים שאחרי.-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
אין קשר בין הציפייה היומיומית לביאת מלך המשיח - משיח בן דוד - לבין התחזית\נבואה המצויינת כאן - שהיא לא אחראית ולא רצינית - מלבד זאת שעוד חודש כבר ראש השנה תשע"ו. ואם המשיח לא יבוא בשארית הזמן שנשארה מהשנה - אז תכתבו אותו דבר על שנה הבאה? תכתבו את ה"הנבואה" הזו על כל שנה עד שיבוא מלך המשיח? זה מזכיר, להבדיל, את האגדה על הילד שצעק כל פעם "זאב, זאב" עד שלא האמינו לו יותר כשבא באמת הזאב.
יתר על כן, משתמש כאן רשם שהגאולה כבר באה לעיני כל ישראל, והוא עושה כאן חוכא ואיטלולא מהתחזית\נבואה הזו, וזה גם לא ראוי לדבר כך על הרבי, למרות הביקורת המוצדקת על כך שלא צריך לכתוב זמנים ספציפיים כאילו זה קרה, אבל זה בהחלט לא ראוי העריכה האחרונה שמישהו רשם שזה כבר קרה על ידי הרבי. והאשם בכך הוא זה שרשם בחוסר כבוד כלפי הרבי את הדברים, ומי שרשם כאן את התחזית הלא אחראית כאילו זה כבר עובדה מוגמרת, וכל מי שגיבה "עובדה" לא אחראית זו.
אז כדאי לעשות כאן בדק בית, אני חושב - כאשר רושמים כביכול עובדות עתידיות מאוד ספציפיות - שאין שום דרך לדעתן בוודאות85.64.251.242 15:51, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
יש לענ"ד צדק בטענתך כשהאמונה נובעת מהחיוב להאמין בביאתו והאיסור לחשוב שנתאחר (פיה"מ להרמב"ם סנהדרין היסוד הי"ב) שטענתך לכאורה מוצדקת שסו"ס מנין הביטחון שיבוא "היום".
אולם כפי המבואר בשיחות הרבי שנמצאים בזמן הגאולה שפירושו שנמצאים אנו בזמן שמצד עצמו הוא כבר זמן הגאולה עד שזה שהוא עדין לא הגיע הוא דבר שאין לו הסבר כלל שלכן הכריז הרבי הריי"צ 'לאלתר לגאולה' שכוונתו הייתה שמצד האמת הגאולה צריכה לבוא לאלתר וזה שלא הגיע הרי זה מופרח לגמרי (כלומר אין לזה מקום בשכל) ממילא נבואתו עדיין קיימת שכל רגע שהגאולה עדיין לא הגיעה היא אינה מובנת ומחזקת עוד יותר את ה'ביטחון והוודאות' שברגע שלאחריו יבוא. (ופשוט שאין זה דבר פשוט כ"כ לחיות כך ואיני מרמה את עצמי בזה אבל את האמת צריך לדעת)

אמנם כאן באים אלו אשר "תואנה הם מבקשים" וטוענים: הכרזה זו - "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", הייתה לפני כמה וכמה שנים ואף על פי כן עדיין לא בא. ואם כן, הפירוש ד"לאלתר לגאולה" אינו מוכרח להיות באופן דתיכף ומיד ממש.

ובכן טענה זו היא טענתו של ה"מלך זקן וכסיל", וכל אלו שטוענים טענה זו - הם שלוחיו של המלך זקן וכסיל המתלבש בדבריהם... ועל אחת כמה וכמה שטוענים זאת מתוך "געשמאק" רחמנא ליצלן - שאז ה"חורבן" של "עולם קטן זה האדם" הוא באופן חמור ביותר!

"לאלתר לגאולה" פירושו - תיכף ומיד ממש ופשיטא שזו הייתה כוונת נשיא דורנו בהכריזו בשעתו "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה", אלא שבעוונותינו הרבים לא זכינו לכך...

התועדויות תשמ"ה ח"ה ע' 2622
וראה שם בהמשך הביאור בזה שהרי הכריז גם 'לאלתר לתשובה'
אולם הסגנון מוטעה שהיה צריך לכתוב בשנה זו יבוא משיח ולא רק יתגלה הרבי שלא מובן בדיוק מהלשון מה המשמעות (והכי טוב היה להוסיף ש"עם ישראל "בוטח" שהגיע זמן הגאולה ובשנה זו יבוא המשיח - שהרי סו"ס אין זה עוד קץ או זמן מוגבל וכו' כמבואר בכ"מ)

אל לעם ישראל להיות בוטח שהגיע זמן הגאולה בשנה זו, מכיוון שאם לא יבוא - זה יביא לירידה באמונה - צריך לבטוח רק בהשם שהוא יגאל אותנו מתי שהוא יחליט לגאול אותנו, לפי חשבונות שמיים, המבוססים גם על מעשינו כאן בארץ, ולא לפי לוח זמנים ספציפי ולא מבוסס שאנו כביכול מכתיבים לו. שנת תשע"ה הנוכחית מסתיימת תוך 4 שבועות. זה לא ריאלי להיות בוטח שמשיח יתגלה לעיני כל ישראל בגאולה השלמה תוך 4 שבועות בלבד. מבלי להתייחס לזהות המשיח - שזה דבר שנוי במחלוקת.. ניתן לקוות ולצפות, אבל בטחון בטווחי זמן ספציפיים שבתוך האלף השישי - ובמיוחד בטווחי זמן כל כך קצרים זה מאוד לא ריאלי ולא סביר - למרות שהדבר אפשרי בהחלט. אך להפוך את האפשרי לוודאי זה חטא לאמת ולהגיון הבסיסי ובכלל. 85.64.251.242 00:06, 17 באוגוסט 2015 (UTC)