צרפת: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
מדינת צרפת מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בעולם | מדינת '''צרפת''' מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] בעולם. דבר זה נרמז בשמה: [[אותיות]] "צרפת" הינן אותיות "[[פרצת]]", וה[[גימטריה]] של המילה "צרפת" הינו [[770]] ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. כחלק מענין זה ניתן לראות את לקיחתו של ניגון [[האדרת והאמונה|המנונה של מדינת צרפת]] והפיכתו לניגון חסידי ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א. | ||
== בתקופת | == צרפת בתקופת אדמו"ר הזקן == | ||
בשנת [[תקנ"ט]] פרצה מלחמה בין צרפת בראשות [[ | בשנת [[תקנ"ט]] פרצה מלחמה בין צרפת בראשות [[נפוליאון בונפרטה]] מנהיגה של צרפת באותה העת, לבין הצאר ניקולאי. [[אדמו"ר הזקן]] סבר ש[[רוסיה]] צריכה לנצח למרות שאז יהיה קשה ליהודים בגשמיות, מפני שתחת ממשלת ושלטון צרפת היהודים יעזבו לחלוטין את היהדות, כפי שהיה עם רוב יהודי צרפת שעד לדורות האחרונים לא שמרו תורה ומצוות. [[אדמו"ר הזקן]] התבטא שנפוליאון הוא [[קליפה]] ושליח ה[[ס"מ]]. כבר אז החל ב[[בירור הניצוצות]] משם כאשר לקח את מארש הניצחון של חילי צרפת, המכונה [[מארש נפוליאון]], והפך אותו לאחד מ[[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגוני חב"ד]]. מארש זה נהוג לנגנו במוצאי [[יום כיפור]] בסיום [[תפילת נעילה]]. | ||
== בתקופת | == בתקופת אדמו"ר מהר"ש ואדמו"ר הרש"ב == | ||
שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת | שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת [[אדמו"ר המהר"ש]], כאשר נסע כמה פעמים לשם, כתב שם כתבי חסידות וקירב יהודים. כך גם היה בתקופת [[אדמו"ר הרש"ב]]. | ||
גם | |||
== בתקופת אדמו"ר הריי"צ == | |||
[[אדמו"ר הריי"צ]] סימן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר היה תקופה בצרפת, שלח לשם [[שלוחים]], ובסוף ימיו הקים שם מוסדות כגון: [[לשכת ליובאוויטש האירופאית]], בית רבקה וישיבות [[תומכי תמימים]]. | |||
== | == תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א == | ||
[[הרבי]] התגורר שנים רבות ([[תרצ"ז]]-[[תש"א]])בצרפת, ולמד שם באונברסיטת סורבון. לאחר [[י"א שבט תשי"א|קבלת הנשיאות]] שלח הרבי הרבה שלוחים לצרפת. | |||
אלפי בעלי התשובה צרפתיים הגיעו ו[[התקשרות|התקשרו]] לכ"ק אדמו"ר שליט"א, והם מהווים קהילה בולטת במיוחד כאשר הם מגיעים בקבוצה ל[[770]] ל[[חודש תשרי]] ובכלל. | |||
אלפי בעלי התשובה | |||
בליל [[שמחת תורה]] [[תשל"ד]] החל הרבי בשירת ה"מרסלייז" (קרא: המרסייז) ההמנון הצרפתי על מילות "[[האדרת והאמונה]]" ומאז הפך ניגון זה לאחד מ[[ניגוני חב"ד]]. | |||
== ראה גם == | == ראה גם == | ||
[http://www.moshiach.net/blind/hebrew/dm35.pdf | [http://www.moshiach.net/blind/hebrew/dm35.pdf הרבי מדבר על הפיכת ההמנון הצרפתי לניגון חב"די] | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |
גרסה מ־18:24, 12 בנובמבר 2008
מדינת צרפת מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בעולם. דבר זה נרמז בשמה: אותיות "צרפת" הינן אותיות "פרצת", והגימטריה של המילה "צרפת" הינו 770 ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. כחלק מענין זה ניתן לראות את לקיחתו של ניגון המנונה של מדינת צרפת והפיכתו לניגון חסידי ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א.
צרפת בתקופת אדמו"ר הזקן
בשנת תקנ"ט פרצה מלחמה בין צרפת בראשות נפוליאון בונפרטה מנהיגה של צרפת באותה העת, לבין הצאר ניקולאי. אדמו"ר הזקן סבר שרוסיה צריכה לנצח למרות שאז יהיה קשה ליהודים בגשמיות, מפני שתחת ממשלת ושלטון צרפת היהודים יעזבו לחלוטין את היהדות, כפי שהיה עם רוב יהודי צרפת שעד לדורות האחרונים לא שמרו תורה ומצוות. אדמו"ר הזקן התבטא שנפוליאון הוא קליפה ושליח הס"מ. כבר אז החל בבירור הניצוצות משם כאשר לקח את מארש הניצחון של חילי צרפת, המכונה מארש נפוליאון, והפך אותו לאחד מניגוני חב"ד. מארש זה נהוג לנגנו במוצאי יום כיפור בסיום תפילת נעילה.
בתקופת אדמו"ר מהר"ש ואדמו"ר הרש"ב
שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת אדמו"ר המהר"ש, כאשר נסע כמה פעמים לשם, כתב שם כתבי חסידות וקירב יהודים. כך גם היה בתקופת אדמו"ר הרש"ב.
בתקופת אדמו"ר הריי"צ
אדמו"ר הריי"צ סימן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר היה תקופה בצרפת, שלח לשם שלוחים, ובסוף ימיו הקים שם מוסדות כגון: לשכת ליובאוויטש האירופאית, בית רבקה וישיבות תומכי תמימים.
תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א
הרבי התגורר שנים רבות (תרצ"ז-תש"א)בצרפת, ולמד שם באונברסיטת סורבון. לאחר קבלת הנשיאות שלח הרבי הרבה שלוחים לצרפת.
אלפי בעלי התשובה צרפתיים הגיעו והתקשרו לכ"ק אדמו"ר שליט"א, והם מהווים קהילה בולטת במיוחד כאשר הם מגיעים בקבוצה ל770 לחודש תשרי ובכלל.
בליל שמחת תורה תשל"ד החל הרבי בשירת ה"מרסלייז" (קרא: המרסייז) ההמנון הצרפתי על מילות "האדרת והאמונה" ומאז הפך ניגון זה לאחד מניגוני חב"ד.