צרפת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
מדינת צרפת מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בעולם, והשלב האחרון לפני הבאת הגאולה בעולם, דבר זה נרמז בשמה: אותיות "פרצת", מלשון צירוף וזיכוך והגימטריה שלה עולה במנין [[770]] ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א [[בית רבינו שבבבל]], כסמל לזה ניתן לראות את לקיחתו של ניגון המנונה של צרפת והפיכתו לניגון חסידי ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א.
מדינת '''צרפת''' מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] בעולם. דבר זה נרמז בשמה: [[אותיות]] "צרפת" הינן אותיות "[[פרצת]]", וה[[גימטריה]] של המילה "צרפת" הינו [[770]] ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. כחלק מענין זה ניתן לראות את לקיחתו של ניגון [[האדרת והאמונה|המנונה של מדינת צרפת]] והפיכתו לניגון חסידי ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א.


== בתקופת ה[[אדמו"ר הזקן]] ==
== צרפת בתקופת אדמו"ר הזקן ==
בשנת [[תקנ"ט]] פרצה מלחמה בין צרפת בראשות [[בנפורטה נפוליאון]] מנהיגה של צרפת באותה העת, לבין הצאר ניקולאי, האדמו"ר הזקן צידד שרוסיה צריכה לנצח למרות שאז יהיה קשה ליהודים בגשמיות, מפני שתחת ממשלת ושלטון צרפת היהודים יעזבו לחלוטין את היהדות, כפי שנראה בחוש שאכן רוב יהודי צרפת עד לדורות האחרונים לא שמרו תורה ומצוות, ה[[אדמו"ר הזקן]] התבטא שנפוליאון הוא קליפה ושליח הס, אך כבר אז החל בבירור הניצוצות משם כאשר לקח את מארש הניצחון של חילי צרפת המכונה [[מארש נפוליאון]], מארש זה נהוג לנגנו במוצאי יום כיפור לאחר סיום תפילת נעילה וזהו אחד מרגעי השיא בחודש תשרי.
בשנת [[תקנ"ט]] פרצה מלחמה בין צרפת בראשות [[נפוליאון בונפרטה]] מנהיגה של צרפת באותה העת, לבין הצאר ניקולאי. [[אדמו"ר הזקן]] סבר ש[[רוסיה]] צריכה לנצח למרות שאז יהיה קשה ליהודים בגשמיות, מפני שתחת ממשלת ושלטון צרפת היהודים יעזבו לחלוטין את היהדות, כפי שהיה עם רוב יהודי צרפת שעד לדורות האחרונים לא שמרו תורה ומצוות. [[אדמו"ר הזקן]] התבטא שנפוליאון הוא [[קליפה]] ושליח ה[[ס]]. כבר אז החל ב[[בירור הניצוצות]] משם כאשר לקח את מארש הניצחון של חילי צרפת, המכונה [[מארש נפוליאון]], והפך אותו לאחד מ[[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגוני חב"ד]]. מארש זה נהוג לנגנו במוצאי [[יום כיפור]] בסיום [[תפילת נעילה]].


== בתקופת ה[[אדמו"ר מהר"ש]] וה[[אדמו"ר הרש"ב]] ==
== בתקופת אדמו"ר מהר"ש ואדמו"ר הרש"ב ==
שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת האדמומהר"ש, כאשר נסע כמה פעמים לשם, כתב חסידות וקירב יהודים.
שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת [[אדמוהמהר]], כאשר נסע כמה פעמים לשם, כתב שם כתבי חסידות וקירב יהודים. כך גם היה בתקופת [[אדמוהרש"ב]].
גם אצל האדמוהרב נראית תופעה דומה אך ביתר שאת וביתר עוז.


== בתקופת אדמו"ר הריי"צ ==
[[אדמו"ר הריי"צ]] סימן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר היה תקופה בצרפת, שלח לשם [[שלוחים]], ובסוף ימיו הקים שם מוסדות כגון: [[לשכת ליובאוויטש האירופאית]], בית רבקה וישיבות [[תומכי תמימים]].


== בתקופת האדמוהריי"צ ==
== תקופת כ"ק אדמושליט"א ==
האדמו"ר הריי"צ מסמן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר כבר היה תקופה בצרפת, שלח שלוחים ובסוף ימיו אף הקים מוסדות כגון: [[לשכת ליובאוויטש האירופאית]], בית רבקה וישיבות תומכי תמימים.
[[הרבי]] התגורר שנים רבות ([[תרצ"ז]]-[[תש"א]])בצרפת, ולמד שם באונברסיטת סורבון. לאחר [[י"א שבט תשי"א|קבלת הנשיאות]] שלח הרבי הרבה שלוחים לצרפת.


== תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א ==
אלפי בעלי התשובה צרפתיים הגיעו ו[[התקשרות|התקשרו]] לכ"ק אדמו"ר שליט"א, והם מהווים קהילה בולטת במיוחד כאשר הם מגיעים בקבוצה ל[[770]] ל[[חודש תשרי]] ובכלל.
זהו השלב האחרון בבירור קליפה זו והפיכתה לקדושה, כאשר הרבי התגורר שנים רבות (תרצ"ז-תש"א)שם, ואף למד באונברסיטת סורבון, לאחר קבלת הנשיאות שלח הרבי כמה שלוחים לצרפת: הרב אזימוב, הרב מטוסוב, ועוד רבים עד שאי אפשר לפורטם.
אלפי בעלי התשובה הצרפתיים הגיעו והתקשרו בחום ואהבה לכ"ק אדמו"ר והם מהווים קהילה בולטת כאשר הם מגיעים בקבוצה ל[[770]] לתשרי ובכלל.


רגע השיא במהפכה הזו היה כאשר כ"ק אדמו"ר שליט"א בליל שמח"ת ה'תשל"ד החל בשירת ה"מרסלייז" (קרא: המרסייז) ההמנון הצרפתי על מילות "האדרת והאמונה" ומאז הפך ניגון סוחף זה לניגון חב"ד.
בליל [[שמחת תורה]] [[תשל"ד]] החל הרבי בשירת ה"מרסלייז" (קרא: המרסייז) ההמנון הצרפתי על מילות "[[האדרת והאמונה]]" ומאז הפך ניגון זה לאחד מ[[ניגוני חב"ד]].


== ראה גם ==
== ראה גם ==
[http://www.moshiach.net/blind/hebrew/dm35.pdf שיחת וישב ה'תשנ"ב]
[http://www.moshiach.net/blind/hebrew/dm35.pdf הרבי מדבר על הפיכת ההמנון הצרפתי לניגון חב"די]


[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־18:24, 12 בנובמבר 2008

מדינת צרפת מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בעולם. דבר זה נרמז בשמה: אותיות "צרפת" הינן אותיות "פרצת", והגימטריה של המילה "צרפת" הינו 770 ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א. כחלק מענין זה ניתן לראות את לקיחתו של ניגון המנונה של מדינת צרפת והפיכתו לניגון חסידי ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א.

צרפת בתקופת אדמו"ר הזקן

בשנת תקנ"ט פרצה מלחמה בין צרפת בראשות נפוליאון בונפרטה מנהיגה של צרפת באותה העת, לבין הצאר ניקולאי. אדמו"ר הזקן סבר שרוסיה צריכה לנצח למרות שאז יהיה קשה ליהודים בגשמיות, מפני שתחת ממשלת ושלטון צרפת היהודים יעזבו לחלוטין את היהדות, כפי שהיה עם רוב יהודי צרפת שעד לדורות האחרונים לא שמרו תורה ומצוות. אדמו"ר הזקן התבטא שנפוליאון הוא קליפה ושליח הס"מ. כבר אז החל בבירור הניצוצות משם כאשר לקח את מארש הניצחון של חילי צרפת, המכונה מארש נפוליאון, והפך אותו לאחד מניגוני חב"ד. מארש זה נהוג לנגנו במוצאי יום כיפור בסיום תפילת נעילה.

בתקופת אדמו"ר מהר"ש ואדמו"ר הרש"ב

שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת אדמו"ר המהר"ש, כאשר נסע כמה פעמים לשם, כתב שם כתבי חסידות וקירב יהודים. כך גם היה בתקופת אדמו"ר הרש"ב.

בתקופת אדמו"ר הריי"צ

אדמו"ר הריי"צ סימן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר היה תקופה בצרפת, שלח לשם שלוחים, ובסוף ימיו הקים שם מוסדות כגון: לשכת ליובאוויטש האירופאית, בית רבקה וישיבות תומכי תמימים.

תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א

הרבי התגורר שנים רבות (תרצ"ז-תש"א)בצרפת, ולמד שם באונברסיטת סורבון. לאחר קבלת הנשיאות שלח הרבי הרבה שלוחים לצרפת.

אלפי בעלי התשובה צרפתיים הגיעו והתקשרו לכ"ק אדמו"ר שליט"א, והם מהווים קהילה בולטת במיוחד כאשר הם מגיעים בקבוצה ל770 לחודש תשרי ובכלל.

בליל שמחת תורה תשל"ד החל הרבי בשירת ה"מרסלייז" (קרא: המרסייז) ההמנון הצרפתי על מילות "האדרת והאמונה" ומאז הפך ניגון זה לאחד מניגוני חב"ד.

ראה גם

הרבי מדבר על הפיכת ההמנון הצרפתי לניגון חב"די