שיחה:אברהם קצלנבוגן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
             
{{לעריכה|סיבה=הועתק מ[http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_30468_104.pdf דברי הימים גורקוב] אות באות}}
 
===אברהם קצלנבוגן===
===אברהם קצלנבוגן===
חסיד מחרקוב סיפר  אחד חמיוחד מזקני העדה  
חסיד מחרקוב סיפר  אחד חמיוחד מזקני העדה  

גרסה מ־01:44, 18 ביוני 2015

ערך זה זקוק לעריכה: הסיבה לכך היא: הועתק מדברי הימים גורקוב אות באות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.


אברהם קצלנבוגן

חסיד מחרקוב סיפר אחד חמיוחד מזקני העדה מחסידי הב״ד, זקן ויושב בישיבה כל היום על התורה והעבודה, אשר וודאי הוא וראוי שיחקק שמו בספר לזכרון טוב, ר׳ אברהם קאצינעלינבויגן נ״ע בג״מ. שמו המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ נקרא בשם ר׳ אברהם הזקן, כי שם משפחתו לא נודע לאדם, הוא בא לחרקוב בפרק האחרון, בערך שנת תרצ״ו לפ״ק. בתהילת בואו לעירנו הי׳ כחידה סתומה, ולא יבלו להתחקות על שורש הדבר, סיבת ביאתו, ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ת, בל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳, מאריך בתפילתו הרבה, ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום וסתום, ולא דיבר עם שום אדם רק עם יחירי סגולה, וגם זה בלחש ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, ולא אכל רק פעם א׳ בלילה, וגם זה מאכלים יבשים. מלונו הי׳ בביהכנ׳׳ת, על תםפסלים הקשים, ולא רפד תחתיו אלא בגדו וכר קטן תחת מראשותיו, ולא ירע איש בשכבו ובקומו. אכן ברבות תימים נתוודעו סיבת בואו לעירנו, אשר באמת הי׳ דבר סודי, ולא גלה הדבר אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו הי׳ עסקן גדול לטובת התזקת התורה, ובעיקר לישיבת תו״ת מסור ונתון בכל לבו ונפשו.

ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, התחילו לרדוף אחריו, והי׳ מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל כאשר התגברו הרדיפות וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח ממקומו ובא למחננו. . גם בשבתו במקומינו הרבה לעשות פעולות רבות בהצנע לטובת ההזקת התורה. בעת ההעתקה בשעת החרום נלווה להבורת התמימים - ר [[ישראל יהודה לווין]] ור מיכאל טייטלבום ומשפחתותיהם ויחד עמהם בא לעיר סמרקנד ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום החדש שבק חיים לכל חי ונפטר, ושם מנוחתו כבוד. בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד יראים ושלימים בעלי דעה והשכל בתורת החסידות, מופלגי תורה ועובדי אלקים נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב ״כי מפני הרעה נאסף הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל (מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).

לקריאה נוספת

בספרים 1 זכרונותי[מחבר ישראל יהודה לווין ]= תיאור בריחה הנל 2 ספר הזכרונות דברי הימים[מחבר ר מאיר גורקוב ]