פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 808 בתים ,  21:17, 20 בנובמבר 2014
וכן כשהמוחין פועלים על שאר הכוחות ([[מדות]] שבלב או [[מחשבה]][[דיבור]]ו[[מעשה]]) הוא נשאר בהבדלה מהם. משום שכל ההשפעה עליהם היא בדרך אור שמאיר בכל מקום.
===מוחין לעצמו ומדות לזולתו בספירות===המוחין שהם הספירות ב[[עולם האצילות]] הם ה[[ספירות]] [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]] האור האלוקי שבהם הוא למעלה משיכות לעולם דהיינו , מבחינתם אין מקום לעולם - כי בדרגה זו אין מקום לזולתולזולת, (גדר העולם הוא זולת לקב"ה בורא העולם).
אמנם שורש חיות העולם הוא במדות המדות של עולם האצילות [[חסד]] [[גבורה]] וכו'. ואדרבה כל מכיוון שכל ענין המדות הוא דווקא לזולת לכן עניינם הוא שיהיה עולם. ואדרבה לולי העולם לא היה שייך מדות.(לכן בריאת העולם היתה ע"י המדות כנרמז בפסוקים ראה ערך [[מדות]])
(אמנם גם המוחין שרש יש איזה שייכות לעולם , אבל זה רק כמו באור שמאיר חוץ מהמוחין - "מוחין שבמדות" שהוא חיצוניות בלבד, (ולא בהתלבשות) כנ"ל{{הערה|ס).
זה שבריאת העולם היא ע"י המדות דווקא נרמזו בפסוקי התורה.
*''' "ששת ימים עשה ה'"''' בזוהר מבואר זה שלא כתוב "בששת ימים", מפני שששת הימים הכוונה לשש ספירות שנקראים "יומין" שע"י דווקא ברא ה' את העולם לפי שהם השרש לתפיסת מקום לזולת - למציאות נוספת.
 
*'''"בראשית ברא אלוקים"''' ובמדרש חז"ל "בראשית ברא-שית" כלומר שתחילת בריאת העולם התחילה ע"י התהוות השש ספירות.
 
*'''"עולם חסד יבנה"''' פירושו, עולם ע"י חסד יבנה. והכוונה בחסד לכל המדות כי עפ"י המבואר בקבלה, חסד שייכת לכל המדות. פירוש נוסף שה"יבנה" הולך על ה"חסד" כלומר בשביל עולם, חסד עצמו יבנה.
 
*'''"זכור רחמיך וחסדך כי מעולם המה"''' שבחינת רחמים וחסדים שייכות לעולם דווקא שלולי העולם אין צורך בהם שעל מי יתחסד?
המוחין הם שרש לתורה "אורייתא מחכמה נפקא" שרש התורה מהאור האלוקי שמובדל מהעולם
5,403

עריכות