בד קודש: הבדלים בין גרסאות בדף
מאין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:בד קודש.jpg|left|thumb|250px|דף השער של הקונטרס]] | [[תמונה:בד קודש.jpg|left|thumb|250px|דף השער של הקונטרס]] | ||
הקונטרס '''בד קודש''' מכיל את המכתב-בקשה ששלח ה"גנרל גוברנטור" חובנסקי אל המושל בפלך [[וויטבסק]], בעקבות [[מאסר וגאולת אדמו"ר האמצעי|מאסרו]] של [[אדמו"ר האמצעי]] בשנת [[תקפ"ז]]. במכתב בו הוא מבקש לעשות משפט למען "תחזינה מישרים . . יותר מכל איש שר ושופט . . להסיר מעלי כל קטרוגי שוא". נימוק הבקשה היה מההצעות וההקדמות שפירש וביאר [[אדמו"ר הזקן]] כשהיה במאסר ב[[פטרבורג]], מיוסדות ב[[חכמה|חכמת]] ה[[קבלה]] ומבוארות על פי תורת [[חסידות חב"ד]]. | הקונטרס '''בד קודש''' מכיל את המכתב-בקשה ששלח ה"גנרל גוברנטור" חובנסקי אל המושל בפלך [[וויטבסק]], בעקבות [[מאסר וגאולת אדמו"ר האמצעי|מאסרו]] של [[אדמו"ר האמצעי]] בשנת [[תקפ"ז]]. במכתב בו הוא מבקש לעשות משפט למען "תחזינה מישרים.. יותר מכל איש שר ושופט.. להסיר מעלי כל קטרוגי שוא". נימוק הבקשה היה מההצעות וההקדמות שפירש וביאר [[אדמו"ר הזקן]] כשהיה במאסר ב[[פטרבורג]], מיוסדות ב[[חכמה|חכמת]] ה[[קבלה]] ומבוארות על פי תורת [[חסידות חב"ד]]. | ||
כתב-הבקשה נכתב על ידי אדמו"ר האמצעי בסביבות סוף [[חודש חשוון]] ותחילת [[חודש כסלו]] בעיר וויטפסק. תחילה היו שיחסו מכתב-בקשה זה, למאסרו של אדמו"ר הזקן, אך הרבי שולל זאת בהקדמה לקונטרס ומסביר את שורש הטעות. | כתב-הבקשה נכתב על ידי אדמו"ר האמצעי בסביבות סוף [[חודש חשוון]] ותחילת [[חודש כסלו]] בעיר וויטפסק. תחילה היו שיחסו מכתב-בקשה זה, למאסרו של אדמו"ר הזקן, אך הרבי שולל זאת בהקדמה לקונטרס ומסביר את שורש הטעות. |
גרסה מ־03:30, 13 במרץ 2014
הקונטרס בד קודש מכיל את המכתב-בקשה ששלח ה"גנרל גוברנטור" חובנסקי אל המושל בפלך וויטבסק, בעקבות מאסרו של אדמו"ר האמצעי בשנת תקפ"ז. במכתב בו הוא מבקש לעשות משפט למען "תחזינה מישרים.. יותר מכל איש שר ושופט.. להסיר מעלי כל קטרוגי שוא". נימוק הבקשה היה מההצעות וההקדמות שפירש וביאר אדמו"ר הזקן כשהיה במאסר בפטרבורג, מיוסדות בחכמת הקבלה ומבוארות על פי תורת חסידות חב"ד.
כתב-הבקשה נכתב על ידי אדמו"ר האמצעי בסביבות סוף חודש חשוון ותחילת חודש כסלו בעיר וויטפסק. תחילה היו שיחסו מכתב-בקשה זה, למאסרו של אדמו"ר הזקן, אך הרבי שולל זאת בהקדמה לקונטרס ומסביר את שורש הטעות.
הקונטרס הודפס מספר פעמים בצירוף מכתבו של אדמו"ר הזקן כשיצא לחפשי (אגרת "קטנתי") ונוסף בו ביאור מגילת רות של תלמיד אדמו"ר הזקן - ר' אהרון מסטרשלה. האיגוד הזה נקרא בשם -"בד קודש", שם שלא הופיע בכתבי יד המקוריים ולכן לא ידוע מהיכן מקורו. כנראה זהו החלטת המדפיס על דעת עצמו. בכל אופן, כיום, כבר נקבע שם זה וכך נקרא בכל ההוצאות.
מהדורא ראשונה בהוצאת קה"ת יצאה בשנת תש"ז. את הקונטרס ערך הרבי וכן כתב את ההקדמה. בתור הוספה בא בתחילת הקונטרס; רשימה מיומן של אדמו"ר הריי"צ, קטע מהספר בית רבי (חלק ב') על מאסרו של אדמו"ר האמצעי, ציונים, שינויי נוסחאות והערות בשולי הגליון ובסוף הקונטרס - תיאור קצר של הכתבי יד ועוד.
בשנת תשכ"ד, יצאה לאור מהדורה נוספת, בתוספת הערות ומראי מקומות חדשים מאת כ"ק אדמו"ר שליט"א.