י"ד בכסלו: הבדלים בין גרסאות בדף
Shmuel Munkes (שיחה | תרומות) |
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר שליט"א" ב־"הרבי") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
==[[ימי חב"ד]]== | ==[[ימי חב"ד]]== | ||
*[[תרפ"ט]] - [[ | *[[תרפ"ט]] - [[הרבי]] [[מנחם מנדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)#נישואיו|נשא]] לאשה את מרת [[חיה מושקא שניאורסון (אשת אדמו"ר שליט"א)|חיה מושקא שניאורסון]], ביתו של [[אדמו"ר הריי"צ]]. החתונה נערכה בחצר ישיבת [[תומכי תמימים וורשא]]. | ||
==ימי החסידים== | ==ימי החסידים== |
גרסה מ־13:58, 11 במרץ 2014
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"ד בכסלו הוא היום הארבעה עשר בחודש כסלו.
אירועים ביהדות
- ב'קצ"ג - ראובן, בנו של יעקב אבינו, נולד.
- ב'שי"ז/ח – ראובן, בנו של יעקב אבינו, נפטר.
- תרכ"ט - רבי מנחם נחום פרידמן משטפנשט, נפטר.
- תרס"ו - רבי מרדכי טברסקי מלייב, נפטר.
- תרע"ח - רבי אלעזר לב, אב"ד אונגוואר ומחבר ספר 'פקודת אלעזר', נפטר.
- תרע"ט - רבי מתתיה גרג'י מהראת – פרס, מחבר ספר 'עונג שבת', נפטר.
- תר"פ - רבי דוד אבוחצירא, מחבר ספר 'פתח האהל', נהרג על קידוש ה'.
- ת"ש - רבי שמואל רוזנברג, אב"ד ראצפרט ומחבר ספר 'חמדת שאול', נפטר.
- תשל"ז - רבי מרדכי יעקב ברייש מציריך, מחבר ספר 'חלקת יעקב', נפטר.
ימי חב"ד
- תרפ"ט - הרבי נשא לאשה את מרת חיה מושקא שניאורסון, ביתו של אדמו"ר הריי"צ. החתונה נערכה בחצר ישיבת תומכי תמימים וורשא.
ימי החסידים
- תשכ"ח - הרב צבי הירש רבינוביץ, היה בן בית בביתו של ר' לוי יצחק שניאורסון והרבנית חנה, נפטר.
ראו גם
הפתגם היומי - י"ד בכסלו - מלוח היום יום |
---|
מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" (=רבותי נברך) עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השלחן.
באחת משיחותיו ביאר אבי אדמו"ר ותוכן דבריו: "יש צדיק ישר תמים חסיד. "צדיק" על שם קיום מצוות עשה - ממשיך גילוים דסדר ההשתלשלות. "ישר" על שם קיום לא תעשה - גילוים למעלה מסדר ההשתלשלות. "תמים" - ערנסטקייט (=רצינות) - גילויים דטעם עצו ופריו שוים, התחברות סובב כל עלמין וממלא כל עלמין. למעלה מכולם "חסיד", ויש בזה ג' מדריגות: א) שעניני העולם אינם מטרידים ומבלבלים אותו. כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם אלקות. ואף שלא רחוקה היא ממך גו', מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מה שכתוב בתיקוני זהר: איזהו חסיד המתחסד עם קונו עם קן דיליה, ופירוש בספר של בינונים שזהו ליחדא קודשא בריך הוא בתחתונים ולא לרוות נפשו הצמאה בלבד. |