בעל הרצון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''בעל הרצון''' היא כינוי ל[[אהבה|אהבת השם]] בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות ה[[נפש]].
'''בעל הרצון''' היא כינוי לדרגת [[אין סוף]] [[עצמות ומהות]], ומוזכר בקשר ליסוד ב[[עבודת השם]], ל[[אהבה|אהבת השם]] בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות ה[[נפש]], אשר למעלה מהתבוננות.


אהבה זו הינה למעלה מבחינת רצון לגמרי, דהיינו שכל עצמיות הנפש [[כלות הנפש|תכלה ותכסוף]] [[דביקות|לצאת ולידבק]] בהקב"ה, ולא בבחינת רצון לבד המתלבש בנפש בבחינה מוגבלת המתעוררת על ידי [[חכמה]] ו[[בינה|התבוננות]] זמנית.
אהבה זו הינה למעלה מבחינת רצון לגמרי, דהיינו שכל עצמיות הנפש [[כלות הנפש|תכלה ותכסוף]] [[דביקות|לצאת ולידבק]] בהקב"ה, ולא בבחינת רצון לבד המתלבש בנפש בבחינה מוגבלת המתעוררת על ידי [[חכמה]] ו[[בינה|התבוננות]] זמנית, שבבחינה זו אדם דבוק רק בדרגה הנקראת [[אריך אנפין]] מפני שהיא באה ב[[סדר ההשתלשלות]], על ידי [[חכמה]] והתבוננות.


מסיבה זו, בחינה זאת נקראת "מאדך", משום שאינה לה גבול, שזו היא משמעותה של המילה "מאוד" - יותר, והסיבה היא כמוזכר, משום שאין אהבה רבה כזאת באה מבחינת גבול כחות הנפש ברצון וכיוצא בזה, אלא בכל בחינת עצמותה שהיא [[היולי]]ת בלתי מוגבלת כלל.
מסיבה זו, בחינה זאת נקראת "מאדך", משום שאינה לה גבול, שזו היא משמעותה של המילה "מאוד" - יותר, והסיבה היא כמוזכר, משום שאין אהבה רבה כזאת באה מבחינת גבול כחות הנפש ברצון וכיוצא בזה, אלא בכל בחינת עצמותה שהיא [[היולי]]ת בלתי מוגבלת כלל.


זו היא מעלתו המיוחדת של [[בעל תשובה]], שעוזב את ה[[חטא]] מתוך אהבה גדולה כזאת, המתעוררת דווקא על ידי הריחוק שלפני התשובה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], חינוך. להבין הפרש שבין תפלה לתורה. סד"פ קכט, ג.}}
זו היא מעלתו המיוחדת של [[בעל תשובה]], שעוזב את ה[[חטא]] מתוך אהבה גדולה כזאת, המתעוררת דווקא על ידי הריחוק שלפני התשובה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], חינוך. להבין הפרש שבין תפלה לתורה. [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=30697&hilite=9f3333c4-25d1-4c4d-a6cb-c71c648adce9&st=%D7%91%D7%A2%D7%9C+%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%9F&pgnum=184 סד"פ קכט, ג]. וראה עוד מאמרי אדמו"ר האמצעי לשיר השירים [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16048&st=%D7%91%D7%A2%D7%9C+%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%9F&pgnum=267 ע' רס"א]}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־08:42, 2 בפברואר 2014

בעל הרצון היא כינוי לדרגת אין סוף עצמות ומהות, ומוזכר בקשר ליסוד בעבודת השם, לאהבת השם בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות הנפש, אשר למעלה מהתבוננות.

אהבה זו הינה למעלה מבחינת רצון לגמרי, דהיינו שכל עצמיות הנפש תכלה ותכסוף לצאת ולידבק בהקב"ה, ולא בבחינת רצון לבד המתלבש בנפש בבחינה מוגבלת המתעוררת על ידי חכמה והתבוננות זמנית, שבבחינה זו אדם דבוק רק בדרגה הנקראת אריך אנפין מפני שהיא באה בסדר ההשתלשלות, על ידי חכמה והתבוננות.

מסיבה זו, בחינה זאת נקראת "מאדך", משום שאינה לה גבול, שזו היא משמעותה של המילה "מאוד" - יותר, והסיבה היא כמוזכר, משום שאין אהבה רבה כזאת באה מבחינת גבול כחות הנפש ברצון וכיוצא בזה, אלא בכל בחינת עצמותה שהיא היולית בלתי מוגבלת כלל.

זו היא מעלתו המיוחדת של בעל תשובה, שעוזב את החטא מתוך אהבה גדולה כזאת, המתעוררת דווקא על ידי הריחוק שלפני התשובה[1]

הערות שוליים

  1. אדמו"ר האמצעי, שערי תשובה, חינוך. להבין הפרש שבין תפלה לתורה. סד"פ קכט, ג. וראה עוד מאמרי אדמו"ר האמצעי לשיר השירים ע' רס"א