מרכבתא תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
כתית למאור (שיחה | תרומות) (שיפוץ) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''מרכבתא תתאה''' הוא מעמדם של שנים עשר ה[[שבטים]] בעולם הבריאה, שם הם בבחינת [[מרכבה]] ל[[מלכות דאצילות]]. | '''מרכבתא תתאה''' הוא מעמדם של שנים עשר ה[[שבטים]] בעולם הבריאה, שם הם בבחינת [[מרכבה]] ל[[מלכות דאצילות]]. | ||
== | ==ענינה== | ||
שורש שנים עשר ה[[שבטים]] הוא ב[[י"ב גבולי אלכסון]] של [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]], ובמעמדם ב[[עולם הבריאה]] הם בבחינת [[אצילות]] שב[[בריאה]], ובכך מנשאים הם את הכסא, שהוא מלכות דאצילות. | שורש שנים עשר ה[[שבטים]] הוא ב[[י"ב גבולי אלכסון]] של [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]], ובמעמדם ב[[עולם הבריאה]] הם בבחינת [[אצילות]] שב[[בריאה]], ובכך מנשאים הם את הכסא, שהוא מלכות דאצילות שנשפלה להוות את עולמות [[בי"ע]] חזרה למקומה ב[[עולם האצילות]]. | ||
שניים עשר השבטים הם זרע האבות - שהם המרכבה דאצי', אך הם נמשכו יותר למטה לבריאה. וזהו פירוש הלשון "'''שבט'''", שהוא מלשון המשכה כמו {{מונחון|"כוכבא דשביט"|כוכב השביט נקרא שביט על שם זנבו שנמשך לאחריו, כלומר, ההמשכה נקרא שם שבט}}, והוא ע"ש המשכתן שנמשכו יותר למטה בבריאה אבל שרשן הוא מאצי' והם בחי' היכל קדהק"ד דבריאה שהם מחברים הבריאה לאצי'. | |||
וזהו פירוש הפסוק "ששם עלו שבטים כו'", שעבודתם הוא רק להעלות הרפ"ח ניצוצין שנפלו ל[[שם ב"ן]] ומשם ל[[בי"ע]], בכדי להעלותן לאצי', ע"י [[עבודת הבירורים]] שהם מבררים בבי"ע ומעלים הטוב לאצילות. | |||
ה[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] נושאות את המרכבה. מרכבה זו נקראת בשם [[מרכבתא תתאה]] ועליה ישנו ה[[כסא]] שהוא בחינת [[מלכות דאצילות]]. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
גרסה מ־16:58, 7 באפריל 2013
מרכבתא תתאה הוא מעמדם של שנים עשר השבטים בעולם הבריאה, שם הם בבחינת מרכבה למלכות דאצילות.
ענינה
שורש שנים עשר השבטים הוא בי"ב גבולי אלכסון של זעיר אנפין של עולם האצילות, ובמעמדם בעולם הבריאה הם בבחינת אצילות שבבריאה, ובכך מנשאים הם את הכסא, שהוא מלכות דאצילות שנשפלה להוות את עולמות בי"ע חזרה למקומה בעולם האצילות.
שניים עשר השבטים הם זרע האבות - שהם המרכבה דאצי', אך הם נמשכו יותר למטה לבריאה. וזהו פירוש הלשון "שבט", שהוא מלשון המשכה כמו
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין "כוכבא דשביט", והוא ע"ש המשכתן שנמשכו יותר למטה בבריאה אבל שרשן הוא מאצי' והם בחי' היכל קדהק"ד דבריאה שהם מחברים הבריאה לאצי'.
וזהו פירוש הפסוק "ששם עלו שבטים כו'", שעבודתם הוא רק להעלות הרפ"ח ניצוצין שנפלו לשם ב"ן ומשם לבי"ע, בכדי להעלותן לאצי', ע"י עבודת הבירורים שהם מבררים בבי"ע ומעלים הטוב לאצילות.
האופנים וחיות הקודש נושאות את המרכבה. מרכבה זו נקראת בשם מרכבתא תתאה ועליה ישנו הכסא שהוא בחינת מלכות דאצילות.