דתי"מ: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(←ענינם: הוספת המלכות) |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
*[[תפארת]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ה[[לב]], ספירות [[חג"ת]] | *[[תפארת]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ה[[לב]], ספירות [[חג"ת]] | ||
*[[יסוד]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ההשפעה. | *[[יסוד]] היא הספירה השייכת ל[[קו האמצע]] מבין ספירות ההשפעה - [[נה"י]]. | ||
*[[מלכות]] היא ספירה שמקבלת מכל הקוים יחד, כרמוז בפסוק "כל הנחלים הלכים אל הים", אך מזוהה דוקא עם קו האמצע בגלל שקבלתה דרך ספירת היסוד דוקא השייכת לקו האמצע, כנ"ל. | |||
{{ספירות}} | {{ספירות}} | ||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] |
גרסה מ־22:02, 10 באוקטובר 2012
דתי"מ הוא ראשי התיבות של ספירות דעת, תפארת, יסוד ומלכות, שהם הספירות השייכות לקו האמצעי. ענינם של ספירות אלו הוא המיצוע בין ספירות חח"ן, שהם הספירות השייכות לקו הימין, ובין ספירות בג"ה, שהם הספירות השייכות לקו השמאל. מבואר, כי היכולת למצע ולחבר בין ספירות מנוגדות, הנעשה על ידי ספירות דתי"מ, קשור בהמשכה גבוהה, שגבוהה יותר מן ספירות חח"ן וספירות בג"ה, שמאחדת ומחברת את ספירות אלו.
ענינם
ספירות דעת, תפארת, יסוד ומלכות, הם הספירות השייכות לקו האמצע. ענינם של ספירות אלו הוא שהם ממצעות ומחברות בין הספירות שנמצאות בקו הימין ובקו השמאל.
- דעת היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות המוחין, והיא הספירה המחברת וממצעת בין ספירות חכמה ובינה.
- מלכות היא ספירה שמקבלת מכל הקוים יחד, כרמוז בפסוק "כל הנחלים הלכים אל הים", אך מזוהה דוקא עם קו האמצע בגלל שקבלתה דרך ספירת היסוד דוקא השייכת לקו האמצע, כנ"ל.
ספירות | ||
---|---|---|
סדר ההשתלשלות | עשר ספירות הגנוזות · עולם העקודים · עולם הנקודים · עולם הברודים · בי"ע | |
עשר הספירות | כתר · חכמה · בינה · דעת · חסד · גבורה · תפארת · נצח · הוד · יסוד · מלכות | |
חלוקת הספירות | קו הימין · קו השמאל · קו האמצעי · מוחין · מידות | |
ספירות-זוגות | כתר וחכמה · כתר ובינה · כתר ודעת · חכמה ובינה · בינה ומידות · חכמה ומלכות · בינה ומלכות · נצח והוד · יסוד ומלכות |