קבלת עול מלכות שמים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: '''קבלת עול מלכות שמים''', היא יסוד קיום התורה. זמן הקבלת עול הוא בקריאת שמע שחרית וערבית. אם כי יש ל…)
 
(עריכה)
שורה 1: שורה 1:
'''קבלת עול מלכות שמים''', היא יסוד קיום ה[[תורה]].
'''קבלת עול מלכות שמים''' היא יסוד קיום ה[[תורה]] ב[[נפש]] האדם, ב[[שלושה לבושים|מעשיו דיבוריו ומחשבותיו]]. זמן הקבלת עול הוא ב[[קריאת שמע]], שחרית וערבית.


זמן הקבלת עול הוא ב[[קריאת שמע]] שחרית וערבית.
יסוד [[עבודת השם]] הוא דוקא על ידי קבלת עול, ורק אז יכולה להיות ההשגה על ידי השכל.


אם כי יש לדעת, שקבלת עול בלבד אינו מספיק. יש צורך להשתדל שגם ה[[שכל]] יבין שצריך לעבוד את השם, שהרי "כל חלב להוי'", כל הדברים הטובים ביותר צריכים ליתן להקב"ה, והיכן יש להאדם דבר טוב וערב יותר מאשר השכל, ובמילא צריכים גם את השכל לשעבד לאלקות.
טעם הדבר:


אבל, אין הכוונה שקיום ה[[מצוות]] יהי' מצד וע"פ שכל; אדרבה, יסוד העבודה הוא קבלת עול דוקא. וע"י הקדמת הקבלת עול אזי יכולה להיות ההשגה.
כתוב שאלמלא הקדוש ברוך הוא עוזר ל[[יהודי]] - אין הוא יכול לעמוד כנגד ה[[יצר הרע]]. את העזרה מהקדוש ברוך הוא אפשר לקבל רק על ידי קבלת עולו על היהודי, לומד ה[[תורה]] ומקיים ה[[מצוות]]. אז, מעניק לו הקדוש ברוך הוא את עזרתו והוא מצליח באופן אמיתי בלימוד התורה וקיום המצוות.


וטעם הדבר – שהרי "אלמלא הקב"ה עוזרו אין יכול לו", ומוכרחים להזדקק להעזר של הקב"ה, ו"ליקח" את הקב"ה יכולים ע"י קבלת עול דוקא, אבל ללא קבלת עול לא מקבלים את העזר של הקב"ה, ובמילא, בגלל היצר הרע, אין גם ענין ההשגה.
כאשר חס וחלילה לא תהיה קבלת העול - היצר הרע יפריע להשגה האמיתית בתורה.


וזהו שמצינו בשעת מתן תורה, שההתחלה היתה בהקדמת נעשה לנשמע, שזהו ענין הקבלת עול – דכיון שעדיין לא ידעו כלל במה המדובר, הרי מובן שלא הי' יכול להיות אצלם טעם ועריבות בזה, אלא קיבלו את התורה מצד קבלת עול.<REF>[[תורת מנחם]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/13/6/25&search=%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%9A+%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%9D תשי"ג]</REF>  
וזהו שמצינו ב[[חג השבועות|מתן תורה]] - שההתחלה היתה בהקדמת נעשה לנשמע, בקבלת עול. כיון שעדיין לא ידעו כלל במה מדובר, הרי מובן שלא היה יכול להיות אצלם טעם ועריבות בזה, אלא קיבלו את התורה מצד קבלת עול ואחר כך באו לידי הבנה והשגה.
 
אם כי יש לדעת שקבלת עול בלבד אינו מספיק. יש צורך להשתדל שגם ה[[שכל]] יבין שצריך לעבוד את השם, שהרי "כל חלב לה'" - כל הדברים הטובים ביותר צריכים לתת לקדוש ברוך הוא, והיכן יש להאדם דבר טוב וערב יותר מאשר השכל? ובמילא צריכים גם את השכל לשעבד ל[[אלוקות]].
 
 
 
<REF>[[תורת מנחם]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/13/6/25&search=%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%9A+%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%9D תשי"ג]</REF>  
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־22:08, 21 באפריל 2011

קבלת עול מלכות שמים היא יסוד קיום התורה בנפש האדם, במעשיו דיבוריו ומחשבותיו. זמן הקבלת עול הוא בקריאת שמע, שחרית וערבית.

יסוד עבודת השם הוא דוקא על ידי קבלת עול, ורק אז יכולה להיות ההשגה על ידי השכל.

טעם הדבר:

כתוב שאלמלא הקדוש ברוך הוא עוזר ליהודי - אין הוא יכול לעמוד כנגד היצר הרע. את העזרה מהקדוש ברוך הוא אפשר לקבל רק על ידי קבלת עולו על היהודי, לומד התורה ומקיים המצוות. אז, מעניק לו הקדוש ברוך הוא את עזרתו והוא מצליח באופן אמיתי בלימוד התורה וקיום המצוות.

כאשר חס וחלילה לא תהיה קבלת העול - היצר הרע יפריע להשגה האמיתית בתורה.

וזהו שמצינו במתן תורה - שההתחלה היתה בהקדמת נעשה לנשמע, בקבלת עול. כיון שעדיין לא ידעו כלל במה מדובר, הרי מובן שלא היה יכול להיות אצלם טעם ועריבות בזה, אלא קיבלו את התורה מצד קבלת עול ואחר כך באו לידי הבנה והשגה.

אם כי יש לדעת שקבלת עול בלבד אינו מספיק. יש צורך להשתדל שגם השכל יבין שצריך לעבוד את השם, שהרי "כל חלב לה'" - כל הדברים הטובים ביותר צריכים לתת לקדוש ברוך הוא, והיכן יש להאדם דבר טוב וערב יותר מאשר השכל? ובמילא צריכים גם את השכל לשעבד לאלוקות.


[1]

הערות שוליים