חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 82: שורה 82:


::אולי כדאי להמתין עם סידור הקטגוריות עד תום האיחוד, שכן יתכן שרובם ימחקו. בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 22:06, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
::אולי כדאי להמתין עם סידור הקטגוריות עד תום האיחוד, שכן יתכן שרובם ימחקו. בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 22:06, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
== ערכים מתוך עיונים וביאורים בדבר-מלכות ==
מה דעתכם על הכנסים ערכים של ביאור מושגים בחסידות, מתוך [https://groups.google.com/group/abm770/topics?hl=iw עיונים וביאורים בדבר-מלכות].
השבוע למשל מופיע [https://abm770.googlegroups.com/attach/7c8730c607b317ef/%D7%95%D7%90%D7%A8%D7%90+-+%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%94.pdf?view=1&part=4&hl=iw בדף הזה]
ביאור על '''כחות הגלויים''' (ס"ה). עשרת כחות הנפש מחכמה ועד מלכות (השכל והמדות האנושיים) נקראים כחות הגלויים, להבדיל מכח האמונה שבעצם הנשמה שהוא כח נסתר ונעלם.
הכחות הגלויים שייכים למציאות העולם וגדריו, וכח האמונה אינו שייך למציאות העולם.
או '''חמישית לפרעה''' (ס"ח): יוסף מצווה את העם במצרים לתת לפרעה חמישית מתוך התבואה הצומחת לאחר שני הרעב. בפנימיות העניינים מבואר בחסידות שסדר ההשתלשלות מתחלק לארבע דרגות (ד' אותיות שם הוי'), והדרגות שלמעלה מהשתלשלות המתייחסות לעצמותו ית' הם בחינת החמישית לפרעה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 16:40, 31 בדצמבר 2010 (UTC)