שיחת משתמש:בנציון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 49: שורה 49:
::החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה [[אור]].--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
::החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה [[אור]].--[[משתמש:חבדפד770|חבדפד770]] - [[שיחת משתמש:חבדפד770|שיחה]], 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
:::גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
:::גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
::::וגם מוסבר שזה מה ש'''אמיתית''' ענין ה"אור" (ביחס לשפע) הוא שמאיר ברצון וזה גם מפליא ריחוק הערך של המאור (ואין אנו יכולים לקרותו בשם מאור מטעם זה (כי זה מגביל אותו)) מהאור שבא ממנו (במילים אחרות זה שהאור בא ברצון אינו מעלה אלא ממחיש החילוק עוד יותר בין אור ושפע) וכמדומני שזה ה'ווארט' של תחילת המאמר "כי עמך" בתרס"ו --[[משתמש:בנציון|בנציון]] - [[שיחת משתמש:בנציון|שיחה]], 18:45, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:45, 18 במרץ 2021 (UTC)