שמירת הזמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "בקרית" ב־"בקריית")
אין תקציר עריכה
שורה 29: שורה 29:


===בראש השנה ובשבת קודש===
===בראש השנה ובשבת קודש===
אף שבימות החול צריך האדם לעסוק גם בפרנסת ביתו וכדומה, ואינו יכול לשמור את הזמן בתכלית לנצל אותו רק לעניני עבודת השם, הרי בשבת חובת שמירת הזמן היא כפולה ומכופלת, וצריך להקדיש אותו לחלוטין לעיסוק ב[[לימוד החסידות|לימוד תורת החסידות]], ולהימנע מלבזבז את יום השבת בדברים בטלים, טיולים וכדומה{{הערה|קונטרס עץ החיים סעיף כה.}}.
אף שבימות החול צריך האדם לעסוק גם בפרנסת ביתו וכדומה, ואינו יכול לשמור את הזמן בתכלית לנצל אותו רק לעניני עבודת השם, הרי בשבת חובת שמירת הזמן היא כפולה ומכופלת, וצריך להקדיש אותו לחלוטין לעיסוק ב[[לימוד החסידות|לימוד תורת החסידות]], ולהימנע מלבזבז את יום השבת ב[[דברים בטלים]], טיולים וכדומה{{הערה|קונטרס עץ החיים סעיף כה.}}.


חסידי אדמו"ר האמצעי נהגו לדרוש את הפסוק: "שמור את יום השבת לקדשו", שכאשר שומרים כראוי את הזמן של שבת קודש, אזי מתקיים גם "זכור את יום השבת" במשך כל ימי השבוע, שהוא ישפיע גם על ימות החול שיהיו מנוצלים כראוי{{הערה|ספר השיחות תש"א בתרגום ללשון הקודש, עמוד מג.}}.
חסידי אדמו"ר האמצעי נהגו לדרוש את הפסוק: "שמור את יום השבת לקדשו", שכאשר שומרים כראוי את הזמן של שבת קודש, אזי מתקיים גם "זכור את יום השבת" במשך כל ימי השבוע, שהוא ישפיע גם על ימות החול שיהיו מנוצלים כראוי{{הערה|ספר השיחות תש"א בתרגום ללשון הקודש, עמוד מג.}}.
שורה 65: שורה 65:
*[[פנימי]]
*[[פנימי]]
*[[שמירת הסדרים]]
*[[שמירת הסדרים]]
 
*[[דברים בטלים]]
==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
*'''אשכילה בדרך תמים''' – פרק חמישי
*'''אשכילה בדרך תמים''' – פרק חמישי