גזירת הלבוש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 19: שורה 19:
ההשפעה של גזירת הלבוש על ה[[יהדות]] היא רבה, לאחר ששלטונות [[פולין]] שחררו את האדמו"ר רבי יצחק מאיר אלתר מגור, וה[[יהודים]] קבלו את הפשרה של השלטונות, נהגו חסידי גור להכניס את פאותיהם מתחת לכיפתם{{הערה|חוץ מאלה שגרים ב[[ירושלים]], שהם מהלכים עם [[פיאות]] גלויות}}, וככל שאר חסידויות פולין החלו ללכת כשמכנסיהם מוכנסים בתוך גרביהם, דברים אלה נשתמרו עד ימינו וניתן לראות הרבה חסידיות שמהלכים כפי שגזר הצאר ניקולאי בשנת [[תר"ד]]. הסיבה לכך שהם אינם שינו מלבושם הוא שכך היה מנהגם.
ההשפעה של גזירת הלבוש על ה[[יהדות]] היא רבה, לאחר ששלטונות [[פולין]] שחררו את האדמו"ר רבי יצחק מאיר אלתר מגור, וה[[יהודים]] קבלו את הפשרה של השלטונות, נהגו חסידי גור להכניס את פאותיהם מתחת לכיפתם{{הערה|חוץ מאלה שגרים ב[[ירושלים]], שהם מהלכים עם [[פיאות]] גלויות}}, וככל שאר חסידויות פולין החלו ללכת כשמכנסיהם מוכנסים בתוך גרביהם, דברים אלה נשתמרו עד ימינו וניתן לראות הרבה חסידיות שמהלכים כפי שגזר הצאר ניקולאי בשנת [[תר"ד]]. הסיבה לכך שהם אינם שינו מלבושם הוא שכך היה מנהגם.


כמו כן הסיבה לכך שחסידי פולין הולכים עם ספודיק היא מפני שהחלק מהפשרה שהתגבשה בין שלטונות [פולין]] ל[[יהודים]] הוסכם שהיהודים יחבשו ל[[ראש|ראשם]] את הכובע ששמש את ה[[קוזאקים|קוזאקים]], הכובע היה כובע פרווה גדול ושמו היה ספודיק. מאז ועד היום נשתמר המנהג בחצרות חסידיות פולין וחסידיהם מהלכים עם ספודיק על ראשם.
כמו כן הסיבה לכך שחסידי פולין הולכים עם ספודיק היא מפני שהחלק מהפשרה שהתגבשה בין שלטונות [[פולין]] ל[[יהודים]] הוסכם שהיהודים יחבשו ל[[ראש|ראשם]] את הכובע ששמש את ה[[קוזאקים|קוזאקים]], הכובע היה כובע פרווה גדול ושמו היה ספודיק. מאז ועד היום נשתמר המנהג בחצרות חסידיות פולין וחסידיהם מהלכים עם ספודיק על ראשם.


==השפעה על חב"ד==
==השפעה על חב"ד==