ספרי חסידות והקהל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " תשמ"א " ב־" משמ"א ")
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 17: שורה 17:
לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את הרבי האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "[[הקהל]]", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק ב[[בית המקדש]] וב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות|יום מסויים]]). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא [[מצות הקהל בימינו|מצוה המשכית]], שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום.
לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את הרבי האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "[[הקהל]]", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק ב[[בית המקדש]] וב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות|יום מסויים]]). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא [[מצות הקהל בימינו|מצוה המשכית]], שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום.


בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת [[משמ"א]] על פי שיחות ומכתבי הרבי.
בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת [[תשמ"א]] על פי שיחות ומכתבי הרבי.


הרב טייכטל ערך את החוברת בלשון בהירה, והיא הופצה בין כל בתי הספר של ה"רשת" ואף מחוצה להם, ושימשה בסיס לדיון ער ולימוד ממצה של המקורות בענייני הקהל.
הרב טייכטל ערך את החוברת בלשון בהירה, והיא הופצה בין כל בתי הספר של ה"רשת" ואף מחוצה להם, ושימשה בסיס לדיון ער ולימוד ממצה של המקורות בענייני הקהל.