ראשי תיבות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 29: | שורה 29: | ||
*'''חג"ת''' - [[חסד]] [[גבורה]] [[תפארת]]. | *'''חג"ת''' - [[חסד]] [[גבורה]] [[תפארת]]. | ||
*'''חח"ן''' - [[חח"ן|חכמה חסד נצח]]. | *'''חח"ן''' - [[חח"ן|חכמה חסד נצח]]. | ||
*'''מל'''' - [[מלכות]]. | *'''ח"ס''' - [[מוחא סתימאה|חכמה סתימאה]]. | ||
*'''ממכ"ע''' - [אור הממלא כל עלמין|ממלא כל עלמין]]. | *'''ח"ע''' - [[ספירת החכמה|חכמה עילאה]]. | ||
*'''נוק''' - [[נוקבא]]. | *'''מו"ס''' - [[מוחא סתימאה]]. | ||
*'''מחדו"מ''' - [[לבושים|מחשבה דיבור ומעשה]]. | |||
*'''מל'''' - [[ספירת המלכות|מלכות]]. | |||
*'''ממכ"ע''' - [[אור הממלא כל עלמין|ממלא כל עלמין]]. | |||
*'''נוק'''' - [[ספירת המלכות|נוקבא]]. | |||
*'''נה"י''' - [[נצח]] [[הוד]] [[יסוד]]. | *'''נה"י''' - [[נצח]] [[הוד]] [[יסוד]]. | ||
*'''נהי"ם''' - [[נצח]] [[הוד]] [[יסוד]] [[מלכות]]. | *'''נהי"ם''' - [[נצח]] [[הוד]] [[יסוד]] [[מלכות]]. | ||
שורה 38: | שורה 42: | ||
*'''סוכ"ע''' - [[אור הסובב כל עלמין|סובב כל עלמין]]. | *'''סוכ"ע''' - [[אור הסובב כל עלמין|סובב כל עלמין]]. | ||
*'''ע"י''' - [[עתיק יומין]]. | *'''ע"י''' - [[עתיק יומין]]. | ||
*'''ע"ק''' - [[ | *'''ע"ק''' - עתיקא קדישא. | ||
*'''קו"ח''' - [[קו וחוט]]. | |||
*'''רו"ש''' - [[רצוא ושוב]]. | |||
*'''ממ"ש''' - '''מ'''שיח '''מ'''נחם '''ש'''מו וכן '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון. הרבי התבטא{{הערת שוליים|ב[[שיחה|שיחת]] [[שבת]] [[פרשת משפטים]] [[תשנ"ב]]}} על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש". | *'''ממ"ש''' - '''מ'''שיח '''מ'''נחם '''ש'''מו וכן '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון. הרבי התבטא{{הערת שוליים|ב[[שיחה|שיחת]] [[שבת]] [[פרשת משפטים]] [[תשנ"ב]]}} על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש". | ||
גרסה מ־23:01, 17 בינואר 2011
ראשי תיבות הוא צורה של כתיבת מילים בקיצור, בה נכתבת רק האות הראשונה (או השניה) של המילה ('ראש' ה'תיבה').
ראשי תיבות חסידיים
יחד עם תורת החסידות, התפתחו עשרות רבות של ראשי תיבות יחודיים לחסידות, כגון: פ"נ, דא"ח, ועוד רבים.
לצורך הקלת השימוש בראשי התיבות, נערכו כמה לוחות של ראשי תיבות המיוחדים לתורת החסידות בכלל ולחסידות חב"ד בפרט.
ראשי תיבות נפוצים
ראשי תיבות נפוצים בספרי החסידות:
- א"א - אריך אנפין.
- אבי"ע - אצילות בריאה יצירה עשיה.
- או"א - אבא ואמא.
- אוא"ס - אור אין סוף.
- או"ח - אור חוזר.
- או"י - אור ישר.
- או"מ - אור מקיף.
- או"פ - אור פנימי.
- א"ס - אין סוף.
- אצי' - אצילות.
- א"ק - אדם קדמון.
- בג"ה - בינה גבורה הוד.
- בי"ע - בריאה יצירה עשיה.
- דצח"מ - דומם צומח חי מדבר.
- דת"י - דעת תפארת יסוד.
- דתי"מ - דעת תפארת יסוד מלכות.
- זו"נ - זעיר ונוקביה.
- ז"א - זעיר אנפין.
- חב"ד - חכמה בינה דעת.
- חג"ת - חסד גבורה תפארת.
- חח"ן - חכמה חסד נצח.
- ח"ס - חכמה סתימאה.
- ח"ע - חכמה עילאה.
- מו"ס - מוחא סתימאה.
- מחדו"מ - מחשבה דיבור ומעשה.
- מל' - מלכות.
- ממכ"ע - ממלא כל עלמין.
- נוק' - נוקבא.
- נה"י - נצח הוד יסוד.
- נהי"ם - נצח הוד יסוד מלכות.
- נר"נ - נפש רוח נשמה.
- נרנח"י - נפש רוח נשמה חיה יחידה.
- סוכ"ע - סובב כל עלמין.
- ע"י - עתיק יומין.
- ע"ק - עתיקא קדישא.
- קו"ח - קו וחוט.
- רו"ש - רצוא ושוב.
- ממ"ש - משיח מנחם שמו וכן מנחם מענדל שניאורסון. הרבי התבטא[1] על ביאת הגאולה השלימה: "כן תהיה לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש".