יששכר דוב רוקח: הבדלים בין גרסאות בדף
(עריכה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
== הקשר לחב"ד== | == הקשר לחב"ד== | ||
ב[[אדר]] שנת [[תשמ"א]] היה בביקור אצל [[אדמו"ר שליט"א]], ושוחחו, בין היתר, על [[נצחי]]ות [[תורת החסידות]] | ב[[אדר]] שנת [[תשמ"א]] היה בביקור אצל [[אדמו"ר שליט"א]], ושוחחו, בין היתר, על [[נצחי]]ות [[תורת החסידות]]. הרבי קיים עימו דיון אחר בקשר לחיוב על לימוד ספרי החסידות בדורנו, ואף הורה לאדמו"ר להדפיס את כתבי אדמו"רי בעלזא. האדמו"ר סירב, בטענה שיש קפידא בבעלזא שלא להדפיס חידושי תורה מהאדמורי"ם, אך הרבי אמר לו שלא יהא זה העוון הגדול ביותר. | ||
האדמו"ר אכן מעודד כיום את חסידיו ללמוד בקביעות ב[[ספר התניא]] וב"חבורות" שבין חסידי בעלזא, נוהגים ללמוד מספר התניא. קבוצה מחסידי בעלז אף לומדת אצל הרב [[יעקב לייב אלטיין]] שיעור קבוע בספר התניא. כמו כן, איש אמונו וחסידו של האדמו"ר מבעלזא, הרב משה פרדימן, הוציא סט קלטות של שיעוריו בספר התניא. | |||
האדמו"ר מבעלז דיבר על קדושת [[אדמו"ר שליט"א]], בכנס ב[[אנטוורפן]] ביום ה' [[תמוז]], יומיים לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]]. | האדמו"ר מבעלז דיבר על קדושת [[אדמו"ר שליט"א]], בכנס ב[[אנטוורפן]] ביום ה' [[תמוז]], יומיים לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]]. | ||
==הכשר בעלז== | ==הכשר בעלז== | ||
בתקופה מסויימת היו חסידי | בתקופה מסויימת היו חסידי בעזז יחד עם מפלגת "דגל התורה" שלחמה בתנועת חב"ד. בשנת [[תש"נ]], נערך כנס של "דגל התורה" ואחד מראשי ה[[ליטאים]] דיבר נגד הרבי ולא נשמעה מחאה מצד חסידות בעלז. בעקבות כך הודיע [[בית דין רבני חב"ד]] , כי אין לסמוך על ההכשר בעלז. | ||
בחודש [[אדר]] [[תש"ע]], הבהיר הרב [[ישראל יוסף הנדל]] רבה של קהילת חב"ד ב[[מגדל העמק]], כי הנוהג שהתקבל לא לאכול מהכשר של [[סאטמר]] ובעלז, בעינו עומד, כי איש לא שינה את הפסקי דין הקודמים. | בחודש [[אדר]] [[תש"ע]], הבהיר הרב [[ישראל יוסף הנדל]] רבה של קהילת חב"ד ב[[מגדל העמק]], כי הנוהג שהתקבל לא לאכול מהכשר של [[סאטמר]] ובעלז, בעינו עומד, כי איש לא שינה את הפסקי דין הקודמים. |
גרסה מ־23:06, 16 ביולי 2010
רבי יששכר דוב רוקח מבעלזא נולד לאביו רבי מרדכי רוקח מבילגורייא, בנו של רבי יהושע רוקח מבעלזא. לאחר פטירת דודו רבי אהרן רוקח מבעלזא מונה לאדמו"ר מבעלזא.
הקשר לחב"ד
באדר שנת תשמ"א היה בביקור אצל אדמו"ר שליט"א, ושוחחו, בין היתר, על נצחיות תורת החסידות. הרבי קיים עימו דיון אחר בקשר לחיוב על לימוד ספרי החסידות בדורנו, ואף הורה לאדמו"ר להדפיס את כתבי אדמו"רי בעלזא. האדמו"ר סירב, בטענה שיש קפידא בבעלזא שלא להדפיס חידושי תורה מהאדמורי"ם, אך הרבי אמר לו שלא יהא זה העוון הגדול ביותר.
האדמו"ר אכן מעודד כיום את חסידיו ללמוד בקביעות בספר התניא וב"חבורות" שבין חסידי בעלזא, נוהגים ללמוד מספר התניא. קבוצה מחסידי בעלז אף לומדת אצל הרב יעקב לייב אלטיין שיעור קבוע בספר התניא. כמו כן, איש אמונו וחסידו של האדמו"ר מבעלזא, הרב משה פרדימן, הוציא סט קלטות של שיעוריו בספר התניא.
האדמו"ר מבעלז דיבר על קדושת אדמו"ר שליט"א, בכנס באנטוורפן ביום ה' תמוז, יומיים לאחר ג' תמוז תשנ"ד.
הכשר בעלז
בתקופה מסויימת היו חסידי בעזז יחד עם מפלגת "דגל התורה" שלחמה בתנועת חב"ד. בשנת תש"נ, נערך כנס של "דגל התורה" ואחד מראשי הליטאים דיבר נגד הרבי ולא נשמעה מחאה מצד חסידות בעלז. בעקבות כך הודיע בית דין רבני חב"ד , כי אין לסמוך על ההכשר בעלז.
בחודש אדר תש"ע, הבהיר הרב ישראל יוסף הנדל רבה של קהילת חב"ד במגדל העמק, כי הנוהג שהתקבל לא לאכול מהכשר של סאטמר ובעלז, בעינו עומד, כי איש לא שינה את הפסקי דין הקודמים.
לקריאה נוספת
- חוברת מיוחדת שיצאה לאור ובה תוכן דברי האדמו"ר מבעלזא והרבי. חב"ד און ליין
- שיח שרפי קודש
- שמן ששון מחבריך
קישורים חיצונים
- רבי אהרן מרדכי בן האדמו"ר מבעלזא בביקור בבית חב"ד, עם ראש ישיבת בעלזא חיפה חב"ד און ליין
- האדמו"ר מקבל את ספר תניא המבואר מידי הרב אליטוב והרב רוט חב"ד אינפו