אגרות קודש (אדמו"ר הצמח צדק): הבדלים בין גרסאות בדף
(←חלק ב') |
|||
שורה 15: | שורה 15: | ||
ח"ב כולל י"ז אגרות מ[[אדמו"ר הצמח צדק]], בענייני [[תורת החסידות]], ענייני הכלל וענייני הפרט. | ח"ב כולל י"ז אגרות מ[[אדמו"ר הצמח צדק]], בענייני [[תורת החסידות]], ענייני הכלל וענייני הפרט. | ||
האגרת הראשונה היא מכ"ט [[ניסן]] [[תר"ג]] לפיטר דיקוב בדבר נסיעתו ל[[פטרבורג]] והאגרת האחרונה היא מ[[תרט"ז]] ל[[יוסף יצחק שניאורסון (בן אדמו"ר הצמח צדק)|בנו מהרי"י מאוורוטש]] "בעניין | האגרת הראשונה היא מכ"ט [[ניסן]] [[תר"ג]] לפיטר דיקוב בדבר נסיעתו ל[[פטרבורג]] והאגרת האחרונה היא מ[[תרט"ז]] ל[[יוסף יצחק שניאורסון (בן אדמו"ר הצמח צדק)|בנו מהרי"י מאוורוטש]] "בעניין משביום ג בתמוז 19 ביוני מציינים חסידי חב"ד את יום פטירתו של הרבי מליובאוויטש. שלוש עשרה שנה עברו מאז "הסתלק" על פי המינוח החב"די המנהיג הנערץ, ולמרבה הפלא תנועת חב"ד שיש שהספידו אותה אחר פטירת מנהיגם עדיין חיה ותוססת. לא זו בלבד, המתחקה אחר תנועה זו מגלה שדווקא בשנים אלו, שהם פועלים ללא מנהיג, נפח הפעילות החב"די הכפיל ושילש את כוחו. מספר שליחי חב"ד בשנת 2007 הוא מעל 3000 שליחים, גידול של מאות אחוזים ממספר השליחים בשנת 1994. | ||
מה סוד כוחה של תנועת חב"ד לאחר פטירת המנהיג? ומדוע הם לא ממנים מנהיג חדש? ד"ר יצחק קראוס מאוניברסיטת בר אילן, החוקר תנועה זו בעשור השנים האחרון, מגיש לקורא את פרי מחקרו בשפה קלה מרתקת וקולחת. בספר דן קראוס במהפכה של תנועת חב"ד תחת מנהיגותו של הרבי מליובאוויטש בשישים השנים האחרונות. הוא חושף את המוטיב המשיחי של תנועה זו שהוא המניע לפעילות החב"דית רבת ההיקף. החל בחב"דניק העומד בקרן רחוב ומניח תפילין לעוברים ושבים, דרך בתי חב"ד המצויים כמעט בכל מקום על פני הגלובוס וכלה בפן הפחות מוכר, ניסיון לשכנע גויים לקיים את שבע מצוות בני נח. | |||
מהי המטרה בפעולות אלה? הבאת המשיח. ולשאלה מה סוד כוחה של תנועה זו? התשובה ברורה: הציפיה למשיח! ולכן כל עוד משיח לא בא ימשכו פעולות אלו יותר ויותר, כי אנחנו מצויים ממש קרוב ממש לביאתו, כפי שנהג הרבי לומר. | |||
המתח המשיחי בחב"ד הגיע למפלס הגבוה ביותר בשנתיים שלפני פטירתו של הרבי, בעת שהיה חולה. מאמיניו ציפו שהוא יקום ממיטת חוליו ויתגלה כמשיח. וכשתקווה זו הכזיבה חסידי חב"ד התעשתו במהירות, והציבו משימה ישנה-חדשה: הבאת המשיח. הרבי היה ראוי להיות משיח, ולהתגלות כמשיח, אולם עדיין לא הושלמה המשימה להכשיר את העולם לקראת בואו. על פי המסורת החב"דית המנהיג השביעי הוא האחרון, כמו השבת שהיא סוף ימי השבוע, וברור שהאחרון בשושלת הוא המשיח. המשימה מוטלת על כל חסיד חב"ד ולכן יש צורך להגביר פעילות להחשת התגלותו של הרבי כמשיח, ולא להתייאש ולהחליף מנהיג. | |||
כל ילד בחב"ד שר את ההמנון We Want Mashiach Now והשאלה היא עד מתי ימשיכו לשיר זאת בהתלהבות אמיתית? | |||
לוח מעות". שלוש אגרות שנדפסו לא ידוע לנו למי נכתבו. | |||
הספר נערך על ידי הרב [[שלום דובער לוין]]. | הספר נערך על ידי הרב [[שלום דובער לוין]]. |
גרסה מ־03:17, 6 בינואר 2011
הספר אגרות קודש אדמו"ר הצמח צדק כולל אגרות מאדמו"ר הצמח צדק, בענייני תורת החסידות, ענייני הכלל וענייני הפרט.
חלק א'
ח"א כולל ל"א אגרות מאדמו"ר הצמח צדק, בענייני תורת החסידות, ענייני הכלל וענייני הפרט.
האגרת הראשונה היא "אחרית תקע"ד" בדבר "הבריחה מהצרפתים ואשכבתא דרבי (אדמו"ר הזקן)", והאגרת האחרונה היא מתרכ"ו לאדמו"ר המהר"ש "שיקבל ע"ע לשמוע מאנ"ש". חמש עשרה אגרות שנדפסו לא ידוע לנו זמנם, מתוכם שבע שלא ידוע לנו אף למי נכתבו.
הספר נערך על ידי הרב שלום דובער לוין.
יצא לאור בחודש אלול תש"מ ובמהדורה שנייה בשנת תשמ"ז בכרך אחד עם אגרות קודש אדמו"ר האמצעי ואגרות קודש אדמו"ר הזקן.
חלק ב'
ח"ב כולל י"ז אגרות מאדמו"ר הצמח צדק, בענייני תורת החסידות, ענייני הכלל וענייני הפרט.
האגרת הראשונה היא מכ"ט ניסן תר"ג לפיטר דיקוב בדבר נסיעתו לפטרבורג והאגרת האחרונה היא מתרט"ז לבנו מהרי"י מאוורוטש "בעניין משביום ג בתמוז 19 ביוני מציינים חסידי חב"ד את יום פטירתו של הרבי מליובאוויטש. שלוש עשרה שנה עברו מאז "הסתלק" על פי המינוח החב"די המנהיג הנערץ, ולמרבה הפלא תנועת חב"ד שיש שהספידו אותה אחר פטירת מנהיגם עדיין חיה ותוססת. לא זו בלבד, המתחקה אחר תנועה זו מגלה שדווקא בשנים אלו, שהם פועלים ללא מנהיג, נפח הפעילות החב"די הכפיל ושילש את כוחו. מספר שליחי חב"ד בשנת 2007 הוא מעל 3000 שליחים, גידול של מאות אחוזים ממספר השליחים בשנת 1994.
מה סוד כוחה של תנועת חב"ד לאחר פטירת המנהיג? ומדוע הם לא ממנים מנהיג חדש? ד"ר יצחק קראוס מאוניברסיטת בר אילן, החוקר תנועה זו בעשור השנים האחרון, מגיש לקורא את פרי מחקרו בשפה קלה מרתקת וקולחת. בספר דן קראוס במהפכה של תנועת חב"ד תחת מנהיגותו של הרבי מליובאוויטש בשישים השנים האחרונות. הוא חושף את המוטיב המשיחי של תנועה זו שהוא המניע לפעילות החב"דית רבת ההיקף. החל בחב"דניק העומד בקרן רחוב ומניח תפילין לעוברים ושבים, דרך בתי חב"ד המצויים כמעט בכל מקום על פני הגלובוס וכלה בפן הפחות מוכר, ניסיון לשכנע גויים לקיים את שבע מצוות בני נח.
מהי המטרה בפעולות אלה? הבאת המשיח. ולשאלה מה סוד כוחה של תנועה זו? התשובה ברורה: הציפיה למשיח! ולכן כל עוד משיח לא בא ימשכו פעולות אלו יותר ויותר, כי אנחנו מצויים ממש קרוב ממש לביאתו, כפי שנהג הרבי לומר.
המתח המשיחי בחב"ד הגיע למפלס הגבוה ביותר בשנתיים שלפני פטירתו של הרבי, בעת שהיה חולה. מאמיניו ציפו שהוא יקום ממיטת חוליו ויתגלה כמשיח. וכשתקווה זו הכזיבה חסידי חב"ד התעשתו במהירות, והציבו משימה ישנה-חדשה: הבאת המשיח. הרבי היה ראוי להיות משיח, ולהתגלות כמשיח, אולם עדיין לא הושלמה המשימה להכשיר את העולם לקראת בואו. על פי המסורת החב"דית המנהיג השביעי הוא האחרון, כמו השבת שהיא סוף ימי השבוע, וברור שהאחרון בשושלת הוא המשיח. המשימה מוטלת על כל חסיד חב"ד ולכן יש צורך להגביר פעילות להחשת התגלותו של הרבי כמשיח, ולא להתייאש ולהחליף מנהיג.
כל ילד בחב"ד שר את ההמנון We Want Mashiach Now והשאלה היא עד מתי ימשיכו לשיר זאת בהתלהבות אמיתית?
לוח מעות". שלוש אגרות שנדפסו לא ידוע לנו למי נכתבו.
הספר נערך על ידי הרב שלום דובער לוין.
יצא לאור בתשנ"ג בכרך אחד עם אגרות קודש אדמו"ר האמצעי ח"ב ואגרות קודש אדמו"ר הזקן ח"ב.
קישורים
- לקריאת ח"א באתר "היברו-בוק'ס".
- לקריאת ח"ב באתר "היברו-בוקס".