עזרא בנימין שוחט: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
נולד ב[[שוויץ]] ב[[כ"ה באדר ב']] [[תש"ג]] לרב דב יהודה ומרת שרה שאשא שוחט למשפחה ברוכת ילדים. אביו היה גאון בתורה, וגם בזמנים הקשים של [[מלחמת העולם השנייה]] בטלטול הדרכים למד בשקידה. בסיום המלחמה עברה משפחתו ל[[האג]] שב[[הולנד]] שם מונה אביו כרבה הזמני של הקהילה היהודית. כעבור תקופה קצרה כשהצליחו לסדר ניירות הגירה, בשנת [[תשי"א]], עברה המשפחה ל[[טורונטו]] ב[[קנדה]], ובעקבות נס פלאי שאירע לאחת מבנות המשפחה בברכת הרבי, התקרבה המשפחה כולה ל[[חסידות חב"ד]], אז עבר ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים 770|תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]]. | נולד ב[[שוויץ]] ב[[כ"ה באדר ב']] [[תש"ג]] לרב דב יהודה ומרת שרה שאשא שוחט למשפחה ברוכת ילדים. אביו היה גאון בתורה, וגם בזמנים הקשים של [[מלחמת העולם השנייה]] בטלטול הדרכים למד בשקידה. בסיום המלחמה עברה משפחתו ל[[האג]] שב[[הולנד]] שם מונה אביו כרבה הזמני של הקהילה היהודית. כעבור תקופה קצרה כשהצליחו לסדר ניירות הגירה, בשנת [[תשי"א]], עברה המשפחה ל[[טורונטו]] ב[[קנדה]], ובעקבות נס פלאי שאירע לאחת מבנות המשפחה בברכת הרבי, התקרבה המשפחה כולה ל[[חסידות חב"ד]], אז עבר ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים 770|תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]]. | ||
למד בישיבת לייקווד בה הפך לתלמידו חביבו של הרב [[אהרן קוטלר]] ובישיבת בריסק בירושלים בה היה לתלמידו הקרוב של הרב [[משולם דוד סולבייטשיק]], ונחשב | למד בישיבת לייקווד בה הפך לתלמידו חביבו של הרב [[אהרן קוטלר]] ובישיבת בריסק בירושלים בה היה לתלמידו הקרוב של הרב [[משולם דוד סולבייטשיק]], ונחשב לאחד מבחירי העילויים בישיבה. | ||
יחד עימו למד בישיבת בריסק ידידו הגאון [[יוסף אברהם הלר]] ראש [[כולל מנחם]]. יחדיו התקרבו לתורתו של הרבי ולעולמה של חב"ד והפכו לחסידי חב"ד. | יחד עימו למד בישיבת בריסק ידידו הגאון [[יוסף אברהם הלר]] ראש [[כולל מנחם]]. יחדיו התקרבו לתורתו של הרבי ולעולמה של חב"ד והפכו לחסידי חב"ד. |
גרסה מ־04:34, 13 באפריל 2022
הרב עזרא בנימין שוחט (יליד שנת תש"ג) הינו ראש ישיבת 'אור אלחנן - חב"ד' בלוס-אנג'לס בקליפורניה. נחשב לאחד מגדולי גאוני דורנו.
תולדות חיים
נולד בשוויץ בכ"ה באדר ב' תש"ג לרב דב יהודה ומרת שרה שאשא שוחט למשפחה ברוכת ילדים. אביו היה גאון בתורה, וגם בזמנים הקשים של מלחמת העולם השנייה בטלטול הדרכים למד בשקידה. בסיום המלחמה עברה משפחתו להאג שבהולנד שם מונה אביו כרבה הזמני של הקהילה היהודית. כעבור תקופה קצרה כשהצליחו לסדר ניירות הגירה, בשנת תשי"א, עברה המשפחה לטורונטו בקנדה, ובעקבות נס פלאי שאירע לאחת מבנות המשפחה בברכת הרבי, התקרבה המשפחה כולה לחסידות חב"ד, אז עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770.
למד בישיבת לייקווד בה הפך לתלמידו חביבו של הרב אהרן קוטלר ובישיבת בריסק בירושלים בה היה לתלמידו הקרוב של הרב משולם דוד סולבייטשיק, ונחשב לאחד מבחירי העילויים בישיבה.
יחד עימו למד בישיבת בריסק ידידו הגאון יוסף אברהם הלר ראש כולל מנחם. יחדיו התקרבו לתורתו של הרבי ולעולמה של חב"ד והפכו לחסידי חב"ד.
זכה להדרכות ומענות מפורטים ואישיים מהרבי על שאלותיו בעבודת ה', בלימוד ובהתמודדות עם ניסיונות. הרבי אף הורה לו להעלות חידושי תורה על הכתב.
בשנת תשכ"ו נשא את מרת שרה רחל[1], נכדת האדמו"ר מסלונים, ובת הרב מרדכי שלמה ומרת גניה.
"מקום דירתם לאחרי החתונה בשעה טובה ומוצלחת – על פי מכתביו – קדימה לעיר בני-ברק" – כותב הרבי לרב שוחט בשנת תשכ"ו ('אגרות-קודש' כרך כד עמ' קט).
בשנים בהן גר בארץ הקודש, בהוראת הרבי, עסק בהרבצת תורה בתוך קהל חב"ד ובקרב הציבור החרדי כולו, ורבים נשאבו לעולם לימוד החסידות הודות להשפעתו.
בשנת תשל"ח כאשר נפתחה ישיבת אור אלחנן חב"ד (על שם הרב אלחנן וסרמן) שלח הרבי את הרב שחט לעמוד בראשה ומאז ועד היום ממלא את התפקיד, העמיד מאות ואלפי תלמידים תלמידי חכמים וחסידים, וזוכה להערצה גדולה בקרב תלמידיו וכלל חסידי חב"ד.
הרב שוחט מהווה סמכות תורנית וחסידית שהציבור הרחב נושא אליה את עיניו בנושאי יסוד העומדים על הפרק.
מלבד היותו גאון עצום הבקי בכל התורה כולה בעמקות ובעיון, הרב שוחט הוא חסיד ועובד ה', בעל רגש עצום. התוועדויותיו, בהן הוא מעורר על לימוד החסידות, עבודת השם בדרכה, התקשרות לרבי ומחשבה מתמדת על מידת החיבור לדרכו ויישום רצונו מאיתנו, נודעות בעולם החסידי כולו לשם ולתהילה.
הרב שוחט נחשב לבעל גישה מקורית.
במהלך השנים פיתח את הישיבה, והנהיג דרך חינוכית ולימודית יחודית שבגינה נמשכים לישיבה תלמידים רבים והיא הישיבה הגדולה ביותר בחוף המערבי עם מחזור שנתי של 150 תלמידים.
שיטת הלימוד
שיטת הלימוד של הרב שוחט היא שיטת הדיוק בפרטים, ולבאר על פי הדיוקים את כללות הסוגיה, וכן עניינים נוספים.
אף שמעולם לא הוציא ספר רשמי, רבים מחידושיו נדפסו בקובצי מגדל אור, קבצי ההערות של ישיבתו - אור אלחנן - חב"ד.
הרב שוחט הינו חלוץ ההתעמקות והדיוק בהגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים שחיבר הרבי. בקבצי מגדל אור מופיעים מאות רבות של עמודים המבארים את ההגדה ומגלים את החידושים הגאוניים הטמונים בה.
הרב שוחט אף עסק בעמקות חסרת תקדים בסוגיית קו התאריך ובירור שיטת הרבי בה, וגם כתביו בנושא זה מפרנסים מאות עמודים גאוניים.
משפחתו
- אחיו, הרב עמנואל שוחט, מגדולי רבני חב"ד בקנדה
- אחיו, הרב דוד שוחט
- אחיו, הרב גרשון אלישע שוחט, טורונטו, קנדה
- בנו, ר' מנחם ישראל שוחט, ירושלים
- בתו, מרת חנה מליה אשת הרב נחמן וילהלם, מיניסוטה
- בתו, מרת יהודית אשת הרב עמרם פרקש, לוס אנג'לס
- בתו, מרת הדסה אשת הרב מ"מ שפאלטר, לוס אנג'לס
- בנו, ר' אברהם שוחט, לוס אנג'לס
- בנו, ר' דב יהודה שוחט, מנצ'סטר
לקריאה נוספת
- שלום מגידמן, ראיון חיזוק עם הרב שוחט בשבועון כפר חב"ד גליון 1856
קישורים חיצוניים
- "הראש" • מנחיל העיון והדקדוק בהגדת הרבי - באתר כ"ט אייר תשע"ו
- הרב R'Ezra B Schochet (אנגלית)
- כאשר הרב שחט לא היה בטוח אם הלימוד מיועד לו - באנגלית