שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 277: שורה 277:
:::ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)
:::ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)


יש לי מה להשיב על דבריך בהלכה. שהרי וכי מותר לנו לראות נשים ולשמור על הגבול שבין "ראייה" ל"הסתכלות ביופיה"? אולי נקח אתנו מעתה והלאה מכשיר, שיצפצף כשנעבור את הגבול המותר? הרי על כגון דא אמרו חז"ל: "הרחק מדבר עבירה". והאופן היחיד בו התירו לראות אשה בכוונה הוא אך ורק לצורך נישואין כשגם אז כתוב שלא יסתכל בה דרך כו'.
שלום ידידי חיים "נהר היוצא מעדן". יש לי מה להשיב על דבריך בהלכה. שהרי וכי מותר לנו לראות נשים ולשמור על הגבול שבין "ראייה" ל"הסתכלות ביופיה"? אולי נקח אתנו מעתה והלאה מכשיר, שיצפצף כשנעבור את הגבול המותר? הרי על כגון דא אמרו חז"ל: "הרחק מדבר עבירה". והאופן היחיד בו התירו לראות אשה בכוונה הוא אך ורק לצורך נישואין כשגם אז כתוב שלא יסתכל בה דרך כו'.


וכשאיוב מתפאר (בסוף פרק ראשון דבבא בתרא דף טז.) שלא הסתכל מעולם על צורת בתולה אומרת הגמרא "עפרא לפומיה דאיוב" וכי שייך להתגאות בדבר כזה? "איהו באחרנייתא, אברהם בדידיה לא הסתכל" אברהם היה זה שיכול היה להתפאר מכיון שלא הסתכל אפילו בצורת אשתו (וכבר הקשו המפרשים שאסור לישא אשה עד שיראנה ואכמ"ל) אבל איוב אין זה התפארות כלל.
וכשאיוב מתפאר (בסוף פרק ראשון דבבא בתרא דף טז.) שלא הסתכל מעולם על צורת בתולה אומרת הגמרא "עפרא לפומיה דאיוב" וכי שייך להתגאות בדבר כזה? "איהו באחרנייתא, אברהם בדידיה לא הסתכל" אברהם היה זה שיכול היה להתפאר מכיון שלא הסתכל אפילו בצורת אשתו (וכבר הקשו המפרשים שאסור לישא אשה עד שיראנה ואכמ"ל) אבל איוב אין זה התפארות כלל.
39,916

עריכות