עמנואל חביב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(עדיין לא ערוך בצורה טובה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{למחיקה|סיבה=תירגום לא אנושי}}http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=38810
[http://www.lubavitchkollel.org/the-rosh.html כותרת הקישור לתצוגה]  הרב חביב נולד במרסיי, צרפת. אביו באורח פלא ניצל ממחנות ריכוז, נאמן על המילה שלו, הוא ירד נישא והקים משפחה תורה. מרסיי היו הזדמנויות בחיים חדשים, אך ללא תשתית יהודית של פריז. לכן, הוא לקח חומש והתחיל ללמד את עצמו. הוא עבד ללא לאות כדי לספק את לילדים יהדות תורה-אמת.


יהדות תמיד בא הראשון בבית משפחת חביב. כאשר המשפחה היה גדולה מדי בשביל יהודי מרסיי עשוי לספק, הם הועברו לישראל.  הרב חביב היה בן 7 שנים והחל למידה רשמית בישיבה קטנה של ישיבת פורת יוסף. הוא התקדם ביותר בלימודיו, הציג מסירות ואהבה של תורה. מאז שאחיו הגדולים למדו בישיבת ליובאוויטש המפורסמת בצרפת [[ברינוא]], הרב חביב נכסף ללכת בדרכם. בהגיעו לגיל בגרות, הוא נרשם בישיבת [[תומכי תמימים]]  ב[[קריית גת]].  
[http://www.lubavitchkollel.org/the-rosh.html כותרת הקישור לתצוגה]  הרב עמנואל נולד בעיר מרסיי שבצרפת לאביו הרב דוד חביב שבאורח פלא ניצל ממחנות ריכוז, הוא נישא והקים משפחה על בסיס תורני. במרסיי היו הזדמנויות לחיים חדשים, אך ללא תשתית יהודית של פריז. לכן, הוא לקח חומש והתחיל ללמד את עצמו. הוא עבד ללא לאות כדי להחדיר בילדיו תורה ויהדות.


לאחר לימוד ב[[קבוצה]] בארצות הברית, הרב חביב חזר לקריית גת להשלים ההסמכה לרבנות שלו. בעקבות נישואיו, הוא הצטרף ל[[כולל צמח צדק]] המהולל בעיר העתיקה של ירושלים. שנתיים מתקדמים שלמד רבנות בשקדנות, בעוד שמגישים בו זמנית בכולל מקדש שאול המקומי בקטמון שבה הוא התגורר. זה היה מלווה בהגשמת תשוקתו של הוראה, להיות מורה כיתה ז'. לאחר מכן, הוא היה מחברי מועצת המנהלים מונה לעבודה חינוכית השירות בצרפת. עבור קרוב ל- 7 שנים, הרב חביב לימד, הרצה, והורה בכל רחבי צרפת, ותרם תחייה חזקה ומחודשת וצמיחה של היהדות בצרפת .
היהדות תמיד היתה בראש בבית משפחת חביב. כאשר המשפחה גדלה ומרסיי לא סיפקה את יהדותם, הם עברו לשכונת קטמון בירושלים.  הרב חביב היה בן 7 שנים והחל ללמוד בישיבה קטנה של ישיבת פורת יוסף. הוא התקדם ביותר בלימודיו, הציג מסירות ואהבה של תורה. מאז שאחיו הגדולים למדו בישיבת ליובאוויטש המפורסמת בצרפת [[ברינוא]], הרב חביב נכסף ללכת בדרכם. בהגיעו לגיל בגרות, הוא נרשם בישיבת [[תומכי תמימים]]  ב[[קריית גת]].  


השלמת המונח שלו, הרב חביב חזר עם משפחתו לירושלים. במהלך העבודה לעבר דיינות, הוא חיבר ספר הראשון שלו על הוראות משניות. הטקסט באופן ייחודי מלמד את התלמיד כיצד ללמוד משנה, פרשנות ברטנורה, ואת אופן התפתחותה לתוך ימינו ההלכה באמצעות תרגום צרפתי. הרב הצטרף לכולל מקדש שאול להשלים את הדיינות, עשה שימוש עם המשפט הרבני באר שבע. לאחר ההכשרה, הרב חביב הציע משרה עם משרד משפטים. שם, הוא עבד על הבהרת ועל ההתוואה על הפער שבין חוק תורה וישראל. הוא התייעץ עם אין ספור רבנים שופטים העליונים ואת עורכי הדין בארץ.  
לאחר לימוד ב[[קבוצה]] בארצות הברית, הרב חביב חזר לקריית גת להשלים את ההסמכה שלו לרבנות . לאחר נישואיו, הוא הצטרף ל[[כולל צמח צדק]] בעיר העתיקה של ירושלים. שנתיים למד רבנות בשקדנות, בעוד ששימש בו זמנית בכולל מקדש שאול המקומי בקטמון שבה הוא התגורר. זה היה מלווה בהגשמת תשוקתו של הוראה, לאחר מכן, הוא היה חבר במועצת המנהלים החינוכית בצרפת. מונה לעבודת השירות עבור קרוב ל- 7 שנים, הרב חביב לימד, הרצה, והורה בכל רחבי צרפת, ותרם  תחייה חזקה ומחודשת וצמיחה של היהדות בצרפת .


בינתיים, משפחת חביב עברו לביתר בו הרב ממשיך את תשוקתו לסייע אחר צמיחה דרך לימוד תורה. "שיעורים אלה הם נהדרים. אנחנו צריכים עוד. מדוע אין דרך להיפתח", -אמר אחד תלמידיו, עם הרב חביב בהזנת שלו מלא אנרגיות ואת כישוריו לחנך את הדור הבא של חב"ד ל[[רבנים]] ו[[שליחות]] .
בתום השליחות שלו בצרפת, הרב חביב חזר עם משפחתו לירושלים. במהלך העבודה לעבר דיינות, הוא חיבר ספר ראשון שלו על הוראות משניות. הטקסט באופן ייחודי מלמד את התלמיד כיצד ללמוד משנה, פרשנות ברטנורה, ואת אופן התפתחותה לתוך ימינו, ההלכה באמצעות תרגום צרפתי. הרב הצטרף לכולל מקדש שאול להשלים את הדיינות, שם עשה שימוש עם המשפט הרבני באר שבע. לאחר ההכשרה, הרב חביב הציע משרה עם משרד משפטים. שם, הוא עבד על הבהרת ועל ההתוואה על הפער שבין חוק תורה וישראל. הוא התייעץ עם אין ספור רבנים שופטים עליונים ועורכי דין בארץ הקודש.
 
בינתיים, משפחת חביב עברו לביתר בו הרב ממשיך את תשוקתו לסייע אחר צמיחה דרך לימוד התורה. "שיעורים אלה הם נהדרים. אנחנו צריכים עוד. מדוע אין דרך להיפתח", -אמר אחד מתלמידיו, הרב חביב מלא אנרגיות וכישוריו לחנך את הדור הבא של חב"ד ל[[רבנים]] מורי הוראה ו[[שליחות]] .

גרסה מ־08:38, 21 בינואר 2010

כותרת הקישור לתצוגה הרב עמנואל נולד בעיר מרסיי שבצרפת לאביו הרב דוד חביב שבאורח פלא ניצל ממחנות ריכוז, הוא נישא והקים משפחה על בסיס תורני. במרסיי היו הזדמנויות לחיים חדשים, אך ללא תשתית יהודית של פריז. לכן, הוא לקח חומש והתחיל ללמד את עצמו. הוא עבד ללא לאות כדי להחדיר בילדיו תורה ויהדות.

היהדות תמיד היתה בראש בבית משפחת חביב. כאשר המשפחה גדלה ומרסיי לא סיפקה את יהדותם, הם עברו לשכונת קטמון בירושלים. הרב חביב היה בן 7 שנים והחל ללמוד בישיבה קטנה של ישיבת פורת יוסף. הוא התקדם ביותר בלימודיו, הציג מסירות ואהבה של תורה. מאז שאחיו הגדולים למדו בישיבת ליובאוויטש המפורסמת בצרפת ברינוא, הרב חביב נכסף ללכת בדרכם. בהגיעו לגיל בגרות, הוא נרשם בישיבת תומכי תמימים בקריית גת.

לאחר לימוד בקבוצה בארצות הברית, הרב חביב חזר לקריית גת להשלים את ההסמכה שלו לרבנות . לאחר נישואיו, הוא הצטרף לכולל צמח צדק בעיר העתיקה של ירושלים. שנתיים למד רבנות בשקדנות, בעוד ששימש בו זמנית בכולל מקדש שאול המקומי בקטמון שבה הוא התגורר. זה היה מלווה בהגשמת תשוקתו של הוראה, לאחר מכן, הוא היה חבר במועצת המנהלים החינוכית בצרפת. מונה לעבודת השירות עבור קרוב ל- 7 שנים, הרב חביב לימד, הרצה, והורה בכל רחבי צרפת, ותרם תחייה חזקה ומחודשת וצמיחה של היהדות בצרפת .

בתום השליחות שלו בצרפת, הרב חביב חזר עם משפחתו לירושלים. במהלך העבודה לעבר דיינות, הוא חיבר ספר ראשון שלו על הוראות משניות. הטקסט באופן ייחודי מלמד את התלמיד כיצד ללמוד משנה, פרשנות ברטנורה, ואת אופן התפתחותה לתוך ימינו, ההלכה באמצעות תרגום צרפתי. הרב הצטרף לכולל מקדש שאול להשלים את הדיינות, שם עשה שימוש עם המשפט הרבני באר שבע. לאחר ההכשרה, הרב חביב הציע משרה עם משרד משפטים. שם, הוא עבד על הבהרת ועל ההתוואה על הפער שבין חוק תורה וישראל. הוא התייעץ עם אין ספור רבנים שופטים עליונים ועורכי דין בארץ הקודש.

בינתיים, משפחת חביב עברו לביתר בו הרב ממשיך את תשוקתו לסייע אחר צמיחה דרך לימוד התורה. "שיעורים אלה הם נהדרים. אנחנו צריכים עוד. מדוע אין דרך להיפתח", -אמר אחד מתלמידיו, הרב חביב מלא אנרגיות וכישוריו לחנך את הדור הבא של חב"ד לרבנים מורי הוראה ושליחות .