דבר מלכות במדבר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(←סיכום) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
'''אותיות א'. - ג'.'''' יש ללמוד הוראה מהקביעות המיוחדת שבשנה זו (תשנ"ב) א. | '''אותיות א'. - ג'.'''' יש ללמוד הוראה מהקביעות המיוחדת שבשנה זו (תשנ"ב) א. מהרצף של שבת וחג השבועות. ב. שבת היא פרשת במדבר. ג. חג השבועות הוא ביום ראשון, התחלת מעשה בראשית. הקשר בין חג השבועות לשבת, שלכן [[מתן תורה]] היה בשבת, הוא: מנוחה. הן השבת והן התורה מביאות מנוחה לעולם, שמצד עצמו חסר מנוחה; וזאת מכיון שגדרו של העולם הוא זמן ומקום - התחלקות ושינוי, שגורמים אי מנוחה. כשהשבת והתורה מגלות שכל העולם קיים למטרה ותכלית אחת - [[אלוקות]], הפרטים שבעולם מתעלים ומגיעים אל המנוחה. |
גרסה מ־20:58, 2 בנובמבר 2020
דבר מלכות במדבר היא השיחה שנאמרה בשבת פרשת נשא, ערב חג השבועות וביום השני של חג השבועות תשנ"ב, והוגהה על ידי הרבי בשפת היידיש.
השיחה מדברת על______
סיכום
אותיות א'. - ג'.' יש ללמוד הוראה מהקביעות המיוחדת שבשנה זו (תשנ"ב) א. מהרצף של שבת וחג השבועות. ב. שבת היא פרשת במדבר. ג. חג השבועות הוא ביום ראשון, התחלת מעשה בראשית. הקשר בין חג השבועות לשבת, שלכן מתן תורה היה בשבת, הוא: מנוחה. הן השבת והן התורה מביאות מנוחה לעולם, שמצד עצמו חסר מנוחה; וזאת מכיון שגדרו של העולם הוא זמן ומקום - התחלקות ושינוי, שגורמים אי מנוחה. כשהשבת והתורה מגלות שכל העולם קיים למטרה ותכלית אחת - אלוקות, הפרטים שבעולם מתעלים ומגיעים אל המנוחה.