אורח לצדיק: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בחורף [[תרע"ג]] תיקן [[אדמו"ר הרש"ב]] תקנה - בשם '''אורח לצדיק'''. | בחורף [[תרע"ג]] תיקן [[אדמו"ר הרש"ב]] תקנה - בשם '''אורח לצדיק'''. | ||
לרגל מאה שנה ל[[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]], תוקנה התקנה - יבחרו כמה שלוחים (פעמים על ידי ה[[אדמו"ר]] ופעמים על ידי הגרלה), שייסעו ל[[אוהל]] [[אדמו"ר הזקן]] ב[[האדיטש]] ויבקשו רחמים על עם ישראל. | לרגל מאה שנה ל[[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]], תוקנה התקנה - כי מידי שנה ביום הסתלקות אדמו"ר הזקן, כ"ד טבת, יבחרו כמה שלוחים (פעמים על ידי ה[[אדמו"ר]] ופעמים על ידי הגרלה), שייסעו ל[[אוהל]] [[אדמו"ר הזקן]] ב[[האדיטש]] ויבקשו רחמים על עם ישראל. | ||
השלוחים הראשונים בשנת תרע"ג היו הרב [[משה רוזנבלום]] ור' משה מזעמבין. | השלוחים הראשונים בשנת תרע"ג היו הרב [[משה רוזנבלום]] ור' משה מזעמבין. | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] שלח ברוב השנים את ר' [[מיכאל דבורקין]]. | [[אדמו"ר הריי"צ]] שלח ברוב השנים את ר' [[מיכאל דבורקין]]. | ||
לאחר יציאת אדמו"ר הריי"צ מרוסיה, בשנת [[תרפ"ח]], המשיכו ה[[חסיד]]ים לשלוח שליח - בעיקרון היה הדבר נקבע על פי הגרלה, אך עקב טרדות השנים היו נוסעים | לאחר יציאת אדמו"ר הריי"צ מרוסיה, בשנת [[תרפ"ח]], המשיכו ה[[חסיד]]ים לשלוח שליח - בעיקרון היה הדבר נקבע על פי הגרלה, אך עקב טרדות השנים היו נוסעים אז ר' מיכאל דבורקין או ר' שמעון דובער ליפשיץ (קריוקובקער). | ||
== לקריאה נוספת == | == לקריאה נוספת == |
גרסה מ־10:54, 15 בפברואר 2010
בחורף תרע"ג תיקן אדמו"ר הרש"ב תקנה - בשם אורח לצדיק.
לרגל מאה שנה להסתלקות אדמו"ר הזקן, תוקנה התקנה - כי מידי שנה ביום הסתלקות אדמו"ר הזקן, כ"ד טבת, יבחרו כמה שלוחים (פעמים על ידי האדמו"ר ופעמים על ידי הגרלה), שייסעו לאוהל אדמו"ר הזקן בהאדיטש ויבקשו רחמים על עם ישראל.
השלוחים הראשונים בשנת תרע"ג היו הרב משה רוזנבלום ור' משה מזעמבין.
בשנת תרע"ד נשלחו ר' שילם ור' אלחנן דב מרוזוב.
אדמו"ר הריי"צ שלח ברוב השנים את ר' מיכאל דבורקין.
לאחר יציאת אדמו"ר הריי"צ מרוסיה, בשנת תרפ"ח, המשיכו החסידים לשלוח שליח - בעיקרון היה הדבר נקבע על פי הגרלה, אך עקב טרדות השנים היו נוסעים אז ר' מיכאל דבורקין או ר' שמעון דובער ליפשיץ (קריוקובקער).
לקריאה נוספת
- לשמע אוזן עמ' קי"ט ואילך.
- סיפורי חסידים ח"ב עמ' 62-63.