שיחה:שושלת צ'רקס: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(+)
(+)
שורה 10: שורה 10:
::::::::מעדיף שלא לפרסם לכל באי עולם, תירשם, תגדיר לעצך כתובת דוא"ל ותשתמש באופציה של שלח דוא"ל למשתמש | נכתב בשעה 19:30 ע"י [[משתמש:חבר|חבר]] ([[שיחת משתמש:חבר|שיחה]]) - היום, [[כ"ח באב]] [[תש"פ]] מגיע משיח.
::::::::מעדיף שלא לפרסם לכל באי עולם, תירשם, תגדיר לעצך כתובת דוא"ל ותשתמש באופציה של שלח דוא"ל למשתמש | נכתב בשעה 19:30 ע"י [[משתמש:חבר|חבר]] ([[שיחת משתמש:חבר|שיחה]]) - היום, [[כ"ח באב]] [[תש"פ]] מגיע משיח.
:::::::::מנסה בדרך כל שהיא.
:::::::::מנסה בדרך כל שהיא.
::::::::::היחידי שהי ה מושפע מחבד זה היה יוסף יצחק שני האחרים כלל לא היו חב"ד. וגם יוסף יצחק עצמו כפי הציטוטים שהובאו בדף השיחה של הערך הפיצול בחבד - נהג בדרך פולין וואלהין צ'רנוביל צרק'ס ולא חבד רק כמה דברים היה לו השפעה מחבד. זה לא נכון לקרוא לחצרות "חצרות חב"ד בדרך צ'רנוביל" יש למצוא שם מתאים. כגון "חצרות צ'רנוביל נכדי בית הרב" או "חצרות צ'רנוביל משושלת שניאורסון" וכדומה. בא נעבוד ביחד על משהו מוסכם ומתאים.  
::::::::::היחידי שהי ה מושפע מחבד זה היה יוסף יצחק שני האחרים כלל לא היו חב"ד. וגם יוסף יצחק עצמו כפי הציטוטים שהובאו בדף השיחה של הערך הפיצול בחבד - נהג בדרך פולין וואלהין צ'רנוביל צרק'ס ולא חבד רק כמה דברים היה לו השפעה מחבד. זה לא נכון לקרוא לחצרות "חצרות חב"ד בדרך צ'רנוביל" יש למצוא שם מתאים. כגון "חצרות צ'רנוביל נכדי בית הרב" או "חצרות צ'רנוביל משושלת שניאורסון" וכדומה. בא נעבוד ביחד על משהו מוסכם ומתאים. {{אלמ}}
::::::::::::{{בוצע}} על ידי {{א|חבר}}, יישר כוח על הביצוע {{אלמ}}


== הפתיח כלל לא נכון ==
== הפתיח כלל לא נכון ==

גרסה מ־07:39, 23 באוגוסט 2020

לא היו חב"ד

איני יודע אם יש לציין את מרדכי דב טברסקי (הורנסטייפל) או לא. כי אז מתחיל כל שושלתו עד אדמורי סאטמר ובאבוב דהיום. ולא יודע אם כדאי

המילה חבד מיותרת פה. אף אחד מהם לא היו חב"ד.
הם היו חצרות חב"דיות, רק הדר שלהם הייתה טשרנובילאית | נכתב בשעה 18:55 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
בכלל לא חבד. היה הם רק כמה הנהגות כמו חבד. למשל תפילה. והפוך זה היה החידוש שקצת היה להם חבד אבל הם היו לגמרי פולין
הם הגיעו מחב"ד, ממשפחת הרביים. | נכתב בשעה 19:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
הבדל עצום בין הגיעו מחבד לחבד. גם האדמורים מסאטמר שניהם הגיעו מחבד. וגם שני האדמורים מבובוב הגיעו מחבד. (כולם נכדים של הוסטריינפול) אז מה? הם לא חבד
בשונה מסאטמר ובאבוב, הם ענפים של חב"ד, לא צאצאים של אדמו"רי חב"ד. | נכתב בשעה 19:18 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
טעות בידך. חבר איך אפשר ליצור איתך קשר בפרטי?
מעדיף שלא לפרסם לכל באי עולם, תירשם, תגדיר לעצך כתובת דוא"ל ותשתמש באופציה של שלח דוא"ל למשתמש | נכתב בשעה 19:30 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
מנסה בדרך כל שהיא.
היחידי שהי ה מושפע מחבד זה היה יוסף יצחק שני האחרים כלל לא היו חב"ד. וגם יוסף יצחק עצמו כפי הציטוטים שהובאו בדף השיחה של הערך הפיצול בחבד - נהג בדרך פולין וואלהין צ'רנוביל צרק'ס ולא חבד רק כמה דברים היה לו השפעה מחבד. זה לא נכון לקרוא לחצרות "חצרות חב"ד בדרך צ'רנוביל" יש למצוא שם מתאים. כגון "חצרות צ'רנוביל נכדי בית הרב" או "חצרות צ'רנוביל משושלת שניאורסון" וכדומה. בא נעבוד ביחד על משהו מוסכם ומתאים. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
בוצע על ידי חבר, יישר כוח על הביצוע -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.


הפתיח כלל לא נכון

יעקב ישראל מצרקס היה חתן של הרבי האמצעי והוא פתח חצר צרקס ובהשפעתו נפתחו שלושת החצרות "הוסיטיפול, אורווטש וטשומפול. ובחייו זה קרה בהשפעתו. ושלושתם היו בדרך פולין / צרנוביל ולא בדרך חב"ד. אין שום קשר לצמח צדק. וזה לא היה חבד (ואף אחד מהם בנו של הצמח צדק היה זה נגד רוחו של הצמח צדק בחייו) -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

הוספתי את זה לפתיח: "ישנם ארבעה תתי חצרות של חסידות צ'רנוביל שקשורים משפחתית למשפחת בית הרב, משפחת שניאורסון. הראשון היה רבי יעקב ישראל טברסקי שהיה חתן של הרבי האמצעי. ובחייו נפתחו שלושה חצרות שפתחו נכדיו בהשפעתו."
מציע להסיר את זה מהפתיח: "בתקופת נשיאותו של אדמו"ר הצמח צדק התחילה להסתמן מגמה של בני משפחת אדמו"רי חב"ד, שעקב היותם משויכים גם למשפחת טברסקי, הנהיגו חצרות משל עצמם. בדרך חצרות טשרנוביל."
-- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
לא נראה לי שאפשר להגדיר את טשערקאס כחסידות, מדובר ברבי אחד שלאחר פטירתו עברו חסידיו לחצרות אחרות | נכתב בשעה 01:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, ל' באב תש"פ מגיע משיח.
(תיקנתי בפנים עוד). אבל זה בדיוק מה שאתה לא מבין. הוא פתח חצר, וביקש מחתנו ושני נכדיו להמשיך אותו, והם התחילו בזה כבר בחייו. ושנים מתוכם שינו את שם משפחתם על שמו לטברסקי. אחד היה אוירבך ושינה לטברסקי ואחד היה שניאורסון (טשומפול) ושינה לטברסקי. השלישי היה יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש שלא שינה את שמו אבל פתח חצר בדרך פולין-צ'רנוביל לבקשת חמיו הצ'רקסער. אולי באמת כדאי לעשות את הערך באופן כזה. הצעקעסר ושלושת ממשיכיו. הרי המשיכו את שלושת השושלת הללו שלו כמה דורות כמו שאתה יודע. וכולם היו נכדים של הרביים של משפח שניאורסון אבל לא היו חב"ד. לא מדבר על כל הנכדים מדבר ספציפי אל הצ'רקעסער אבי השלושלות הללו ושלושת השושלת הללו ספציפי. נדמה לי שאתה יודע איפה להסתכל לראות זאת מסודר. נדמה לי שכדאי לבנות את הערך כך. ולא לשים את כל נכדיהם האדמורים אלא רק שושלות אלו. יש להזכיר שמתוכם שלושתם לא היו חבד אבל אחד היה מושפע יותר מחבד (ארווטש) אך עדיין לא היה חב"ד. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
מה אתה אומר על עריכות אלו. האם אתה בעד להסיר את המשפט "בתקופת נשיאותו של אדמו"ר הצמח צדק התחילה להסתמן מגמה של בני משפחת אדמו"רי חב"ד, שעקב היותם משויכים גם למשפחת טברסקי, הנהיגו חצרות משל עצמם." -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ערכתי קצת, מה אתה אומר? | נכתב בשעה 09:52 ע"י חבר (שיחה) - היום, ל' באב תש"פ מגיע משיח.
כבר הרבה יותר טוב. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.


יש כבוד

חבר - קבל ממני ענק על הביצוע. כל הכבוד-- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.


ארווטש - מידע בשני מקומות

לגבי ארווטש, יש לציין שבערך יוסף_יצחק_שניאורסון_(בן_אדמו"ר_הצמח_צדק)#הנהגתו באדמו"רות יש מידע רב בנושא ויש להחליט מה כאן ומה שם. רק מציין עובדה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.