משתמש:קונטרס החלצו/ניגון שמחה מרוסטוב (הבה נגילה).: הבדלים בין גרסאות בדף
קונטרס החלצו (שיחה | תרומות) |
קונטרס החלצו (שיחה | תרומות) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==היסטוריה== | ==היסטוריה== | ||
הניגון היה מושר בפי חסידי [[הרבי הרש"ב]] בתקופה | הניגון היה מושר בפי חסידי [[הרבי הרש"ב]] בתקופה בה שכן הרבי הרש"ב ב[[רוסטוב]]. ואף היו מנגנים אותו ב[[התוועדויות]] של הרבי הרש"ב.<br> | ||
במשך הזמן, ה[[ציונים]] שמצאו חן בניגון הזה סיפחו אותו לרשותם והצמידו לו את המילים בעיברית "הבה נגילה עורו אחים מוכרחים ליהיות שמח. הבה נרננה ונשמחה". מילים המבטאות הוללות ופריקת עול.<br> | |||
מיד עם "גניבת" הניגון על ידי הציונים, הפסיקו רוב מוחלט של [[חסידי חב"ד]] לנגן את הניגון הזה בכל תוקף כדי שלא לתת נתינת מקום למובן הציוני שבדבר.<br> | מיד עם "גניבת" הניגון על ידי הציונים, הפסיקו רוב מוחלט של [[חסידי חב"ד]] לנגן את הניגון הזה בכל תוקף כדי שלא לתת נתינת מקום למובן הציוני שבדבר.<br> | ||
בפועל היו מהמובחרים שבחסידי חב"ד שעדיין המשיכו לנגן את הניגון ולא יחסו חשיבות לעובדה שהניגון סופח לנחלת הציונים. על דרך הנאמר בנוגע | בפועל היו מהמובחרים שבחסידי חב"ד שעדיין המשיכו לנגן את הניגון ולא יחסו חשיבות לעובדה שהניגון סופח לנחלת הציונים. על דרך הנאמר בנוגע לכוכבים ומזלות. שאין האלוקים ישמיד אותם מפני השוטים העובדים להם כאלילים. אותו דבר אין לנו החסידים לקחת לתשומת לב את העובדה שיש שלקחו את הניגון הזה לצד הקליפות. <br> | ||
אך בפועל בהתוועדויות של [[הרבי הקודם]] וכן של [[הרבי]] לא ניגנו ניגון זה. | אך בפועל בהתוועדויות של [[הרבי הקודם]] וכן של [[הרבי]] לא ניגנו ניגון זה. |
גרסה מ־12:05, 9 באוגוסט 2020
ניגון שמחה מרוסטוב. (הבה נגילה).
ניגון שמחה קליל בן שתי בבות המושר בצורה מתגברת יותר ויותר.
הניגון דומה בתנועתיו לניגון שמחה מקובליץ [1].
יש אומרים שהניגון מגיע ממקור יותר קדום מחסידי פולין.
היסטוריה
הניגון היה מושר בפי חסידי הרבי הרש"ב בתקופה בה שכן הרבי הרש"ב ברוסטוב. ואף היו מנגנים אותו בהתוועדויות של הרבי הרש"ב.
במשך הזמן, הציונים שמצאו חן בניגון הזה סיפחו אותו לרשותם והצמידו לו את המילים בעיברית "הבה נגילה עורו אחים מוכרחים ליהיות שמח. הבה נרננה ונשמחה". מילים המבטאות הוללות ופריקת עול.
מיד עם "גניבת" הניגון על ידי הציונים, הפסיקו רוב מוחלט של חסידי חב"ד לנגן את הניגון הזה בכל תוקף כדי שלא לתת נתינת מקום למובן הציוני שבדבר.
בפועל היו מהמובחרים שבחסידי חב"ד שעדיין המשיכו לנגן את הניגון ולא יחסו חשיבות לעובדה שהניגון סופח לנחלת הציונים. על דרך הנאמר בנוגע לכוכבים ומזלות. שאין האלוקים ישמיד אותם מפני השוטים העובדים להם כאלילים. אותו דבר אין לנו החסידים לקחת לתשומת לב את העובדה שיש שלקחו את הניגון הזה לצד הקליפות.
אך בפועל בהתוועדויות של הרבי הקודם וכן של הרבי לא ניגנו ניגון זה.