לדלג לתוכן

כפל – הבדלי גרסאות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
יוסי מ. (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
זקוק לעריכה והשלמה
שורה 1: שורה 1:
{{מספר|}}
{{להשלים|כל הערך=כן}}
כפל הוא שדבר מסוים חוזר על עצמו מספר פעמים, זה יכול להיות מספר, עצם, או ברכה. הכפל יכול להיות במספר פעמים ועד לבלי גבול{{הערה|דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך}}
{{לעריכה}}
כפל הוא שדבר מסוים חוזר על עצמו מספר פעמים, זה יכול להיות מספר, עצם, או ברכה. הכפל יכול להיות במספר פעמים, ועד לבלי גבול{{הערה|דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך}}.


==הקשר עם הגאולה==
==הקשר עם הגאולה==
"כפל" שייך ומורה על ענין ה[[גאולה]], כמובא במדרש{{הערה|ילקוט שמעוני ריש פרשת לך לך (רמ"ז ס"ד)}} {{ציטוטון|חמש אותיות נכפלו וכולן לשון גאולה. '''ך"ך''' שבו נגאל [[אברהם אבינו]] מ[[אור כשדים]] שנאמר{הערה|בראשית י"ב א'}} '''לך לך''' מארצך. '''ם"ם''' בו נגאל [[יצחק אבינו]] מיד [[פלשתים]] שנאמר{{הערה|בראשית כ"ו ט"ז}} לך מעמנו כי עצמת '''ממ'''נו מאד. '''ן"ן''' בו נגאל [[יעקב אבינו]] מיד [[עשו]] שנאמר{{הערה|בראשית ל"ב י"ב}} הציל'''ני נא'''. '''ף"ף''' בו נגאלו ישראל מ[[מצרים]] שנאמר {{הערה|שמות ג' ט"ז}} '''פ'''קד '''פ'''קדתי. '''ץ"ץ''' בו עתיד הקב"ה לגאול לישראל בסוף מלכות רביעית שנאמר{{הערה| זכריה ו י"ב}} איש '''צ'''מח שמו ותחתיו י'''צ'''מח}}
"כפל" שייך ומורה על ענין ה[[גאולה]], כמובא במדרש{{הערה|ילקוט שמעוני ריש פרשת לך לך (רמ"ז ס"ד)}} {{ציטוטון|חמש אותיות נכפלו וכולן לשון גאולה. '''ך"ך''' שבו נגאל [[אברהם אבינו]] מ[[אור כשדים]] שנאמר{הערה|בראשית י"ב א'}} '''לך לך''' מארצך. '''ם"ם''' בו נגאל [[יצחק אבינו]] מיד [[פלשתים]] שנאמר{{הערה|בראשית כ"ו ט"ז}} לך מעמנו כי עצמת '''ממ'''נו מאד. '''ן"ן''' בו נגאל [[יעקב אבינו]] מיד [[עשו]] שנאמר{{הערה|בראשית ל"ב י"ב}} הציל'''ני נא'''. '''ף"ף''' בו נגאלו ישראל מ[[מצרים]] שנאמר {{הערה|שמות ג' ט"ז}} '''פ'''קד '''פ'''קדתי. '''ץ"ץ''' בו עתיד הקב"ה לגאול לישראל בסוף מלכות רביעית שנאמר{{הערה| זכריה ו י"ב}} איש '''צ'''מח שמו ותחתיו י'''צ'''מח}}.




וכן זה מרומז{{הערה|דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך}} גם בלשון הכתוב{{הערה|איוב י"א ו'}] "כפלים לתושי'" – "תושי'" גם מלשון ישועה = גאולה.
וכן זה מרומז{{הערה|דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך}} גם בלשון הכתוב{{הערה|איוב י"א ו'}}: "כפלים לתושי'" – "תושי'" גם מלשון ישועה = גאולה.


הרבי מבאר{{הערה|דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך}} מה הקשר בין כפל לגאולה:
הרבי מבאר{{הערה|דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך}} מה הקשר בין כפל לגאולה:

גרסה מ־12:29, 7 באוגוסט 2020



כפל הוא שדבר מסוים חוזר על עצמו מספר פעמים, זה יכול להיות מספר, עצם, או ברכה. הכפל יכול להיות במספר פעמים, ועד לבלי גבול[1].

הקשר עם הגאולה

"כפל" שייך ומורה על ענין הגאולה, כמובא במדרש[2] "חמש אותיות נכפלו וכולן לשון גאולה. ך"ך שבו נגאל אברהם אבינו מאור כשדים שנאמר{הערה" (בראשית י"ב א') לך לך מארצך. ם"ם בו נגאל יצחק אבינו מיד פלשתים שנאמר[3] לך מעמנו כי עצמת ממנו מאד. ן"ן בו נגאל יעקב אבינו מיד עשו שנאמר[4] הצילני נא. ף"ף בו נגאלו ישראל ממצרים שנאמר [5] פקד פקדתי. ץ"ץ בו עתיד הקב"ה לגאול לישראל בסוף מלכות רביעית שנאמר[6] איש צמח שמו ותחתיו יצמח}}.


וכן זה מרומז[7] גם בלשון הכתוב[8]: "כפלים לתושי'" – "תושי'" גם מלשון ישועה = גאולה.

הרבי מבאר[9] מה הקשר בין כפל לגאולה:

כפל הוא ריבוי של איזה דבר פעמים מספר, פעמים רבות, ועד לבלי גבול. ולכן ענין הכפל שייך לגאולה כי אז יתגלה אור אין סוף הבלי גבול.


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==

  1. דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך
  2. ילקוט שמעוני ריש פרשת לך לך (רמ"ז ס"ד)
  3. בראשית כ"ו ט"ז
  4. בראשית ל"ב י"ב
  5. שמות ג' ט"ז
  6. זכריה ו י"ב
  7. דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך
  8. איוב י"א ו'
  9. דבר מלכות פרשת ואתחנן אות ג' ואילך