שיחה:פרסום גאולה ומשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 37: שורה 37:
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
::::::::בתור הקדמה, חלק מתפקיד ערך זה הוא להסביר את דעת הרבי בנושא פרסום משיח. סיפור זה מבהיר את ענין הפרסום ואין שום סיבה להורידו. הסיפור הוא לא השמצה זולה אלא הגיע על מנת להוסיף נפח חיובי להיתר הפרסום (ואם אתה ממש רוצה אתה יכול להסתכל עליו כביקורת). עכשיו אני רואה שבמחאה של התמימים הם אכן מזכירים את זה בתור 'כפי דבריהם' וכנראה שזה היה (אם זה באמת היה) בחשאי מבלי שאף מזכיר או אחר יהיה באיזור ויוכל להוות הוכחה לדבר. המקור לסיפור במלואו שיחפשת מחב"ד אינפו מופיע בערך [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81925 והנה הוא]. הסיפור מובא בהרחבה ולא מצאתי בו שום איזכור לאישור (שידעו או שנודע לאחר מכן) מהרבי לאגו"ח. לגבי הרב וולפא, אתה טוען שאתה מכיר את זה בעל פה אבל כנראה שלא מספיק כי הוא מסביר גם את טענתך זו, הוא לא מצביע רק על שינויים בניסוח התשובות של הרבי אלא גם על אופן שאלת השואל וע"ש. אגב, התשובה השלילית הגיע למיטב ידיעתי לאחר שהרב ברוד נכנס לסיפור ולא לפני. עיינתי במכתב שהבאת ולא אתפלא אם זה מה שהוא כתב מלבד זה שהוא לא ממש מסביר את דעת הרבי בנוגע לפרסום משיח אלא יותר אומר את פרשנותו לדברים ואשמח אם תאמר לי מי זה ר' זלמן המובא שם ומה הוא כתב. אני לא יודע מה אתה רוצה אבל הרב וולפא מסביר במדוייק את התשובה לכל הסעיפים ואם אתה מכיר קצת את המענות (אם לא אתה יכול לראות בערך) וכפי שכתבת אפילו עיינת בהם אז ודאי שאתה מכיר את ההסבר שלו. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 01:26 • כ"ה באייר ה'תש"ף
::::::::בתור הקדמה, חלק מתפקיד ערך זה הוא להסביר את דעת הרבי בנושא פרסום משיח. סיפור זה מבהיר את ענין הפרסום ואין שום סיבה להורידו. הסיפור הוא לא השמצה זולה אלא הגיע על מנת להוסיף נפח חיובי להיתר הפרסום (ואם אתה ממש רוצה אתה יכול להסתכל עליו כביקורת). עכשיו אני רואה שבמחאה של התמימים הם אכן מזכירים את זה בתור 'כפי דבריהם' וכנראה שזה היה (אם זה באמת היה) בחשאי מבלי שאף מזכיר או אחר יהיה באיזור ויוכל להוות הוכחה לדבר. המקור לסיפור במלואו שיחפשת מחב"ד אינפו מופיע בערך [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=81925 והנה הוא]. הסיפור מובא בהרחבה ולא מצאתי בו שום איזכור לאישור (שידעו או שנודע לאחר מכן) מהרבי לאגו"ח. לגבי הרב וולפא, אתה טוען שאתה מכיר את זה בעל פה אבל כנראה שלא מספיק כי הוא מסביר גם את טענתך זו, הוא לא מצביע רק על שינויים בניסוח התשובות של הרבי אלא גם על אופן שאלת השואל וע"ש. אגב, התשובה השלילית הגיע למיטב ידיעתי לאחר שהרב ברוד נכנס לסיפור ולא לפני. עיינתי במכתב שהבאת ולא אתפלא אם זה מה שהוא כתב מלבד זה שהוא לא ממש מסביר את דעת הרבי בנוגע לפרסום משיח אלא יותר אומר את פרשנותו לדברים ואשמח אם תאמר לי מי זה ר' זלמן המובא שם ומה הוא כתב. אני לא יודע מה אתה רוצה אבל הרב וולפא מסביר במדוייק את התשובה לכל הסעיפים ואם אתה מכיר קצת את המענות (אם לא אתה יכול לראות בערך) וכפי שכתבת אפילו עיינת בהם אז ודאי שאתה מכיר את ההסבר שלו. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 01:26 • כ"ה באייר ה'תש"ף
::::::ראשית בנוגע לדבר שאין בו מחלוקת, תודה על הכתבה שחיפשתי. אכן מופיעים שם מכתבי רז"ג, אך כמו שכתב אותו משתמש, לא זכינו לפענוח ממשיח פריד... אבל אם קצת תשקיע ותאמץ עיניך תראה מיד שבשני המכתבים מופיע לגבי המודעה עצמה שהיא (א) "נתאשרה מכ"ק" (זה בשורה ראשונה במכתב הראשון), (ב) "טובה ונתאשרה מכ"ק", (ג) "מכתב שהיה לפני כ"ק הוא קודש" (כך כותב בשם רחי"ק). והוא מוסיף "אבל" - למה קישרו את זה למודעת המשיח של שפרינגר, וכל הסיפור עם העיתונים שם. לענין מזכירים שיעידו - בפשטות מספיק רחי"ק, ואין מישהו שיכול לערער עליו כפשוט (ושוב, אף אחד לא באמת ערער, אפי' לא התמימים). [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 12:40, כ"ה באייר, ה'תש"ף 12:40, 19 במאי 2020 (IST)
::::::ראשית בנוגע לדבר שאין בו מחלוקת, תודה על הכתבה שחיפשתי. אכן מופיעים שם מכתבי רז"ג, אך כמו שכתב אותו משתמש, לא זכינו לפענוח ממשיח פריד... אבל אם קצת תשקיע ותאמץ עיניך תראה מיד שבשני המכתבים מופיע לגבי המודעה עצמה שהיא (א) "נתאשרה מכ"ק" (זה בשורה ראשונה במכתב הראשון), (ב) "טובה ונתאשרה מכ"ק", (ג) "מכתב שהיה לפני כ"ק הוא קודש" (כך כותב בשם רחי"ק). והוא מוסיף "אבל" - למה קישרו את זה למודעת המשיח של שפרינגר, וכל הסיפור עם העיתונים שם. לענין מזכירים שיעידו - בפשטות מספיק רחי"ק, ואין מישהו שיכול לערער עליו כפשוט (ושוב, אף אחד לא באמת ערער, אפי' לא התמימים). [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 12:40, כ"ה באייר, ה'תש"ף 12:40, 19 במאי 2020 (IST)
:::::::::עדין לא מצאתי את הספר ימי בשורה. בכל אופן תיקנתי בערך עם המקור למכתב של התמימים ואני מקווה למצוא אותו יותר ברור. מהמחאה של התמימים ברור שהם עירערו על דברי הרחי"ק. אגב, הפסקה מנוסחת בצורה מאוד עדינה וללא שמות כך שלא הייתי מכנה אותה כ'השמצה' ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 16:04 • כ"ה באייר ה'תש"ף