שיחת משתמש:Elchanan: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 67: | שורה 67: | ||
[[תומכי תמימים פולטובא]] | [[תומכי תמימים פולטובא]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים קובליץ]] | ||
[[תומכי תמימים קורולביץ]] | |||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים קורסק ]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים קיוב]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים קלינצי]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים קריווירוג]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים קרעמענטשוג]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים ראמען]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים רוסטוב]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים ריגא]] | ||
[[תומכי תמימים שצערדין]] | |||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים כותאיס (גרוזיה)]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים בוכארה סמרקנד]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים פולין | ||
אוטוואצק | |||
]] | |||
[[תומכי תמימים ווארשא פולין]] | |||
[[תומכי תמימים | [[תומכי תמימים לודז פולין ]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים ליטא | ||
ראקשיק | |||
]] | |||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים סין | ||
שנגהאי | |||
]] | |||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים ארץ הקודש | ||
חברון | |||
]] | |||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים חיפה]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים ירושלים]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים נחליאל שבשומרון.]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים תל אביב]] | ||
[[תומכי תמימים ]] | [[תומכי תמימים ]] | ||
גרסה מ־07:26, 2 במרץ 2007
תבניות
תבנית עמוד ראשי.
- R EDIRECT
jpg|left|thumb|280px|
[[תומכי תמימים פולין אוטוואצק ]] תומכי תמימים ווארשא פולין
[[תומכי תמימים ליטא ראקשיק ]]
[[תומכי תמימים סין שנגהאי ]]
[[תומכי תמימים ארץ הקודש חברון ]]
סיפר25 החסיד ר’ מיכאל דבורקין, ששמע מהרב דוב-וואלף מיקטרינוסלב:
את הניגון המכונה בשם “דער ז’עבינער קאפ” שלח החסיד המפורסם ר’ פסח ממלסטובקה במתנה אל רבי הלל מפאריטש, ומעשה שהיה כך היה:
החסיד ר’ פסח ממלסטובקה היה פעם בליובאוויטש אצל אדמו”ר הצמח צדק. באותה שעה היה שם אברך מבוברויסק שהגיע בפעם הראשונה לליובאוויטש, ושניהם הזדמנו לפונדק אחד.
כשנודע לר’ פסח שהאברך מגיע מבוברויסק, מקום מגוריו של ר’ הלל, אמר לו ר’ פסח: אני אלמד אותך ניגון ואתה תמסור אותו לר’ הלל בתור מתנה ממני. ור’ פסח לימד אותו את הניגון הזה.
כשהאברך שב לביתו לבוברויסק, לא הרהיב עוז בנפשו ללכת לביתו של ר’ הלל, שהיה רב העיר, והיה מפורסם בחסידותו ובצדקותו, רק כדי ללמד אותו את הניגון. לא ארכו הימים והאברך הזדמן לסעודת ברית-מילה של אחד החסידים. גם ר’ הלל היה שם והיסב בראש השולחן. האברך הזה ישב מרחוק, יחד עם חבריו האברכים הצעירים, והם התחילו לנגן ניגונים חסידיים. בתוך כך נזכר אותו אברך בניגון שלימד אותו ר’ פסח ממלסטובקה וסיפר לחבריו על כל המאורע. האברכים שישבו לידו הודיעו מיד לר’ הלל שיש פה אברך שהגיע מליובאוויטש ויש לו שליחות אליו מאת ר’ פסח. ר’ הלל הורה לו שיתקרב אליו וינגן את הניגון לפניו, וכך הוא עשה. כשסיים האברך לנגן את הניגון, אמר ר’ הלל: “דער ניגון איז געמרכט מיט קאפ” [=הניגון הזה עשוי עם ראש].
ר’ הלל התחיל לחשוב מה לעשות עם הניגון הזה, כי מנהגו של ר’ הלל היה שאת שלושת הניגונים שהיה מנגן בסיום תפילת נעילה ביום הכיפורים, היה מנגן אחר כך בבואו לליובאוויטש, לפני אמירת דא”ח של כ”ק אדמו”ר הצמח צדק. ומאחר שזה כבר היה לאחר חג הסוכות, וכבר היו לו שלושה ניגונים מוכנים, היה במבוכה ולא ידע מה לעשות עם הניגון הזה. ואמר ר’ הלל: “את הניגון הראשון כבר אי אפשר לשנות. לנגן את הניגון החדש בתור ניגון שני - אין זה מכבודו של ר’ פסח’קע. ולכן, ננגן זאת בתור הניגון השלישי, שמנגנים לפני אמירת החסידות.