חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 230: שורה 230:
מכיון שראיתי שהתחילו כאן דיונים בשאלות כלליות אני מרשה לעצמי לשתף אתכם בכמה שאלות שהתעוררו לי. מה דעתכם?
מכיון שראיתי שהתחילו כאן דיונים בשאלות כלליות אני מרשה לעצמי לשתף אתכם בכמה שאלות שהתעוררו לי. מה דעתכם?


א. בראשית פרק לה, ד: וַיִּתְּנוּ אֶל-יַעֲקֹב אֵת כָּל-אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּיָדָם '''וְאֶת-הַנְּזָמִים אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם'''... -מה גורם ל"שִׁבְטֵי יָ-הּ" (תהלים קכב, ד) לשים נזמים באזניהם?
א. בראשית פרק לה, ד: וַיִּתְּנוּ אֶל-יַעֲקֹב אֵת כָּל-אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּיָדָם '''וְאֶת-הַנְּזָמִים אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם'''...  
 
:''-מה גורם ל"שִׁבְטֵי יָ-הּ" (תהלים קכב, ד) לשים נזמים באזניהם?''


ב. דברים, ה, ד: פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר יְהוָה '''עִמָּכֶם''' בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ:  
ב. דברים, ה, ד: פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר יְהוָה '''עִמָּכֶם''' בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ:  
י"א ב-ז: ..לֹא אֶת בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ ..אֶת .. אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם..כִּי '''עֵינֵיכֶם''' הָרֹאֹת...: הרי שם מדובר על הדור שלא ראה את היציאה ממצרים..
י"א ב-ז: ..לֹא אֶת בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ ..אֶת .. אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם..כִּי '''עֵינֵיכֶם''' הָרֹאֹת..., וכן רמב"ם יסוה"ת ח, א: "ובמה האמינו בו '''שעינינו''' ראו ולא זר".
וכן רמב"ם יסוה"ת ח, א: "ובמה האמינו בו במעמד הר סיני '''שעינינו''' ראו ולא זר ו'''אזנינו''' שמעו ולא אחר".
 
:''הרי שם מדובר על הדור שלא ראה את היציאה ממצרים..''
 
ג. ידים ספ"ג: רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, שִׁיר הַשִּׁירִים מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם, וְ'''קֹהֶלֶת מַחֲלֹקֶת'''. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, '''קֹהֶלֶת אֵינוֹ מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם וְשִׁיר הַשִּׁירִים מַחֲלֹקֶת'''...


ג. ידים ספ"ג: רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, שִׁיר הַשִּׁירִים מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם, וְ'''קֹהֶלֶת מַחֲלֹקֶת'''. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, '''קֹהֶלֶת אֵינוֹ מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם וְשִׁיר הַשִּׁירִים מַחֲלֹקֶת'''... איך יתכן שחלקו על כתבי הקודש האם הם קדושים או לא? האם המסורת לא עברה כדבעי?
:''איך יתכן שחלקו על כתבי הקודש האם הם קדושים או לא? האם המסורת לא עברה כדבעי?''


ד. מה היחס של רבותינו נשיאינו לאגדות הגמרא (כדוגמת אגדות דרבה בר בר חנא בהמוכר את הספינה)? משל (מהרש"א, רמב"ם ועוד)? קרו באמת (לקוטי מוהר"ן ועוד)?
ד. מה היחס של רבותינו נשיאינו ל''אגדות הגמרא'' (כדוגמת אגדות דרבה בר בר חנא בהמוכר את הספינה)? משל (מהרש"א, רמב"ם ועוד)? קרו באמת (לקוטי מוהר"ן ועוד)?




אשמח לשמוע את דעתכם, תודה מראש! '''אורח'''
אשמח לשמוע את דעתכם, תודה מראש! '''אורח'''
:נו, מה קורה אתכם? --[[מיוחד:תרומות/95.86.107.2|95.86.107.2]] 19:33, 31 במרץ 2020 (IST)
:נו, מה קורה אתכם? --[[מיוחד:תרומות/95.86.107.2|95.86.107.2]] 19:33, 31 במרץ 2020 (IST)

גרסה מ־16:16, 1 באפריל 2020

הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

האם הרבי קם לתחיה

בס"ד שלום, רציתי לשאול האם אתם מכירים איזשהוא עדות בעניין הרבי זזזזזזזזז שקם לתחיה? במידה שכן אשמח להפניה.

תשובה: ברור. "צדיקים קמים לתחי' מיד". "לכשיבוא, משה ואהרן ובניו עמהם".

חבל שאתם לא שמים גם תאריכים לועזיים

זה לא מתאים לשיטת חב"ד לסגור את האתר רק לאנשים מבתים מאוד חרדים שמשתמשים רק בתאריכים עבריים. רוב היהודים היום אינם חיים עם התאריכים האלו, וקשה מאוד לעקוב אחרי השתלשלויות העניינים. האתר הופך ללא רלוונטי להרבה אנשים. 77.183.52.68 09:41, 26 בפברואר 2019 (UTC) === נכון מאד!

האם יש טעם להוסיף לערכי התאריכים

את המידע באלו ימים בשבוע הם יכולים "ליפול".

לדעתי לא. זה יוסיף עומס מיותר, ולא ברורה התועלת בהוספה. שיעשיחה י"ז באדר ה'תשע"ח 07:10, 4 במרץ 2018 (UTC)

שדרוג נוסף!

חב"דפדיה עברה שדרוג נוסף שהתאפשר בזכות הקודם. אם שמתם לב לבעיה כלשהי אנא עדכנו כאן.--Men770 - שיחה. כעת,ח' באדר ה'תשע"ח, 15:42 מגיע משיח! יחי המלך!

יש תכנון להוסיף גם את העורך החזותי (כמו בויקיפדיה)? ולהעיר שבשעת העריכה אין את הכפתור של החתימה למעלה אלא צריך לחתום ידנית 213.151.46.123 12:48, 23 בפברואר 2018 (UTC)
מזל טוב. למשתמש men770, שעמל שעות רבות! ושדרג אותנו לתוכנת mediawiki המעודכנת. ובעז"ה כעת יתאפשרו עוד שדרוגים חשובים ונחוצים. כי המדיה-ויקי היא הבסיס לכל התוספים עיצובים וכו' שאפשר לשנות בחב"דפדיה. שיעשיחה ח' באדר ה'תשע"ח 13:33, 23 בפברואר 2018 (UTC)
שמת לב שכל הפורטלים לא עובדים, לחלקם ישתנה השם וחלק הפכו לדפי הפניה עם הרבה קישורים שבורים וכו'95.86.114.105 17:09, 24 בפברואר 2018 (UTC)
בקשר לפורטלים - טופל. בקשר לעורך החזותי - תכננתי לעשות זאת אך יש בעיה כלשהי שאנסה בעז"ה לאתר בהמשך. שיע.ק, שים לב שהוספתי את המיזוג + מחיקת משתמשים ואת שינוי שם המשתמש (ניתן על ידי מפעיל בלבד לפי הזכור לי. ייתכן שגם לביורקרט)--Men770 - שיחה. כעת,ט' באדר ה'תשע"ח, 21:25 מגיע משיח! יחי המלך!
חסיד של הרעבע כתב בדיון #שבת שצריך לסגור את האתר. וזה נכון. יש בעיה כי אנו מרוויחים מהביקורים של מנועי החיפוש דירוג בדף החיפוש וזה לפעמים בשבת ולכן יש צורך לסגור את האתר בשבת--Men770 - שיחה. כעת,ט' באדר ה'תשע"ח, 21:39 מגיע משיח! יחי המלך!
  1. אם אפשר, פעם הבאה נא להודיע שעקב שדרוג האתר יושבת..
  2. תצוגה לנייד מושבתת.
  3. ישר כח Men770! מגיע לרבי אתר משודרג!
כתית למאורבית הבד 21:13, ט' באדר, ה'תשע"ח (24 בפבר' למניינם), ימות המשיח
בנוסף לכך, איבדתי את האפשרות לשחזר עריכות מדף השינויים אחרונים (הג'אדט לא עובד..) • כתית למאורבית הבד 13:04, י' באדר, ה'תשע"ח (25 בפבר' למניינם), ימות המשיח
  1. זה היה אמור לקחת דקות ספורות...
  2. יטופל.
  3. טופל מלבד הצפייה בשינויים דרך הדף בלי להיכנס לקישור הבדל הצלחתי.
--Men770 - שיחה. כעת,י' באדר ה'תשע"ח, 17:20 מגיע משיח! יחי המלך!
מה שחב"דפדיה זקוקה לו בדחיפות, זה אפליקציה. שימו לב! עדיף לא לעשות אפליקציה מאשר לעשות אפליקציה דפוקה. 37.26.149.191 18:16, 26 בפברואר 2018 (UTC)
  1. יישר כח על השידרוג ועל המאמצים. איפה אפשר להתעדכן על הדברים שהשתנו בעקבותיו?
  2. כמו כן: אם אפשר להחזיר את האופציה לבחור בעריכה מתוך האופציות לסמן מה עשיתי (עריכה, הגהה, תקלדה, תמונה וכו'). וכן אם אפשר להגדיל האותיות בחלונית העריכה, שהם קטנות מאוד. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:59, י"א באדר ה'תשע"ח
  3. עוד משהו: נוסף שינוי מציק, שכל דף שאני עורך בו נכנס אוטומטית לרשימת המעקב שלי. חשוב לבטל את זה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 00:10, י"ב באדר ה'תשע"ח
  4. ועוד משהו: מה עם מספר הצפיות?
קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 00:20, י"ב באדר ה'תשע"ח
יצרתי דף חדש לעדכון על שינויים ודיווח על בעיות: חב"דפדיה:שדרוג--Men770 - שיחה. כעת,י"ב באדר ה'תשע"ח, 14:30 מגיע משיח! יחי המלך!
יישר כח. בדף כתוב שיש מידע על השינויים שחלו, אבל אין את המידע... בכל אופן עידכנתי שם את הבעיות ואשמח לטיפול בהקדם. תודה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:28, י"ז באדר ה'תשע"ח

'ליב' או 'לייב'

הרבי נהג לכתוב 'ליב' ביו"ד אחת, אך ע"פ כללי הכתיב באידיש המקובלים כיום יש לכתוב 'לייב'. אולי כדאי לשנות לכתיב בו נהג הרבי? ליובאוויטשער - שיחה 18:42, 24 בפברואר 2018 (UTC)

האם הרבי נוהג כך רק לגבי ישראל אריה לייב שניאורסון, או לכל מי ששמו לייב? שיעשיחה י"ז באדר ה'תשע"ח 06:29, 4 במרץ 2018 (UTC)

על פי ההלכה כותבים עם יוד אחת ולכן פעמים רבות בעקר כשנגע להלכה הרבי כתב עם יוד אחת חיים - בכל יום שיבוא 18:35, 15 במרץ 2018 (UTC)


חב"דפדיה - באנצקלופדיה

גונבה שמועה לאזני שבפתח הכרך הארבעים של האנצ"ת, היו"ל בימים אלו לרגל היארצייט הארבעים של הרב שלמה יוסף זוין ע"ה, מופיעים קו,ח שלו, ובפתחם אזכור לערכו באתרנו. חכמים היזהרו בדברנו. חכם באשי - שיחה 05:49, 4 במרץ 2018 (UTC)

אם הדבר יתאמת, זהו ציון דרך משמעותי ביותר לחב"דפדיה, יש"כ על הבשורה המשמחת. שיעשיחה י"ז באדר ה'תשע"ח 07:05, 4 במרץ 2018 (UTC)

קרובי משפחה

מי מתנדב לסכם את הדיון בחב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 18#קרובי משפחה, כדי שנוכל לעדכן את זה בחב"דפדיה:מדיניות וכללי כתיבה?

קישור לרבי דרייו

מה דעתכם להוסיף קישור קבוע לרבי דרייו לצד חב"ד אינפו וארכיון גאומ"ש? 81.218.117.152 07:49, 8 במרץ 2018 (UTC) מאוד מומלץ!!!

פרופורציה וסטטיטיקה

חסר פרופורציה בין גודל הטקסט והתמונות. מי מטפל בנושאים טכניים אלו? חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בניסן ה'תשע"ח 16:33, 18 במרץ 2018 (UTC)

גם הסטטיסטיקות נעלמו. היכן הם? חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בניסן ה'תשע"ח 19:33, 18 במרץ 2018 (UTC)
לגבי פורפורציה, על אילו ערכים אתה מדבר? שיעשיחה ב' בניסן ה'תשע"ח 21:41, 18 במרץ 2018 (UTC)

עיצוב עמוד ראשי

מה דעתכם, האם כדאי לעגל את המסגרות בעמוד הראשי בדומה לאתר המכלול? שיעשיחה ט' בניסן ה'תשע"ח 13:20, 25 במרץ 2018 (IST)

לעניות דעתי - ממש לא. יוסי ג - שיחה 14:47, 25 במרץ 2018 (IST)

ויקיפדיה

מה דעתכם על העתקת תכנים מויקיפדיה בערכים שתוכנם דל כמו כאן וכדו'.--בקרו בפנקס המשימות שלי, יחי המלך! 14:36, 1 באפריל 2018 (IST)

ניתן לעשות זאת תוך הקפדה על ציון מקור ההעתקה בדף השיחה או בתקציר העריכה. כמו"כ חשוב לא פחות להקפיד על התאמה לחב"דפדיה, תוך דגש על זהירות מההעתקה של מוטיבים שיש בהם אפילו שמץ של כפירה קרירות וכיו"ב. שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ח 14:29, 8 באפריל 2018 (IST)

אנא מכולכם, הקדישו דקה לקרוא את זה

תגידו, יש לי שאלה קשה שהרבה זמן אני לא מצליח לפתור.
איך ויקיפדיה יודעת מה כתוב על הגולם מפראג ב'כרם חב"ד או בתורת מנחם? איך הם הגיעו לשם?
זה לא שאלה ספיציפית, אלא שאלה כללית על כל הידע בכל תחום שנמצא בויקיפדיה. ועד כדי כך שיודעי הרבה יותר טוב מאתנו על גדולי ישראל וכו'.
והאפשרות שעולה לי היא שאולי הם עשו איזושהי חלוקת עבודה בין כמות גדולה של עורכים, כך שכל אחד עובר על ספר ומכניס מידע בערכים המתאימים.
עכ"פ בין אם זו השיטה שלהם ובין אם לא, אני חושב שכדאי לעשות את הדבר הזה כאן. יהיה דף עם רשימה של ספרים וכתבי עת חבדיים למיניהם וכל עורך שלעבור על ספר מסוים מכריכה לכריכה ויעדכן את מה שצריך לעדכן, יסמן את הספר כבדוק.
אני חושב שגם ספר אחד שיודעים בבירור שכולו מוכנס בחבדפדיה, זה כבר הישג.
מה דעתכם? --בקרו בפנקס המשימות שלי, יחי המלך! 21:25, 11 באפריל 2018 (IST)

התשובה בפשטות היא: שחב"דניקים שיודעים את זה, הכניסו את זה שם. ובנוגע להצעתך, זוהי יוזמה מבורכת, אם כי היא יכולה לגרום לסרבולים לשוניים.. • כתית למאורבית הבד 22:21, כ"ו בניסן, ה'תשע"ח (11 באפר' למניינם), ימות המשיח
חשוב להדגיש שיש להיזהר מהפרת זכויות יוצרים שעלולה לסבך את האתר ואת הכותב. אי אפשר להעתיק ספר שלם לאתר ואפילו לא קטעים משמעותיים ממנו בלי הסכמת הכותב. אפשר להעתיק קטעים קטנים תוך שינוי לשון וניסוח. או לחילופין לצטט מהספר תוך ציון מקור הציטוט. שיעשיחה כ"ו בניסן ה'תשע"ח
יהיה יותר ברור אם תדגים לאילו ערכים כוונתך, אך לדעתי הם עושים שימוש במלקטים של ביוגרפיות ונעזרים במקורות של המלקטים. לבירור מעמיק יותר ניתן לבדוק מי תרם לאותם ערכים. חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בניסן ה'תשע"ח 23:31, 11 באפריל 2018 (IST)
ויקיפדיה לא "יודעים יותר טוב מאיתנו", אלא שיש להם הרבה יותר עורכים, באין ערוך. פער הניכר בין השאר בתחומי יהדות וכד'.
בעיה זו של חוסר עורכים קשורה גם להצעתך - גם אם היא הצעה טובה, קשה למצוא מי שיבצע אותה בפועל. יש פה מעט עורכים (ואני הקטן בתוכם), שכל אחד נכנס מידי פעם ומתעסק מעט במה שמעניין אותו, יהיה קשה לכוון הרבה עורכים להכניס ספרים בשיטתיות. אמנם, כמובן שאם תיישם בעצמך את הצעתך זה יהיה מעולה, וגם אתה תרווה הרבה נחת (ידע שאתה עסוק לכתוב בערכים נשמר גם אצלך הרבה יותר טוב בראש משאר ספרים שקראת וכו'). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:45, כ"ז בניסן ה'תשע"ח

עקרונות וקווים

לקראת סיכום בעז"ה והגשה להכרעה שימו לב לשיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה#נו.... שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ח 16:19, 24 באפריל 2018 (IST)

7,000 ערכים?

מדוע הכותרת הראשית באינפו מבשרת על הגעה ל-7,00 ערכים בחב"דפדיה, שעה שבעמוד הראשי ובסטטיסטיקות מספר הערכים הוא 6,977? זה טעות רק אצלי? אם לא - יש כאן בושה רצינית. • בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה" -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:48, כ"ו בתמוז ה'תשע"ח

הוספת מקורות

מה דעתכם על הוספת מקורות מקושרים לפתגמים בלוח היום יום כפי שעשיתי בעריכה זו? באם אתם חושבים שהדבר נכון, למי יש כח להתגייס? להתראות - שיחה 15:25, 3 באוגוסט 2018 (IST)

דפי הפניה

כיצד ניתן למחוק דף הפניה? (מי שכותב "אריה לייב שרה'ס" מופנה לערך על השפאלער זיידע, והא ניחא אם זה היה נובע מכך שלשיטת הרעבע הם (לכאורה) אותו אחד, אבל חב"דפדיה (משום מה) אינה סוברת כך שכן יש כבר ערך נפרד שקוראים לו לייב שרה'ס) פיצישיחה • כ"ח באב ה'תשע"ח • 00:07, 9 באוגוסט 2018 (IST)

שיניתי. כל אחד יכול לשנות הפניה לערך אחר (כפי שתוכל לראות בעריכתי), אך למחוק דף - הפניה או אחר - יכול רק מפעיל.
אם נפגשים, בדרך אגב, זה המקום להודות לך על השקעתך בערכים החשובים ביותר - ערכי תורת החסידות. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 00:40, כ"ח באב ה'תשע"ח
וכמו שכבר הזכרתי, זה קצת מעניין שבאתר כגון זה שנושא את השם חב"דפדיה לא חיברו אותם לערך אחד (אמנם זכור לי ששמעתי שמצאו שני קברים באמת, וטענת הרעבע הייתה שעד שלא יראו שתי קברים - זה אותו אחד - אבל אני לא בטוח שזה נכון). פיצישיחה • כ"ח באב ה'תשע"ח • 01:01, 9 באוגוסט 2018 (IST)

ניגון אואואו אואואו איי איי איי איי

בהמשך לשאלה שנשאלה בפורום ויקיפדיה הכה את המומחה הנה ההעתק המלא: יש שיר אחד, לדעתי מזוהה עם זרם החב"ד. המילים הם כלהלן:

"אוהו-אוהו-אוהו-אוהו אי-יא-יא-יאי" "אוהו-אוהו-אוהו-אוהו אי-יא-יא-יאי" "אוהו-אוהו-אוהו-אוהו אי-יא-יא-יאי" שחוזרים על עצמם מספר רב של פעמים. מישהו מזהה?

אולי הכוונה לניגון הצמח צדק? או למה שהתשמשו בו בתשדיר הזה? לכאורה הוא מתכוון לקטע מתשדיר המפד"ל, יש את הקטע גם בסוף השיר ג'ו כפרה של טיפקס בביצוע מעט שונה מהרגיל. בכל אופן, אני מצטרף לשאלה. הקטע של מפד"ל - מה מקורו? לא ידוע לי מה מקורו, אך אורי אורבך מציין בספרו שזהו ניגון חתונות. לפי המקור הזה, מדובר בניגון של חב"ד. סוף ציטוט. לא הצלחתי להכניס את הקישורים אבל אכן מדובר בקטע המפורסם שהיה בתשדיר המפדל. מהו באמת שמו המקורי של הניגון? --79.182.19.34 22:53, 25 בספטמבר 2018 (IST)

זה לא פורים היום!... • כתית למאורבית הבד 23:17, ט"ז בתשרי, ה'תשע"ט (25 בספט' למניינם), ימות המשיח
לתשומת לבך כתית למאור השאלה נשאלה ברצינות גמורה. העתקתי את השאלה באופן הזה, מאחר ואי אפשר להכניס כאן קישורים. ובכן אני מקווה שהבנתם באיזה ניגון מדובר, האם זהו אכן ניגון חב"ד? ואם כן מה שמו? 79.182.123.216 11:50, 26 בספטמבר 2018 (IST)

גם אני שאלתי פעם את השאלה הזאת ולפי מה שאמרו לי אנשים שמבינים בתחום - זה לא ניגון חב"ד אלא לחן עממי שמקורו לא ידוע

קיום מילה

שלום, ידוע לי כי בתורה יש חשיבות רבה לקיום הבטחה, "אמר רבא: בשעה שמכניסין אדם לדין, אומרים לו: נשאת ונתת באמונה? קבעת עתים לתורה? עסקת בפריה ורביה? צפית לישועה? פלפלת בחכמה? הבנת דבר מתוך דבר? "

אני מחפש פירוש העוסק בחשיבות לקיום מילה שאמר אדם. לא בהכרח הבטחה. ציין שיעשה ולא נעשה הדבר. ברור לי כי קיים הדבר בפרט ובכלל חשיבות הזהירות בהוצאת מילה מהשפה.

איני מוצאת זאת באחד המסכות או המשניות אשמח לעזרה והרחבה.

תודה.

המכלול

יש אתר שנקרא המכלול שמבקש לייצר אלטרנטיבה לויקיפדיה נכנסתי לעריכה שם ושאלתי אם אפשר לייבא ערכים מכאן לשם , בתודה חבר - שיחה - היום, י"ז בטבת ה'תשע"ט מגיע משיח.

ידוע לי בבירור שיובאו לשם ערכים רבים מחב"דפדיה. (אגב, אם כבר הזכירו את המכלול, אני מזמין בזאת את כלל העורכים לערוך שם!). בברכה, א.ב. קיסר - שיחה 18:42, 29 בדצמבר 2018 (UTC)

הטמעת עץ התניא

עם סיום העבודה המאומצת והרחבה של בניית עץ התניא עם תרשים מפורט ברור ומסודר של חלוקת הנושאים בספר התניא בצורה ויזואלים המושכת את הלב מאירה את העיניים ומסדרת את ההבנה - נשאלת השאלה בבית המדרש:

  1. מי מתנדב לעבור על הכותרות ולשפץ אותם לראות שהן אכן מובנות וברורות?
  2. כיצד והיכן יש להטמיע את התבנית כדי שתהיה שימושית? (האם נכון לדעתכם להציב את העץ של כל נושא בפרקים השייכים לו?)
  3. האם יש צורך 'לצבוע' את הריבועים?
  4. האם התבנית כבר מספיק בשלה בשביל לפרסם עליה באינפו? או שכדאי להמתין שעוד מאנ"ש יעברו עליה וישפצו אותה (כיון שזו תקופה קצת 'רדומה' בלי הרבה עורכים, החשש הוא שאם נמתין יותר מידי בסוף שום דבר לא יצא לפועל.

יישר כח לכל מי שיענה. להתראות - שיחה, 22:10, י"ד באדר א', ה'תשע"ט 22:10, 19 בפברואר 2019 (UTC)

דבר ראשון ישר כח על כל המאמץ.
  1. לדעתי כדאי להכניס את התבנית בערך ספר התניא ובכל פרק בפני עצמו להכניס רק את אותו הפרק ולא את כל העץ כפי שמוכנס בפרק א' ואת כל העץ אפשר להכניס בצד שמאל איפה שמוצגים כל הפרקים בחיפוש מהיר בין 'ספר התניא' ל'שער והסכמה'
  2. כדאי בעץ הכללי לסדר את הריבועים בצורה ישרה באמצע שלכל ריבוע (למטה) יהיה שני שורות, זה נראה אפשרי, ואולי גם צבעים שיותר מושכים את העין באם אפשר.
  3. עדיף לסדר שהברירת מחדל של העץ תהיה מוצגת ולא מוסתרת כי זה לא כ"כ ברור שאפשר לפתוח את זה (אולי להעביר את ה'הצגה' לאמצע).
בכללות הערך ממש יפה. חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 23:55, 19 בפברואר 2019 (UTC)
  1. אני לא ממש מבין בעץ, ועשיתי את ההגדרות הפשוטות הרגילות שיש. אחרי שהעיקר כבר בנוי, מה שצריך עכשיו זה רק מישהו שמבין בעיצוב התבנית שישלים את העבודה.
  2. הקופלימנטים בעיקר למו"ר אבי שליט"א שבנה את זה, אני רק עשיתי את העבודה הטכנית. 212.179.174.213 10:07, 20 בפברואר 2019 (UTC)
  1. בעיצוב - מה יש להשלים?
  2. אני מוריד את ההסתרה כברירת מחדל--Men770שיחהמייל. כעת,ט"ו באדר א' ה'תשע"ט, 15:03 מגיע משיח! יחי המלך!
בעיצוב יש הרבה, לדוגמא: בתרשים הכללי בשורה התחתונה הריבועים לא באותו רוחב, ובצורה חסרת פרופורציה. בשורה הראשונה היה עדיף 'להכריח' שהפסוק יהיה בשורה אחת כך שיהיה ברורה שהחלק הימני של התרשים שייך ל'כי קרוב' והשמאלי ל'לעשותו'. כדאי גם לצבוע את כל הריבועים בצבעים נעימים לעין - ובכל התרשימים באופן אחיד. גם בתרשים של כו-לד הריבוע הראשון צר ללא שום צורך וזה לא מסתדר בעין. דבר נוסף - התרשימים לא תמיד ממורכזים. לא יודע אם כל מה שכתבתי יש איך לטפל, ואני גם בטוח שלא כתבתי הכל, אבל לענ"ד גם ברור שבמצב העכשווי זה לא נקרא שהעסק מושלם מבחינת העיצוב. להתראות - שיחה, 10:08, ט"ז באדר א', ה'תשע"ט 10:07, 21 בפברואר 2019 (UTC)
לענ"ד, תבנית גדולה חייבת להיות בברירת מחדל של הסתרה, אחרת זה מכער את הערכים (פעם כשהוסיפו את תבנית:גאולה ומשיח לערכים, היא היתה בהצגה כברירת מחדל, וזה היה נראה לא טוב עד שב"ה תוקן). יישר כח על עצם התבנית החשובה כמובן. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 00:40, י"ז באדר א' ה'תשע"ט

ערך תפילה ב"כוונות הרשש" שהוסר

שלום, בעבר היה ערך על תפילה בכוונות הרשש, שם הובאה תשובה באיגרת מהאדמו"ר, שלנו יש את המקורות שלנו ושהבעש"ט קיבל גם מאחיה השילוני.

למה הערך הזה הוסר? איך מגיעים לאיגרת הזו?

מספר צפיות בדף ספציפי

האם זכרוני מטעני שפעם היתה קיימת אפשרות לראות כמה צפיות יש בדף מסויים, תחת הקישור בסרגל הכלים הימני "מידע על הדף"?

האם יש סיבה שאפשרות זו ירדה?

ניתן להחזיר אותה?

תודה מראש על התשובה. 11:15, 10 באפריל 2019 (IST)

להתראות, א. לא חתמת. ב. היא ירדה בשדרוג עם כל הצפיות. אני יכול רק מהזמן האחרון ממש (שאז חיברתי את חב"דפדיה לגוגל אנליטיקס). על איזה ערך מדובר?--Men770שיחהמייל. כעת,ה' בניסן ה'תשע"ט, 15:45 מגיע משיח! יחי המלך!
א. חתמתי וכנראה פספסתי סלסול אחד. ב. לא משהו חשוב מידי. חיפשתי כמה כבר הספיקו להיכנס לערך של ידידים מבינים שהעליתי לאחרונה ושלחתי קישור לכמה 'ידידים מבינים' שלי , והתפלאתי לראות שהאפשרות נעלמה. ג. אי אפשר להחזיר את האפשרות לראות? כל הנתונים נמחקו? כלומר, שאי אפשר עכשיו לדעת כמה צפיות היו בחב"דפדיה מאז היותה לגוי ועד עתה? להתראות - שיחה, 07:37, ו' בניסן, ה'תשע"ט 07:37, 11 באפריל 2019 (IST)
הנני מצטרף לפליאת ידידנו להתראות, וקורא להשיב את האפשרות לראות את מספר הצפיות, הן בערכים פרטיים והן בכללות האתר. ואם אי אפשר להשיב את ההיסטוריה - לפחות שמכאן ולהבא תהיה האפשרות, מתחיל מעכשיו. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 16:48, ו' בניסן ה'תשע"ט
להשיב אי אפשר. הכל נמחק. יש ספירה בגוגל אנליטיקס, אבל זו גישה מוגבלת. אשמח אם תוכלו לבדוק אם זה עובד לכם.--Men770שיחהמייל. כעת,ו' בניסן ה'תשע"ט, 21:48 מגיע משיח! יחי המלך!

רמתה של חב"דפדיה

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=56&t=46623

בהמשך דיון בנושא

ה'תש"ף

בכל רחבי האתר מוגדרת השנה כ"ה'תש"ף", כדאי שמפעילי המערכת יעשו משהו לשנות ל"ה'תש"פ", כדברי אד"ש (מובא בקישור בערך תש"פ). יישר כח. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:08, ל' בתשרי ה'תש"ף

הרבי

תיוגים:חלוקת קונטרסים
כבר שנים שאני מתחבט בשאלה האם הרבי נפטר או חי? כי קברו אותו! אבל מצד שני, המון אנשים מאמינים שלא! אז אחת ולתמיד, אם קברו אותו איך יכול להיות שהוא חי? מצפה למענה, איש חסיד אחד - שיחה, 19:36, כ"א בטבת, ה'תש"ף 19:36, 18 בינואר 2020 (UTC)

חב"דפדיה היא לא המקום לשאלות כאלו. לזה יש פורומים ואתרים שונים. כאן משתדלים להקדיש את הזמן להפצת המעיינות בהוספת מידע חסידי וכו'. באם ממש מפריע לך שאין לך תשובה, אני מאמין שתוכל למצוא בארכיון של אולם הדיונים ובדפי השיחה תשובות לכל השאלות ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 04:19, 20 בינואר 2020 (UTC)
תוכל להפנות אותי לתשובה? (או שפשוט אין לך...) איש חסיד אחד - שיחה, 18:40, כ"ג בטבת, ה'תש"ף 18:40, 20 בינואר 2020 (UTC)

באם דעת "המון אנשים" משפיעה על דעתך, מה יעזור לך אם תגלה שאין תשובה? (ואם אינה משפיעה עליך, אין לך שאלה בכלל) קצת עמוק, תחשוב על זה... פיצישיחה • כ"ג בטבת ה'תש"ף •

אז אתה רוצה להגיד לי שהרבי כן נפטר? איש חסיד אחד - שיחה, 06:27, כ"ד בטבת, ה'תש"ף 06:27, 21 בינואר 2020 (UTC)
כנראה חשבת עמוק מדי ויצאת מצדו השני של הענין הנאמר. לא היה שום התייחסות לתוכן השאלה ובטח שלא שום תשובה עליה, אלא רק תמיהה במבוקש המבקש, ובקשה שכבודו יתבונן בשאלתו ואולי מיני' ובי' ימצא תשובה לעצמו פיצישיחה • כ"ד בטבת ה'תש"ף •
אז מהי התשובה לשאלתי המלומדת? איש חסיד אחד - שיחה, 21:04, כ"ד בטבת, ה'תש"ף 21:04, 21 בינואר 2020 (UTC)
התייאשתי ממך . . כמו שכתב משתמש:חלוקת קונטרסים כאן אינו המקום לשו"ת מעין אלו (אף שאיני מסכים עמו לגמרי שכן, בראש העמוד כתוב שדף זה מיועד גם ל"סתם להתוועד", אך באמת שו"ת מעין אלו בד"כ אינם מדרך ה"וועד" אלא ההיפך), וממילא איני מתכוין לענות לך תשובות על שאלתך השטחית, וכל משאלת לבבי היתה להסב את תשומת לבך לענין בו מיוסד שאלתך (אף שיתכן שאין זו התשובה היותר רשמית), והוא מיוסד על המאמר "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", ועל פי מה שביאר רבינו רבות בפעמים שכאשר רואים שאלפי חסידים ממשיכים לקיים את הורואתיו ודבקים בתקנותיו של נשי"ד הרי זה גופא מראה שהוא בחיים, ועד"ז הענין מובן בנדו"ד, כאשר רואים אשר אלפי חסידים אשר ממשיכים לא רק בדרכיו והנהגותיו, אלא גם בהמשך ההנהגה של חסיד אל רבו אשר בחיים ממש, הרי זה מעורר וזה מראה שבאמת הוא בחיים ממש (ולא רק כבענין הקודם בו ה"זרעו בחיים" הוא רק על צד ההמשכיות שלו שזה רק מורה ש"רוחו" בחיים), וכמו שמצינו אצל רבינו ביחס אל כ"ק אדמו"ר הריי"צ שהיו ענינים שונים כגון מקום לסעודות יו"ט וכדו' עשרים שנה אחרי יו"ד שבט! אף שלגבי החסידים לא היה הנהגה מעין זו, כלפי אדמו"ר הריי"צ, מ"מ אצל הרבי שחי את אדמו"ר הריי"צ לא רק בהמשך קיום הוראותיו אלא שהוא "נשיא דורנו" (מבלי להכנס לכל הביאורים שבדבר) ממילא היתה אצלו ההנהגה באופן כזה (אף שמי אני ומה אני לדבר בדברים אלו, תורה היא וללמדה אני צריך), וכן מובן בדורנו. אחתום בברכת הגאולה האמיתית והשלימה "וראו כל בשר יחדיו", "ואת והב בסופה" פיצישיחה • כ"ה בטבת ה'תש"ף •
אז לפי דבריך, כל רב שנפטר הוא בעצם חי? איש חסיד אחד - שיחה, 16:54, כ"ה בטבת, ה'תש"ף 16:54, 22 בינואר 2020 (UTC)
באם תמצא עוד רב ש"זרעו" ממשיכים באלפיהם להתנהג באופן של "בחיים" ממש, ובאופן כזה, בהחלט יש לומר שכן הוא הדבר (על כל פנים מצד הרעיון הנדון כאן) ואיני מבין האמנם אין דברים יותר מופלאים בתורתנו הק'? (וכאן הנני מוכרח לציין: מה שכבודו מראה שוב ושוב אי הבנה מהותית בענין אינו מוסיף בכבוד השואל, וסליחה על הביקורת.), ואשמח אם נוכל לסיים את הדיון בענין, בפרט ע"פ האמור לעיל בנוגע למטרת הדף, ובעיקר משום שכבר יבוא מלכינו משיחנו ויגאלנו תיכף ומיד ממש פיצישיחה • כ"ה בטבת ה'תש"ף •
אני מסכים שאין כאן המקום לדון על זה, אני לא מסכים כלל אם אופן שבו ענו לאיש חסיד אחד וגם לא ממש עם תוכן תשובתו של פיצי. אבל כיוון שפטור בלא כלום היא אפשר, אתה יכול להתחיל מקריאת הערך נצחיות חייו של הרבי, יש כמובן עוד מלא מקורות זמינים באינטרנט אבל אפשר להתחיל משם. מה שחשוב באמת זה לחפש את האמת באמת ('מה נראה' או 'מה אנשים אומרים' לא בהכרח אמת, אם כי פעמים רבות היא מובילה אותנו לשם). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 19:12, כ"ג בשבט, ה'תש"ף (18 בפבר' למניינם), ימות המשיח
אבל אם יש לו קבר, וקברו אותו, אז איך הוא חי פיזית-כמו שכתוב שם? איש חסיד אחד - שיחה, 20:12, כ"ד בשבט, ה'תש"ף 20:12, 19 בפברואר 2020 (UTC)
ראה בשיחת ויחי לקו"ש חל"ה שע"פ הלכה יש להתנהג עפ"י מראה העינים (היינו: לקבור ולשים מצבה וכו'), ואין זה סותר את ה'מקרא אני דורש' שהוא בחיים גשמיים כפשוטו וממשיך להנהיג בגשמיות ולא רק להשפיע השפעות רוחניות ('קרויים חיים') כשאר הצדיקים שנסתלקו. אורח

מילות קסם

צריך לעדכן את מילת הקסם באתר ממדיה ויקי (בנוסף לעוד ריבוי דברים שצריך לעדכן ממדיה ויקי...). יחי המלך המשיח.

מה אתם אומרים?

מכיון שראיתי שהתחילו כאן דיונים בשאלות כלליות אני מרשה לעצמי לשתף אתכם בכמה שאלות שהתעוררו לי. מה דעתכם?

א. בראשית פרק לה, ד: וַיִּתְּנוּ אֶל-יַעֲקֹב אֵת כָּל-אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּיָדָם וְאֶת-הַנְּזָמִים אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם...

-מה גורם ל"שִׁבְטֵי יָ-הּ" (תהלים קכב, ד) לשים נזמים באזניהם?

ב. דברים, ה, ד: פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר יְהוָה עִמָּכֶם בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ: י"א ב-ז: ..לֹא אֶת בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ ..אֶת .. אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם..כִּי עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת..., וכן רמב"ם יסוה"ת ח, א: "ובמה האמינו בו שעינינו ראו ולא זר".

הרי שם מדובר על הדור שלא ראה את היציאה ממצרים..

ג. ידים ספ"ג: רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, שִׁיר הַשִּׁירִים מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם, וְקֹהֶלֶת מַחֲלֹקֶת. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, קֹהֶלֶת אֵינוֹ מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם וְשִׁיר הַשִּׁירִים מַחֲלֹקֶת...

איך יתכן שחלקו על כתבי הקודש האם הם קדושים או לא? האם המסורת לא עברה כדבעי?

ד. מה היחס של רבותינו נשיאינו לאגדות הגמרא (כדוגמת אגדות דרבה בר בר חנא בהמוכר את הספינה)? משל (מהרש"א, רמב"ם ועוד)? קרו באמת (לקוטי מוהר"ן ועוד)?


אשמח לשמוע את דעתכם, תודה מראש! אורח

נו, מה קורה אתכם? --95.86.107.2 19:33, 31 במרץ 2020 (IST)