שוטר: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) מאין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
==ב[[גאולה]]== | ==ב[[גאולה]]== | ||
[[הרבי]] מסביר{{הערה|שיחת פרשת [[שופטים]] תנש"א.}} כי בגאולה לא יצטרכו את השוטרים כיוון שכל ישראל ירצו מעצמם לשמוע להוראות השופטים. זו הסיבה | [[הרבי]] מסביר{{הערה|שיחת פרשת [[שופטים]] תנש"א.}} כי בגאולה לא יצטרכו את השוטרים כיוון שכל ישראל ירצו מעצמם לשמוע להוראות השופטים. זו הסיבה שביעוד הגאולה מוחלף השוטר ב[[יועץ]] "[[ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה]]".{{הערה|[[ישעיה]] א, כו.}} | ||
בהמשך השיחה מחדש הרבי כי [[דור הגאולה|בדורינו]] לאחר הריבוי ב'מעשינו ועבודתינו' כבר | בהמשך השיחה מחדש הרבי כי [[דור הגאולה|בדורינו]] לאחר הריבוי ב'מעשינו ועבודתינו' נשלמה כבר עבודת הבירורים ואין צורך בעבודת השוטרים, היות והחלה להתממש הנבואה של שיבת השופטים והיועצים. | ||
אך בכל זאת מכיוון שכל ענייני התורה נצחיים מסתבר לומר שכן יצטרכו בגאולה את השוטרים, והיינו, כי השוטרים יודיעו על קיום השופטים, וכן יסייעו בסידור הדרכים לעדים של [[קידוש החודש]]{{הערה|שיחת פרשת [[שופטים]] תנש"א, הערב 23.}}. | אך בכל זאת מכיוון שכל ענייני התורה נצחיים מסתבר לומר שכן יצטרכו בגאולה את השוטרים, והיינו, כי השוטרים יודיעו על קיום השופטים, וכן יסייעו בסידור הדרכים לעדים של [[קידוש החודש]]{{הערה|שיחת פרשת [[שופטים]] תנש"א, הערב 23.}}. |
גרסה מ־20:11, 2 בספטמבר 2017
שוטר הוא אדם בעל מקל ורצועה אשר תפקידו לכפות את העם לקיים את דברי השופט.
איתא במדרש[1] 'אם אין שוטר אין שופט'. הסיבה לכך היא כיוון שהשופט לא יכול לכפות על הנשפט לקיים את הפסק. וממילא כאשר אין שוטר שיוציא את הפסק לפועל, הפסק לא שווה כלום. [2]
בהלכה
מפני הצניעות
חייבים בית דין להעמיד שוטרים ברגלים שיהיו מסבבין ומחפשין בגנות ופרדסים ועל הנהרות שלא יתקבצו שם אנשים ונשים לאכול ולשתות ויבואו לידי עבירה.[3]
בעבודת השם
שופט- מרמז על אהבה ושוטר- על יראה.[4] ומובא בריבוי מקומות כי יש להעמיד שופטים ושוטרים בכל שערי האדם. דהינו, ב' העינים, ב' האוזניים, ב' נחירי האף והפה.
בגאולה
הרבי מסביר[5] כי בגאולה לא יצטרכו את השוטרים כיוון שכל ישראל ירצו מעצמם לשמוע להוראות השופטים. זו הסיבה שביעוד הגאולה מוחלף השוטר ביועץ "ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה".[6]
בהמשך השיחה מחדש הרבי כי בדורינו לאחר הריבוי ב'מעשינו ועבודתינו' נשלמה כבר עבודת הבירורים ואין צורך בעבודת השוטרים, היות והחלה להתממש הנבואה של שיבת השופטים והיועצים.
אך בכל זאת מכיוון שכל ענייני התורה נצחיים מסתבר לומר שכן יצטרכו בגאולה את השוטרים, והיינו, כי השוטרים יודיעו על קיום השופטים, וכן יסייעו בסידור הדרכים לעדים של קידוש החודש[7].