שיחה:מצוות בטלות לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף
(←שיטת הרמב"ן: פסקה חדשה) |
|||
שורה 13: | שורה 13: | ||
*יש להוסיף במשמעות הביטול וכו' עפ"י ביאור כאן http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42119&st=&pgnum=98 | *יש להוסיף במשמעות הביטול וכו' עפ"י ביאור כאן http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42119&st=&pgnum=98 | ||
*יערות דבש חלק ב דף נ"א (הובא בשדי חמ"ד הנ"ל). | *יערות דבש חלק ב דף נ"א (הובא בשדי חמ"ד הנ"ל). | ||
*אור התורה שמות עמוד תעו באריכות. | |||
*בנגלה: במח' ר' ינאי ור' יוחנן הלכה כר' יוחנן? | |||
*שייכות סוגיה זו לסוגיה אם יקומו במלבושים. | |||
== כל הכבוד! == | == כל הכבוד! == |
גרסה מ־21:29, 19 באוגוסט 2017
משהו יודע להסביר לי כוונת הרבי בהערה 43 כאן, תודה מראש.--הנחה - שיחה 17:56, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקישור לא פעיל דור השביעי - שיחה 18:13, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקישור דוקא כן פעיל. כוונת הרבי היא כך: שמכיון שמצוות בטלות לעתיד לבא הכוונה היא מצד חלק הציווי, לא לגריעותא אלא למעליותא, דהיינו שחלק הציווי שבמצוות יתבטל מכיון שלא תהיה כלל מציאות אחרת, כי לא תיתכן לעתיד לבא שום מציאות אחרת כנגד רצון ה', ומציאות שהיא כנגד רצון ה' תתבטל באופן דממילא, ומכיון שכך נמצא שמי שיהיה לבוש בכלאיים, הרי שבשניה שיתקיים הייעוד "ונגלה כבוד ה'" אזי הלבוש יהיה לאין ואפס ממש, כי לא יוכל להיות בהיות מציאותו כנגד רצון ה'. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באב ה'תשע"ו, למניינם 18:18, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקישור לא פעיל דור השביעי - שיחה 18:13, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
ביטול הציווי
בקונטרס של הרבי מה לדעתכם הביאור, שהציוי לאדם בטל, ולמרות זאת אינו נחשב לשינוי מפני שהוא חיצוניות הרצון בלבד, או שהציווי אינו בטל אלא אינו שימושי משום שהאדם יתאחד עם המצווה עצמה?--הנחה - שיחה 10:19, 31 באוגוסט 2016 (UTC)
פרטים להוספה
ציין בוצע אחרי ההוספה!--הנחה - שיחה 12:15, 22 בדצמבר 2016 (UTC)
- יש להוסיף במשמעות הביטול וכו' עפ"י ביאור כאן http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42119&st=&pgnum=98
- יערות דבש חלק ב דף נ"א (הובא בשדי חמ"ד הנ"ל).
- אור התורה שמות עמוד תעו באריכות.
- בנגלה: במח' ר' ינאי ור' יוחנן הלכה כר' יוחנן?
- שייכות סוגיה זו לסוגיה אם יקומו במלבושים.
כל הכבוד!
יישר כח על הערך החשוב.
דיון ארוך בנושא בישועות משיחו לאברבנאל. לא הספקתי לקרוא את כולו, אבל אם תרצה תוכל לא לחכות לי ולהשתמש בזה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:58, כ"ו באב ה'תשע"ז
אין לי בהם חפץ
פלא שדרשת חז"ל ע"ד "ימי המשיח שאין בהם לא זכות ולא חובה", נזכרת לראשונה בערך רק בדרך אגב כחלק מדיון על שיטת הרמב"ן, ולא מקבלת חשיבות להיות מצוטטת בפ"ע בתחילת הערך (אולי עם הסברה מהמפרשים וכו', כבדרשה המרכזית על מצוות בטלות? אינני יודע אם יש עליה דיון במפרשים. בחסידות זכורני שכן). • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:02, כ"ו באב ה'תשע"ז
- עכשיו אני רואה שבאג"ק המובא בערך מציין אד"ש לרש"י שם, וכן להגהת יעב"ץ. ביעב"ץ מציין להגהותיו ברפ"ד דר"ה,
ולא מצאתיו. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:56, כ"ו באב ה'תשע"ז- עכשיו מצאתיו, כמצויין בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ - בהגהה לר"ה ל, א. מסתבר שכוונתו ב"ריש פרק" היא במשמעות די מורחבת. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:12, כ"ו באב ה'תשע"ז
- כמובא גם בערך זה הערה 13 בערך (לפני השינויים).--ועכשיו עבור לערך מצוות בטלות לעתיד לבוא והמלץ עליו.. • הנחה • לשיחה עימי • 10:00, כ"ו באב, ה'תשע"ז (18 באוג' למניינם), ימות המשיח 10:00, 18 באוגוסט 2017 (UTC)
- עכשיו מצאתיו, כמצויין בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ - בהגהה לר"ה ל, א. מסתבר שכוונתו ב"ריש פרק" היא במשמעות די מורחבת. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:12, כ"ו באב ה'תשע"ז
ביאורי החסידות לשיטת הרשב"א
מה שמבאר אד"ש בהערה 9 באג"ק המובא בערך, שביאורי אדה"ז (בתניא ולקו"ת) מתאימים לשיטת הרשב"א, קצת קשה לי להבין - מדוע צריכים לבאר שהם לשיטת הרשב"א (שמצוות כן בטלות, אך רק בעת המיתה ולא תחיית המתים) ולא לשיטת ר' ינאי בגמרא (שמצוות אין בטלות כלל)?
גם, יש עירבוביא לענ"ד בערך: מובא על כמה מביאורי החסידות שהם לשיטת הרשב"א, והמקור לזה (בהערה 33 בערך) מובא מקונטרס 'הלכות של תורה שבע"פ' ששם נאמר על הביאור של המשך ע"ב שאינו ע"פ פשט, ולא שהוא כשיטת הרשב"א. גם הערה 32 בערך אינה במקומה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:09, כ"ו באב ה'תשע"ז
- פשוט יותר לומר שמדובר בשיטה שנפסקה להלכה, שעושים תכריכים למת מכלאים. אלא שחולקים בהשלכות של פסק זה אם הכוונה גם לזמן התחיה או רק בזמן המיתה.--ועכשיו עבור לערך מצוות בטלות לעתיד לבוא והמלץ עליו.. • הנחה • לשיחה עימי • 10:30, כ"ו באב, ה'תשע"ז (18 באוג' למניינם), ימות המשיח
- בנוגע למקורות: מפורש שם בלקו"ת בהגהת הצ"צ שבהערה 32 שהביאורים שבחסידות המיוסדים על מאמר אדה"ז ששם הוא לפי שיטת הרשב"א, ולכן מובן ששם מקומו. וגם בנוגע להערתך בהערת הרבי לא הבנתי כלל, שהרי כל השיחה עוסקת בסוגיה לפי התוס' שאילו לפי הרשב"א כלל לא בטלים לעתיד לבוא, ולכן כתב שם שאינו "לפשטות הסוגיה בנידה (לשיטת התוס).." כלומר שאין לתרץ כבתער"ב לתוס' אלא להרשב"א (או לר' ינאי, אבל כנ"ל)--ועכשיו עבור לערך מצוות בטלות לעתיד לבוא והמלץ עליו.. • הנחה • לשיחה עימי • 10:37, כ"ו באב, ה'תשע"ז (18 באוג' למניינם), ימות המשיח
- פשוט יותר לומר שמדובר בשיטה שנפסקה להלכה, שעושים תכריכים למת מכלאים. אלא שחולקים בהשלכות של פסק זה אם הכוונה גם לזמן התחיה או רק בזמן המיתה.--ועכשיו עבור לערך מצוות בטלות לעתיד לבוא והמלץ עליו.. • הנחה • לשיחה עימי • 10:30, כ"ו באב, ה'תשע"ז (18 באוג' למניינם), ימות המשיח
שינויים הלכתיים פרטיים
צריכה להיות לכאורה רשימה של העניינים הפרטיים שיהיה בהם שינוי לעתיד - בימוה"מ, או בתחיית המתים - כמו ביטול הצומות, המועדים, הקרבנות, וכן הלכה כב"ש, מעשה גדול, שמו"ע בקול רם וכו' וכו'. אינני יודע אם מקומה כאן, או בערך ימות המשיח (או לעתיד לבוא). • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:20, כ"ו באב ה'תשע"ז
שיטת הרמב"ן
לכאורה, הגמ' בשבת מדברת בהכרח בימות המשיח שהרי מאמר זה של ימים שאין בהם לא זכות ולא חובה פליגא אדשמואל שסובר שאין בין כו'. ושמואל מדבר בימות המשיח שהרי הרמב"ם פסק כוותיה וכר' יוחנן ומאידך הרמב"ן מבאר שאין בו זכות הוא שאין בו קיום המצוות?--ועכשיו עבור לערך מצוות בטלות לעתיד לבוא והמלץ עליו.. • הנחה • לשיחה עימי • 12:35, כ"ו באב, ה'תשע"ז (18 באוג' למניינם), ימות המשיח 12:35, 18 באוגוסט 2017 (UTC)