שיחה:מצוות בטלות לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←פרטים להוספה: פסקה חדשה) |
מ (הנחה העביר את הדף שיחת משתמש:הנחה/מצוות בטלות לעתיד לבוא ל־שיחה:מצוות בטלות לעתיד לבוא) |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־11:13, 16 באוגוסט 2017
משהו יודע להסביר לי כוונת הרבי בהערה 43 כאן, תודה מראש.--הנחה - שיחה 17:56, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקישור לא פעיל דור השביעי - שיחה 18:13, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקישור דוקא כן פעיל. כוונת הרבי היא כך: שמכיון שמצוות בטלות לעתיד לבא הכוונה היא מצד חלק הציווי, לא לגריעותא אלא למעליותא, דהיינו שחלק הציווי שבמצוות יתבטל מכיון שלא תהיה כלל מציאות אחרת, כי לא תיתכן לעתיד לבא שום מציאות אחרת כנגד רצון ה', ומציאות שהיא כנגד רצון ה' תתבטל באופן דממילא, ומכיון שכך נמצא שמי שיהיה לבוש בכלאיים, הרי שבשניה שיתקיים הייעוד "ונגלה כבוד ה'" אזי הלבוש יהיה לאין ואפס ממש, כי לא יוכל להיות בהיות מציאותו כנגד רצון ה'. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באב ה'תשע"ו, למניינם 18:18, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקישור לא פעיל דור השביעי - שיחה 18:13, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
ביטול הציווי
בקונטרס של הרבי מה לדעתכם הביאור, שהציוי לאדם בטל, ולמרות זאת אינו נחשב לשינוי מפני שהוא חיצוניות הרצון בלבד, או שהציווי אינו בטל אלא אינו שימושי משום שהאדם יתאחד עם המצווה עצמה?--הנחה - שיחה 10:19, 31 באוגוסט 2016 (UTC)
פרטים להוספה
ציין בוצע אחרי ההוספה!--הנחה - שיחה 12:15, 22 בדצמבר 2016 (UTC)
- יש להוסיף במשמעות הביטול וכו' עפ"י ביאור כאן http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42119&st=&pgnum=98
- יערות דבש חלק ב דף נ"א (הובא בשדי חמ"ד הנ"ל).