קין: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " טלית" ב־" טלית") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
כמו כן הוא מונה סימנים לדעת מי משורש קין - מי שידיו רב לו במלאכות מעשיות, לעומת מי שמשורש הבל - שעיקר כוחו בדיבור. | כמו כן הוא מונה סימנים לדעת מי משורש קין - מי שידיו רב לו במלאכות מעשיות, לעומת מי שמשורש הבל - שעיקר כוחו בדיבור. | ||
יש סימנים להכיר אותם שמשורש קין או משורש [[הבל]], כאשר דרך האדם להיות מעוטף בטלית מימין לשמאל ומשמאל לימין הוא מבחי' הבל וכאשר דרכו וטבעו להקפיל ב' צדדי | יש סימנים להכיר אותם שמשורש קין או משורש [[הבל]], כאשר דרך האדם להיות מעוטף בטלית מימין לשמאל ומשמאל לימין הוא מבחי' הבל וכאשר דרכו וטבעו להקפיל ב' צדדי [[טלית]]ו על ב' כתיפיו הוא בחי' קין כו' (והבעש"ט הי' דרכו לקפל [[טלית]]ו על כתפו ואפשר הי' מבחי' קין){{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/352&search=%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%AA כתר שם טוב ע' שנב]}}. | ||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} | ||
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]] | [[קטגוריה:אישים בתנ"ך]] |
גרסה מ־15:14, 1 בנובמבר 2016
קין היה בנו של אדם הראשון, והוא שורש כללי לכל הנשמות שמאדם הראשון עד סוף האלף השביעי, שרובם המוחלט הם משרשי קין או הבל.
האר"י הקדוש מונה בספר הגלגולים שמות של מאות תנאים ואמוראים וראשונים שמשורש קין. אותם שמשורש קין שייכים יותר לאור הגבורות.
כמו כן הוא מונה סימנים לדעת מי משורש קין - מי שידיו רב לו במלאכות מעשיות, לעומת מי שמשורש הבל - שעיקר כוחו בדיבור.
יש סימנים להכיר אותם שמשורש קין או משורש הבל, כאשר דרך האדם להיות מעוטף בטלית מימין לשמאל ומשמאל לימין הוא מבחי' הבל וכאשר דרכו וטבעו להקפיל ב' צדדי טליתו על ב' כתיפיו הוא בחי' קין כו' (והבעש"ט הי' דרכו לקפל טליתו על כתפו ואפשר הי' מבחי' קין)[1].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים
פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית ==הערות שוליים==