398
עריכות
(←מ'פארט צום רבי'ן: פסקה חדשה) |
|||
שורה 23: | שורה 23: | ||
מה החילוק בין חסיד למתנגד? התשובה היא: חב"דפדיה היא המשל. מתנגד מכיר את הקב"ה רק מצד מעשיו. הוא לוחץ מידי פעם על "שינויים אחרונים", ומנסה למצוא את הקב"ה, כלומר הוא רואה את פעולותיו של הקב"ה בעולם ומנסה לקשר אותם להקב"ה. החסיד מכיר את הקב"ה מצד עצמו, מכיון שכל מידותיו מקושרים לשרשם, הוא רואה את הקב"ה שורה בתוך גופו ונפשו. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א באב ה'תשע"ו, למניינם 23:29, 15 באוגוסט 2016 (UTC) | מה החילוק בין חסיד למתנגד? התשובה היא: חב"דפדיה היא המשל. מתנגד מכיר את הקב"ה רק מצד מעשיו. הוא לוחץ מידי פעם על "שינויים אחרונים", ומנסה למצוא את הקב"ה, כלומר הוא רואה את פעולותיו של הקב"ה בעולם ומנסה לקשר אותם להקב"ה. החסיד מכיר את הקב"ה מצד עצמו, מכיון שכל מידותיו מקושרים לשרשם, הוא רואה את הקב"ה שורה בתוך גופו ונפשו. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"א באב ה'תשע"ו, למניינם 23:29, 15 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
== מ'פארט צום רבי'ן == | |||
מסופר על ר' ראובן דונין (יש שסוברים שמעשה זה קרה עם אחר) ששאלו אותו מדוע הוא טס לרבי? והרי כתוב ש"שכינה לא זזה ממקומה" ובמילא שיסע לכותל המערבי! ענה להם ר' ראובן בלשונו החדה: אני רוצה דוקא מקום שהשכינה "זזה" ממקומה..--[[משתמש:ירוחם|ירוחם]] - [[שיחת משתמש:ירוחם|שיחה]] 15:18, 26 בספטמבר 2016 (UTC) |