לב: הבדלים בין גרסאות בדף
(Cat-a-lot: העביר מקטגוריה:ערכים במבט החסידות לקטגוריה:האדם וגופו) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להשלים|כל הערך=כן}} | {{להשלים|כל הערך=כן}} | ||
ה'''לב''' הינו אחד האברים המרכזיים שחיות [[גוף]] האדם תלויה בהם. | ה'''לב''' הינו אחד האברים המרכזיים שחיות [[גוף]] האדם תלויה בהם. בחסידות נתבאר כי בלב מתגלים [[ל"ב נתיבות חכמה]] כפי שמאירים ב[[ספירת הבינה]] שהתגלותה הוא כידוע בלב כמו שנאמר בזוהר הקדוש "בינה - ליבא". | ||
ב[[תורת החסידות]] מהווה הלב מרכז ה[[מידות]] שב[[נפש]] האדם. | ב[[תורת החסידות]] מהווה הלב מרכז ה[[מידות]] שב[[נפש]] האדם, ומכיון שתכלית האדם הוא להיות [[מוח שליט על הלב]], ישנם בחסידות מאמרים רבים הסובבים סביב נקודה זו. | ||
==פנימיות וחיצוניות== | ==פנימיות וחיצוניות== |
גרסה מ־06:41, 5 באוקטובר 2016
הלב הינו אחד האברים המרכזיים שחיות גוף האדם תלויה בהם. בחסידות נתבאר כי בלב מתגלים ל"ב נתיבות חכמה כפי שמאירים בספירת הבינה שהתגלותה הוא כידוע בלב כמו שנאמר בזוהר הקדוש "בינה - ליבא".
בתורת החסידות מהווה הלב מרכז המידות שבנפש האדם, ומכיון שתכלית האדם הוא להיות מוח שליט על הלב, ישנם בחסידות מאמרים רבים הסובבים סביב נקודה זו.
פנימיות וחיצוניות
בלב ישנם שני רבדים: פנימיות הלב וחיצוניות הלב.
בכל אחד מהרבדים שייך שיהיה טמטום הלב.
עבודת האדם היא לעורר את המידות שבלב לאהוב ולירא את הקדוש ברוך הוא, וזאת על ידי התבוננות במוחין ובאמצעות זאת שליטה על הלב על ידי המוח.
חללי הלב
הלב מורכב משני חללים:
- חלל שמאלי
- חלל ימני.
בחלל השמאלי מרוכז רוב הדם בלב והוא מסמל את מיקום הנפש הבהמית של האדם[1]. מחלל זה מתפשטים כל חשקות היצר הרע למוח ומשם לכל הגוף.
בחלל הימני שוכן היצר הטוב של האדם. החלל הזה הוא כלי לקבל את הנפש האלוקית שעיקר משכנה הוא במוח. משם תתפשט הארת הנפש האלוקית לחלל השמאלי ומשם לכל הגוף.