צלם – הבדלי גרסאות
יצירת דף עם התוכן "'''צלם''' הוא כינוי בפנימיות התורה לחלק ממוצע בין האורות והכלים ועל ידו שורה האור בהכל..." |
אין תקציר עריכה |
||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
'''צלם''' הוא כינוי בפנימיות התורה לחלק ממוצע בין ה[[אורות]] וה[[כלים]] ועל ידו שורה האור בהכלי. וכמו שמבואר בע"ח{{הערה|שם, שער כ"ה פ"א המתחיל ענין הצלם באמיתית נלע"ד כו'}} כי בחי' צלם הוא בחי' [[נפש השכלית]] המחבר הצורה והחומר, שהוא [[נפש האלהית] עם [[נפש הבהמית]] לברר בירורים, כי נפש הבהמית הוא בחי' בהמה פשוטה, ונפש השכלית היא בחי' [[קליפת נוגה], מעורב טוב ורע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/13/47c&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D ליקוטי תורה פרשת בחוקותי]}}. | '''צלם''' הוא כינוי בפנימיות התורה לחלק ממוצע בין ה[[אורות]] וה[[כלים]] ועל ידו שורה האור בהכלי. וכמו שמבואר בע"ח{{הערה|שם, שער כ"ה פ"א המתחיל ענין הצלם באמיתית נלע"ד כו'}} כי בחי' צלם הוא בחי' [[נפש השכלית]] המחבר הצורה והחומר, שהוא [[נפש האלהית]] עם [[נפש הבהמית]] לברר בירורים, כי נפש הבהמית הוא בחי' בהמה פשוטה, ונפש השכלית היא בחי' [[קליפת נוגה]], מעורב טוב ורע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/13/47c&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D ליקוטי תורה פרשת בחוקותי]}}. | ||
לכל חלק מחמשת חלקי [[נפש]] רוח נשמה חיה יחידה, יש צלם מיוחד, כן בכל ארבעת העולמות [[אצילות בריאה יצירה עשייה]]. צלם האדם שמורכב מכל חמשת העולמות, כלול מכל צלמים אלו{{הערה|שם=עח|עץ חיים היכל ז"א שער הצלם | לכל חלק מחמשת חלקי [[נפש]] רוח נשמה חיה יחידה, יש צלם מיוחד, כן בכל ארבעת העולמות [[אצילות בריאה יצירה עשייה]]. צלם האדם שמורכב מכל חמשת העולמות, כלול מכל צלמים אלו{{הערה|שם=עח|עץ חיים היכל ז"א שער הצלם}}. הצלם הוא בבחינת המלאכים שבאדם עצמו, דהיינו יצר הטוב ויצר הרע{{הערה|שם=עח}}, והוא סוד לבוש הנשמה, שעל ידה מתלבשת באדם{{הערה|1=ע"ח שם, [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharash/tsh/627/1/6/32&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D אדמו"ר המהר"ש]}} | ||
==חלקי הצלם== | ==חלקי הצלם== | ||
יש בצלם שני חלקים, חלק אחד בתוך האדם בבחינת אור פנימי, וחלק שני המקיף את האדם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/18/51b&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D ליקוטי תורה פרשת שלח]}}. החלק המקיף הוא אותיות ל' ומ' שבצלם, הנקראים "מזל" האדם, והם שורים באדם רק לאחר שזיכך את עצמו וגופו, והוא כח השכלי שמכח הנשמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/6d/6d&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי, ו' ב}}. | יש בצלם שני חלקים, חלק אחד בתוך האדם בבחינת אור פנימי, וחלק שני המקיף את האדם{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/18/51b&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D ליקוטי תורה פרשת שלח]}}. החלק המקיף הוא אותיות ל' ומ' שבצלם, הנקראים "מזל" האדם, והם שורים באדם רק לאחר שזיכך את עצמו וגופו, והוא כח השכלי שמכח הנשמה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/6d/6d&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי, ו' ב}}. | ||