שיחת חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף
(תגידו) |
מ (שיחה:אולם דיונים הועבר לשיחת חב"דפדיה:אולם דיונים) |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־20:49, 22 בנובמבר 2009
הודעה חשובה
היכנסו לאידישעפדיה בית הכנסת היורטואלי של חב"דפדיה.
צריך להיכנס בשביל להבין...
חסיד 10:38, 24 יולי 2008 (EDT)
מחשב שכולו תורה - "אלא לשמש את קוני" יזרז את הגאולה
בשיחת ליל שמח"ת קודם הקפות ה'תשנ"ב סוף סעיף ב:
http://www.chabad.info/files/dvash_malcut/110.pdf
"אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני", פירושו... הענין היחידי שישנו - הוא "לשמש את קוני". אולי יש לומר הביאור בהעיקוב המבהיל של הגאולה - שהוא מצד זה שהיתה חסרה אצל בנ"י שלימות בדרגת העבודה באופן ד"אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני" שדוקא על ידי זה מגיעים להגאולה.... אבל עכשיו כבר הוסר גם עיקוב זה...
ובהערה 61 שם: דוגמה לדבר - החילוק בין זהב ותחש.... שבזהב קיימת האפשריות להשתמש בו בענייני חול... מה שאין כן בנוגע לתחש - הרי "לפי שעה נזדמן לו.." שכל מציאותו אינה אלא בשביל המשכן. עיין שם בארוכה.
אם נשווה את זה למה שהרבי שיבח בכמה מקומות ניצול הדברים הטכנולוגיים לדברים שבקדושה, ולדוגמה:
משיחת ש"פ תרומה תשד"מ - לקו"ש כו עמ' 38
ישנם כאלו שטוענים שרדיו שייך לסטרא אחרא, ואסור להשתמש בו לדברים שבקדושה.
טיעון זה - נוגד לעיקר גדול באמונה. שכן הסטרא אחרא אינו מסוגל לברוא שום דבר יש מאין (סנהדרין סז, ב), ומקרא מלא דבר הכתוב (בראשית א, א) "בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ", "את" לרבות צבאיהם (רש"י בראשית א, יד), וח"ו לומר שמישהו חוץ מהשם יתברך מסוגל לברוא משהו. וכמבואר בתניא (אגה"ק סימן כ): רק "הוא לבדו (המאציל ברוך הוא) בכחו ויכלתו לברוא יש מאין".
והנה, גם תכלית בריאת כל דבר מפורשת בתורה (אבות ספ"ו): "כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו". ואם אפילו יתוש לא נברא אלא לכבודו יתברך – על אחת כמה וכמה כח אדיר כרדיו (העברת קול מסוף העולם ועד סופו ברגע כמימרא)!
ואותם אנשים שאינם מנצלים כח זה בקדושה - אין הקב"ה מאבד את הדבר הטוב בשבילם. ובלשון המשנה (עבודה זרה פ"ד מ"ז): "שאלו את הזקנים ברומי, אם אין רצונו בעבודת כוכבים למה אינו מבטלה, אמרו להן... הרי הן עובדין לחמה וללבנה... יאבד עולמו מפני השוטים"?!
ואין לחלק ולומר שהדברים אמורים רק לגבי חמה ולבנה, שמלכתחילה נבראו להאיר על הארץ, ורק לאחר מכן החלו לעבוד אותם, אבל לא לגבי רדיו, שנוצל מלכתחילה להיפך הטוב - שהרי רז"ל אמרו (שמו"ר רפל"ה) "לא היה העולם ראוי להשתמש בזהבו, למה נברא? בשביל המשכן ובשביל בית המקדש", כך אומרים חז"ל למרות שלפני עשיית המשכן השתמשו בזהב לעבודת אלילים (ראה רמב"ם הלכות עבודה זרה פ"א). (משיחת ש"פ תרומה תשד"מ - לקו"ש כו עמ' 380)
אבל משיחת שמחת תורה נ"ב שהבאנו משמע שצריכים גם משהו במשקל כזה שאין לו גם את האפשרות אחרת חוץ מ"לשמש את קוני".
ובפועל ממש רואים במוחש שהמחשב יש לו עוצמה אדירה ביותר, אבל ביחד עם זה היות וישנה את האפשרות להתמש בו גם לדברים אחרים, הרי הרבה פעמים יצא שכרו בהפסדו.
הנה כמה אפשרויות איך לבנות מחשב שכל כולו תורה ומצוות:
1. מחשב שיש עליו את כל התורה כולה, כולל גם כל ספרי רבותינו נשיאנו עם אפשרות חיפוש וכו', שיחות ווידיאו של הרבי, ושלא יצטרכו לשדרג אותו. וגם שלא יהיה לו שום אפשרות של חיבור לא לאינטרנט ולא להכניס בו דיסקים. היות ומאות גיגה-בייט למחשב לא עולה הרבה כלל כיום, אפשרי שמלכתחילה יהיה במחשב כל מה שבן תורה צריך בכול מכול כול.
2. מחשב שיהיה מחובר לרשת פנימית אינטרה-נט (להבדיל מאינטרנט) שיש לו גישה אך ורק לאתרים של חידושי תורה ואתרי תורה כדוגמת 'הערות וביאורים' - אהלי תורה - http://haoros.com/ או אוצר ספרי חב"ד - http://chabadlibrary.org/books/ . המעלה בזה - אפשרות לכתוב חידושי תורה - דיבוק חברים ופלפול התלמידים - מעלות שהתורה נקנית בהם.. אפשר להעמיד כאלו בכל ישיבה ועל ידי זה יהיה קישור הדוק בין כל הישיבות בקשר לחידושי תורה וכדומה.
3. כדוגמה של 1, אבל הוא יתעדכן מדי פעם על ידי חיבורו לרשת באופן סמוי. אפשר לעשות שיהי מחובר דרך רשת הפלפונים, ככה שלא יצטרכו חוטים ומינוי לאינטרנט. תהיה אפשרות לכתוב חידושי תורה, ואחרי שהמערכת תבדוק את החידושי תורה שנכתבו, זה יתעדכן למחרת. היות וזה יצטרך להעביר רק טקסט, השימוש בגלי הפלפון יהיה מנימלי, והתשלום גם כן מינימלי.
יש עוד כמה אפשרויות, ותן לחכם ויחכם עוד...
תגידו
אפשר לעשות אצלכם ערכים על אתרים אחרים שמתחרים באינפו (כמו סיאואל שטורעם קסול וכולי). עקיבא הערשקא ליפמאן הלוי לבית לעווינסאהן.