12,050
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
מוחין דקטנות הוא כמו ילד קטן, מתפעל מאד ממה שהוא נגד רצונו, ומתכעס ומתקצף ובוכה אפילו מדברים קטנים, רק שהם הפך רצונו אפילו בקצת, ומעט שנגד רצונו. וזהו מצד שהדעת אצלו בקטנות, לכן יתפשט מיד במדות ולא יוכל לשלוט בעצמו שלא יתפעל.{{הערה|1=על פי [[לקוטי תורה]] שיר השירים דף ל עמוד ב.}} | מוחין דקטנות הוא כמו ילד קטן, מתפעל מאד ממה שהוא נגד רצונו, ומתכעס ומתקצף ובוכה אפילו מדברים קטנים, רק שהם הפך רצונו אפילו בקצת, ומעט שנגד רצונו. וזהו מצד שהדעת אצלו בקטנות, לכן יתפשט מיד במדות ולא יוכל לשלוט בעצמו שלא יתפעל.{{הערה|1=על פי [[לקוטי תורה]] שיר השירים דף ל עמוד ב.}} | ||
כי המדות הגם שהם מתהווים מהשכל ונולדים ממנו, כנראה בעליל סיבת שינוי המדות באדם: כשהוא קטן - מתאוה לדברים קטנים ופחותים וכשהוא גדול אינו מתאוה להם כלל - שהוא מסיבת הארת מוחין דגדלות {{הערה|1=על פי [[לקוטי תורה]] ואתחנן דף י עמוד ב.}} . | כי המדות הגם שהם מתהווים מהשכל ונולדים ממנו, כנראה בעליל סיבת שינוי המדות באדם: כשהוא קטן - מתאוה לדברים קטנים ופחותים וכשהוא גדול אינו מתאוה להם כלל - שהוא מסיבת הארת מוחין דגדלות {{הערה|1=על פי [[לקוטי תורה]] ואתחנן דף י עמוד ב.}}. | ||
משא"כ מוחין דגדלות - שהגדול יכול להכיל במוחו אף דבר שהוא נגד רצונו, ולא יכעס כלל. והוא מפני גדלות הדעת, לאנמשך ממנו התפעלות המדות כל כך. ויש בזה מדרגות רבות חלוקות זו למעלה מזו. וכל שהדעת רחב יותר אזי קשה לכעוס. | משא"כ מוחין דגדלות - שהגדול יכול להכיל במוחו אף דבר שהוא נגד רצונו, ולא יכעס כלל. והוא מפני גדלות הדעת, לאנמשך ממנו התפעלות המדות כל כך. ויש בזה מדרגות רבות חלוקות זו למעלה מזו. וכל שהדעת רחב יותר אזי קשה לכעוס. |