כ"ה בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " בית הכנסת " ב־" בית הכנסת ") |
מ (החלפת טקסט – "ימי חב"ד" ב־"ימי חב"ד") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
*[[תשמ"ב]] - רבי שלמה מזוז מג'רבה, מחבר 'שואל ומשיב', 'חשק שלמה' ו'כרם שלמה', נפטר. | *[[תשמ"ב]] - רבי שלמה מזוז מג'רבה, מחבר 'שואל ומשיב', 'חשק שלמה' ו'כרם שלמה', נפטר. | ||
== | ==ימי חב"ד== | ||
===נפטרו=== | ===נפטרו=== |
גרסה מ־02:05, 10 באוגוסט 2016
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ה בטבת הוא היום העשרים וחמשה בחודש טבת.
אירועים ביהדות
- תקצ"ח - רבי משה צבי מסוורן, מחבר ספר 'ליקוטי שושנים', נפטר.
- תש"ב - התחלת ריכוז יהודי הולנד על ידי הנאצים במלחמת העולם השניה.
- תשמ"ב - רבי שלמה מזוז מג'רבה, מחבר 'שואל ומשיב', 'חשק שלמה' ו'כרם שלמה', נפטר.
ימי חב"ד
נפטרו
- תרצ"ד - הרב שלום חריטונוב, שוחט ובודק, מאנשי קהילת חב"ד בניקולייב ומגדולי בעלי המנגנים החב"דיים.
- תשמ"ג - הרב חנוך העניך רפפורט, מנהל תומכי תמימים קורסק וממייסדי ופעילי בית הכנסת חב"ד בשכונת פאג"י בירושלים.
הפתגם היומי - כ"ה בטבת - מלוח היום יום |
---|
מברכים ראש חודש שבט, אמירת כל התהלים בהשכמה, יום התוועדות.
משיחות אבי אדמו"ר: יציאת מצרים איז דער ארויסגעהן פון מצרים וגבולים, און חסידות איז אויף ארויסגעהן פון די מצרים און גבולים פון וועלט. עס איז פאראן א הפרש: יציאת מצרים איז א ענין פון שבירה און עזיבה, דערפאר איז מען אוועק פון מצרים. יציאת מצרים פון חסידות איז בירור און תקון, יציאה פון מצרים און גבולים פון וועלט אבער אין וועלט. דאס הייסט, זייענדיג אין וועלט באדארפען זיין אין א יציאה פון מיצר וגבול פון וועלט. אראפנעהמען דעם מיצר וגבול און דערהערען דעם אמת, אז וועלט אליין איז באמת גוט, ווייל דאס איז דאך רצונו ית', איז דאס דורך עבודה פון חסידות. תרגום מאידיש: משיחות אבי אדמו"ר: יציאת מצרים היא היציאה ממצרים וגבולים, וחסידות היא עבור היציאה מהמצרים וגבולים של העולם. ישנו הפרש: יציאת מצרים הוא ענין של שבירה ועזיבה ולכן הלכו ממצרים. יציאת מצרים של חסידות הוא בירור ותיקון, יציאה ממצרים וגבולים של עולם, אבל בתוך העולם. זאת אומרת, בתוך העולם צריכים להיות ביציאה ממיצר וגבול של העולם. להוריד את המיצר וגבול ולהפנים ("דערהערן") את האמת, שהעולם עצמו הוא באמת טוב, כיון שזהו הרי רצונו יתברך, זהו על ידי עבודה של חסידות. |