שיחה:אגרות בעל התניא ובני דורו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(←‏צריך עריכה: פסקה חדשה)
 
שורה 4: שורה 4:
לא .מחקתיו כי מבטני יצאו הדברים .--[[משתמש:אמר רבי|אמר רבי]] - [[שיחת משתמש:אמר רבי|שיחה]] 06:32, 19 בינואר 2016 (UTC)
לא .מחקתיו כי מבטני יצאו הדברים .--[[משתמש:אמר רבי|אמר רבי]] - [[שיחת משתמש:אמר רבי|שיחה]] 06:32, 19 בינואר 2016 (UTC)
:שחזרתי המחיקה עד להבהרה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ט' בשבט ה'תשע"ו 14:12, 19 בינואר 2016 (UTC)
:שחזרתי המחיקה עד להבהרה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ט' בשבט ה'תשע"ו 14:12, 19 בינואר 2016 (UTC)
== צריך עריכה  ==
שלמות - אין, למשל בביקורת מובאים דברי הרבי ללא שום התייחסות אחרת (ויש התייחסות).
אובייקטיביות - אין, כצפוי.
אמינות - אין, אפי' פרטים טכניים נכתבו כלאחר יד וללא שום בדיקה. למשל: רד"צ הילמן לא פירסם בישורון את "אגרות .. חלק שני" אלא הובא לדפוס מעזבונו.
רמת כתיבה - ירודה, דוגמאות יש למכביר, 1) "הוא אף החליט שלערכתו לשמו של הזייפן"  - המשפט אינו מובן כלל. 2) הע' 4: "שישיגו הסמנים". וכה"ג רבות.

גרסה אחרונה מ־00:08, 5 באוקטובר 2018

על הטענה שזיהו את הזייפן ענה הרבי שבזמן ההוא ובממקום ההיא לא היה אדם שהיה כזה חכם שיזייף בכזה חכמה את המכתבים [שיש בהם עניני קבלה] וגם איך השיג כל כך הרבה נייר בשעת מלחמה . על זה תירצו בדוחק שזה לא היה אדם אחד שזייף וכו . אמנם בקובץ ישורון מובא שעשו מחקר על פי טכנלגיה חדשנית ובאו למסקנה שכל המכתבים נערך על ידי איש אחד ?! { ובנוגע לגופו של דברים נתרץ 1) לא כל הזמן המחקר נכון2) אם משה רבנו אמר לך משהו שהוא אמת אפילו כל העולם אומר שזה שקר עדיין תאמין שזה אמת -וכן הוא בנוגע לגניזה שמשה רבינו שבדור-הרבי אמר שהגניזה אמת!}. אם כן הרי הדרא קושיא לדוכתא שלא היה חכם כל כך וכו אם כן מוכח שטענותיהן טענות שוא --אמר רבי - שיחה 02:10, 19 בינואר 2016 (UTC)

למה מחקת מהערך? אתה מעוניין לערוך אותו?!• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 04:27, 19 בינואר 2016 (UTC)

לא .מחקתיו כי מבטני יצאו הדברים .--אמר רבי - שיחה 06:32, 19 בינואר 2016 (UTC)

שחזרתי המחיקה עד להבהרה. --שיעשיחה ט' בשבט ה'תשע"ו 14:12, 19 בינואר 2016 (UTC)

צריך עריכה[עריכת קוד מקור]

שלמות - אין, למשל בביקורת מובאים דברי הרבי ללא שום התייחסות אחרת (ויש התייחסות). אובייקטיביות - אין, כצפוי. אמינות - אין, אפי' פרטים טכניים נכתבו כלאחר יד וללא שום בדיקה. למשל: רד"צ הילמן לא פירסם בישורון את "אגרות .. חלק שני" אלא הובא לדפוס מעזבונו. רמת כתיבה - ירודה, דוגמאות יש למכביר, 1) "הוא אף החליט שלערכתו לשמו של הזייפן" - המשפט אינו מובן כלל. 2) הע' 4: "שישיגו הסמנים". וכה"ג רבות.