אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 885 בתים ,  18 במאי 2008
שורה 427: שורה 427:


([http://www.chabadlibrary.org/books/maharyatz/ig/14/5140.htm אג"ק הרבי הריי"ץ, חלק יד, אגרת ה'קמ])
([http://www.chabadlibrary.org/books/maharyatz/ig/14/5140.htm אג"ק הרבי הריי"ץ, חלק יד, אגרת ה'קמ])
כדי שיהיו ראויים לגאולה
כדי שיהיו ראויים לגאולה, היי­נו שיהיו עם אחד בפני עצמו, אי אפשר שתהי' הנהגתם באופן של פירוד ומחלוקת, היפך עם אחד.
ואף שענין האחדות שבעם אינו מיו­חד, לכאורה, לעם ישראל דוקא — שהרי כן הוא גם אצל כל האומות, שהיותם לעם תלוי בזה שמתאחדים יחד, ובלי זה אי אפשר להיות עם — מכל מקום אצל עם ישראל, גדר האחדות ונחיצותה הוא באופן אחר לגמרי (שלכן, המניעה לגאולה מפני דילטורין שייכת לגאולת ישראל דוקא).
([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/lkus/31/1/2/10.htm ליקוטי שיחות חלק לא, שיחה ב' לפרשת שמות ע' 10])


מענה הצ"צ על יחידות: כתיב יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'. און הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם דיעזוב רשע דרכו זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי (=אני אומר כך, אני סובר כך), כי כל "איך" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות.
מענה הצ"צ על יחידות: כתיב יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'. און הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם דיעזוב רשע דרכו זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי (=אני אומר כך, אני סובר כך), כי כל "איך" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות.
48

עריכות