תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 16 בתים ,  18 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך "
מ (החלפת טקסט – " אח"כ " ב־" אחר כך ")
מ (החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך ")
שורה 2: שורה 2:
== סדרה ==
== סדרה ==


מתי [[ארץ ישראל]] חיים תחלה, אחר כך מתי [[חוץ לארץ]] {{הערת שוליים|1=[[ירושלמי]] כלאים פ"ט ה"ג (וכתובות שם).}} ואח"כ דור המדבר וי"א האבות{{הערת שוליים|1=[[זוהר]] חלק א' קיג, א.}}. ר' שמעון אומר מתי [[ארץ ישראל]] חיים תחלה אחר כך מתי חוץ לארץ ואח"כ ישני [[חברון]]. והטעם פירש בספר אבקת רוכל {{הערת שוליים|ספר שני ח"ד.}} כדי שיקיצו ויעוררו על שמחה בראותם בניהם שקמו מקבריהם והארץ מלאה
מתי [[ארץ ישראל]] חיים תחלה, אחר כך מתי [[חוץ לארץ]] {{הערת שוליים|1=[[ירושלמי]] כלאים פ"ט ה"ג (וכתובות שם).}} ואחר כך דור המדבר וי"א האבות{{הערת שוליים|1=[[זוהר]] חלק א' קיג, א.}}. ר' שמעון אומר מתי [[ארץ ישראל]] חיים תחלה אחר כך מתי חוץ לארץ ואחר כך ישני [[חברון]]. והטעם פירש בספר אבקת רוכל {{הערת שוליים|ספר שני ח"ד.}} כדי שיקיצו ויעוררו על שמחה בראותם בניהם שקמו מקבריהם והארץ מלאה
מכמה [[צדיקים]] ו[[חסידים]].
מכמה [[צדיקים]] ו[[חסידים]].


צדיקים קמים תחלה ואח"כ שאר בני אדם {{הערת שוליים|זהר שם קמ, א.}}, מארי תורה ואח"כ מארי מצות {{הערת שוליים|שם קפב, א ובביאורי הזהר.}}. ובמדרש איתא{{הערת שוליים| הובא בס' אוהב ישראל בלקוטים פ' ברכה.}} שיקומו ויקראו אותם על
צדיקים קמים תחלה ואחר כך שאר בני אדם {{הערת שוליים|זהר שם קמ, א.}}, מארי תורה ואחר כך מארי מצות {{הערת שוליים|שם קפב, א ובביאורי הזהר.}}. ובמדרש איתא{{הערת שוליים| הובא בס' אוהב ישראל בלקוטים פ' ברכה.}} שיקומו ויקראו אותם על
שמם על פי סדר אלפא ביתא, אבל מי שיש בו מדת [[ענוה]] יעמוד תחלה.
שמם על פי סדר אלפא ביתא, אבל מי שיש בו מדת [[ענוה]] יעמוד תחלה.


14,699

עריכות